هواپیمای خورشیدی که شب ها هم پرواز می کند

چهارشنبه ، 9 تیر 1389 ، 12:27

 

تیم فنی سوئیسی توانست برای اولین بارنمونه آزمایشی هواپیما های خورشیدی را  در شب  به پرواز در آورد. این امر زمانی امکان پذیر شد که این نوع هواپیما توانسته است میزان بالایی از انرژی خورشیدی را ذخیره کند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از  خبرگزاری فرانسه این هواپیمای تک سرنشین خورشیدی که قرار است قابلیت پرواز به دور دنیا را کسب کند مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های روزو بال هایی به طول 63.40 متر است که بر طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است در یک روز تابستانی با هوایی صاف از فرودگاهی کوچک در جنوب سوییس به پرواز در آید.


در شرایطی که پرواز آزمایشی این هواپیما پشت سرگذاشته شده است، بر طبق اظهار نظر کارشناسان امر ، شرایط برای پرواز بعدی این هواپیما که قرار است در صورت مساعد بودن هوا، اول جولای(10 تیر، چهارشنبه) صورت گیرد بسیار مطلوب است. همچنین قرار است این هواپیما پس از یک روز، صبح زود دوم جولای( پنجشنبه) به زمین باز گردد.

تیم فنی در این باره چنین توضیح می دهد که ، برای پروازی که بتواند مسافت بین سوییس تا شمال فرانسه را طی کند، نیاز به 25 ساعت پنجره خورشیدی در هوای آرام تابستانی است.


خلبان این هواپیما، آندره بروچبرگ، برنامه ریزی کرده است که هواپیما را در ارتفاع 8500 متری از سطح زمین نگه دارد تا مقداری قابل توجهی از انرژی را در طول روز از خورشید دریافت و ذخیره کند و شبی را که تا صبح پنجشنبه (فردای آن روز)به طول خواهد انجامید طی کند و به زمین بنشیند.


برخلاف بال های بسیار بلند آن، این هواپیما تنها وزنی معادل 1600 کیلوگرم را دارد که تقریبا هم وزن یک ماشین خانوادگی است.
با همراهی کلاد نیکولیر، فضانورد سابق فضاپیمای شاتل و رییش بازنشسته ناسا، روگرس اسمیت، در ماه های گذشته پیشرفت در این زمینه قابل توجه بوده است.
روز سه شنبه ، دهمین پرواز آزمایشی این هواپیما انجام شده است و این در حالی است که هفت ماه پیش اولین پرواز آزمایشی با ناپدید شدن هواپیما بلافاصله پس از پرواز آن همراه بوده است.


High-tech Single- seater Solar Impulse Aircraft :HB-SIA  توسط 4 موتور الکترونیکی با قدرت 10 اسب بخار، تامین نیرو می کند که هر کدام قدرتی معادل موتور هواپیمای برادران رایت ساخته شده در 100 سال پیش را دارد. سرعت take off این هواپیما 35 کیلومتر در ساعت است که دو برابر سریعتراز هواپیما های فعلی است.
گفته می شود که این نمونه آزمایشی کمی سبک تر از هواپیمای خورشیدی است که قرار است بر طبق برنامه های طرح شده برای آینده آن در سال 2013 تا 2014 به پرواز درآید.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

712 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

 

► تصویر/ میمون های محافظ خودپرداز
گراني سوار بر غول لجبازي ◄

مطالب مرتبط
بنر