بازاریابی از طریق اس ام اس یا شبکه‌های اجتماعی؛ کدام یک بهتر است؟

دوشنبه ، 11 فروردين 1399 ، 09:56

سال هاست که ارسال پیام کوتاه راهی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ارسال انبوه پیامک به بازاریاب‌ها اجازه داده است تا پیام خود را مستقیماً به دست مخاطبان و مشتریان آینده خود که مایل به ثبت نام، خرید با کد تخفیف یا مراجعه فوری هستند، بفرستند. رشد شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام نشانه‌هایی از ظهور رقیب برای پیامک است!

برخی معتقدند که باید از بین پیام کوتاه یا رسانه های اجتماعی یکی را انتخاب کنند. اما ما اعتقاد داریم که یک بازاریاب حرفه‌ای هنگام برنامه‌ریزی برای استفاده ابزارهای بازاریابی، نباید بین بازاریابی اس ام اس یا شبکه اجتماعی انتخاب کند و می‌تواند به فراخور صنعت و مخاطبان کسب و کار از هردو در کنار هم استفاده کند. حتی این دو می‌توانند به هم کمک ‌کنند.

بازاریابی یک به یک یا یک به چند؟

عموما، شبکه‌های اجتماعی ابزارهای پخش یک به چند هستند، در حالیکه پیامک ابزاری برای ارتباطات یک به یک است. منظور ما این است که پست‌های شبکه‌های اجتماعی توسط یک اکانت منتشر می‌شود و برای بسیاری از افراد در یک بستر پخش می‌شود، در حالی که پیامک توسط یک شرکت به طور مستقیم به یک مصرف کننده در یک فضای شخصی و به صورت اختصاصی ارسال می‌شود.

رسانه های اجتماعی به یک برند تجاری این امکان را می‌دهند تا با ایجاد یک ارتباط آنلاین، در یک بستر ارتباطی راحت و امن، میزان مواجهه مشتری با برند را گسترش دهد. حضور آنلاین می‌تواند به کشف و دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود کمک کند. یک بیزنس می‌تواند اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در رسانه‌های اجتماعی جمع کند و سپس بر اساس آن برنامه بازاریابی خود را تنظیم کند. با این وجود، تهدید تبلیغات منفی وجود دارد، به این معنی که باید رسانه‌های اجتماعی با دقت مورد نظارت قرار گیرند. کامنت‌های منفی، پست‌های انتقادی با منشن شما، توهین و ...

این حجم از کار در کنار تولید محتوا باعث می‌شود، بازاریابی رقت‌انگیرشود.

پیام کوتاه به طور متوسط ۹۸٪ نرخ بازشدن دارد، بنابراین تقریباً هر پیامکی که ارسال می‌شود توسط گیرنده آن باز می‌شود. پیام کوتاه نیز قابل شخصی سازی است، با استفاده از پیام‌های یکتا و اختصاصی برای هر گیرنده، بازده سرمایه گذاری خود روی تبلیغاتی پیامکی را افزایش دهید. یک پیام منحصر به فرد می‌تواند تأثیر قدرتمند‌تری بر روی مشتریان داشته باشد. مشتریان پیامکی نیز می‌توانند دسته‌بندی شوند، بنابراین پیامک می‌تواند هدفمند شود. سرانجام، ارسال اس ام اس انبوه بسیار آسان است و بسیار سریع تنظیم می‌شود، کافیست یک پنل پیامک درخواست کنید.

حال کدام بهتر است، اینستاگرام یا اس ام اس؟

مشخص است که هر دو روش، مزایای بسیاری دارند. توصیه می‌کنیم برای ارتباطات یک به چند و یک به یک، تعادل مناسب را پیدا کنید. دانستن اینکه می‌توانید از هر دو برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده کنید، باید مسیر استراتژی بازاریابی شما را هدایت کند. اندازه گیری تأثیر و بازده سرمایه گذاری نیز به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چقدر زمان، تلاش و بودجه باید به هر ابزار بازاریابی اختصاص یابد.

برای مدیریت حرفه‌ای کل فرایند بازاریابی پیامکی، استفاده از پنل پیامک راهکار پیشنهادی ماست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت medianasms.com درخواست پنل خود را با امکانات بی‌نظیر ثبت و فورا پنل خود را دریافت کنید.

ضمنا شرکت مدیانا امکان ویژه‌ای برای درآمدزایی شما پیشنهاد می‌کند. پنل نمایندگی پیامک با امکاناتی نظیر:

•    عدم محدودیت در ایجاد کاربر و نماینده زیر مجموعه

•    عدم دریافت هزینه بابت ایجاد پنل کاربری زیرمجموعه

•    عدم دریافت هزینه بابت ایجاد پنل نمایندگی زیرمجموعه

•    1000 پیامک رایگان

•    5 شماره اختصاصی رایگان

•    7 روز گارانتی عدم رضایت

•    اعتبار مادام العمر پنل

•    پشتیبانی 24 ساعته

•    قابلیت اتصال درگاه بانکی اختصاصی نماینده به پنل

•    ثبت قرارداد رسمی‌به صورت حضوری و غیر حضوری

در پایان، انتخاب بین این گزینه‌ها بستگی به استراتژی کسب و کار و مدل بازاریابی شما دارد. بهتر است با در نظر گرفتن بودجه، میزان تاثیر و سلیقه رسانه‌ای گروه مخاطبان هدف خود سبد مناسبی از اس ام اس و شبکه‌های اجتماعی را توامان استفاده کنید.

► راهکار کیلیدی توسعه بازار اجاره
ددینو (dedino)، نمایندگی رسمی آی ماینر در ایران با مجوز قانونی ◄

مطالب مرتبط
بنر