برای کسانی که از ترافیک تهران خسته شدند

پنجشنبه ، 10 تیر 1389 ، 12:57

 

اگر فکر می کنید سفر های شهری تهران امروز ما در ساعت های پر رفت وآمد بسیار طاقت فرساست که هست بیایید با هم گزارشی را بخوانیم که دیروز توسط سازمان رسمی IBM (International Business Machines) منتشر شده است. در این گزارش با مردمانی آشنا خواهید شد که بیشتر از شما با این درد آشنا هستند.


به گزارش بانکی دات آی آر ، شهر هایی چون پکن، مکزیکو سیتی و ژوهانسبورگ در  آمارهای جهانی ، بالاترین ترافیک درون شهری را تحمل می کنند.
بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط IBM، سازمان بین المللی تجارت ماشین انجام شده است و در روز چهارشنبه (دیروز) منتشر گردید، از میان 8192 ماشین در 20 شهر دنیا، 67 درصد از استفاده کنندگان از ماشین برای رفتن به سر کار خود اعلام کرده اند که وضعیت ترافیک در سال گذشته بدتر شده  و بر روی کار آن ها تاثیر مستقیم داشته است.


در این میان وضعیت برخی از شهرها از بقیه بدتر بوده است . 22 درصد از مسافران شهری در مکزیکو سیتی بیش از یک ساعت در روز باید برای طی مسیری محلی در ترافیک بمانند در حالی که این شرایط برای شهر هایی مانند نیویورک و مادرید تنها شامل 2 درصد افراد می شود.

 

ترافیک مکزیکو سیتی

 

نماینده IBM  در این تحقیقات به خبرنگار رویترز گفته است، " شهرهایی مانند پکن و مکزیکو سیتی ، ترافیک های طولانی را دارند که این وضعیت از حالت ثبات نیز برخوردار نیست، یعنی فردی در یک روز یک مسیر را در 45 دقیقه طی می کند ، در روز بعد ممکن است همان مسیر ،در همان ساعت 2 ساعت به طول انجامد. "

با توجه به معیار هایی چون مدت زمان رسیدن به مقصد، اتلاف وقت در ترافیک و میزان استرسی که وارد می شود، شهرهای موسکو، دهلی نو، سائوپالو، میلان، بونس آیرس، مادرید، لندن بعد ازشهرهای فوق درمیان  ده شهر اول دنیا در ترافیک قرار می گیرند.


این گزارش برای سومین بار است که به صورت جهانی تدوین و منتشر می شود در حالی که در گذشته تنها در شهر های آمریکا بررسی شده اند.در واقع زمانی که تحقیقات تنها محدود به چند شهر در یک کشور می شد، قابل استناد نبوده و در حالی برخی شهر های آمریکا در میان رده های بالا قرار می گرفتند که این موضوع در شهر های دیگر بسیار بدتر بوده است.


به طور مثال تنها تعداد ماشینی که در سال جدید در پکن شماره گذاری شده است در 4 ماه اول سال نسبت به مشابه سال گذشته آن 23 درصد افزایش داشته و به تعداد 248000 رسیده است. این آمار بر اساس دفاتر متعدد شماره گذاری و دریافت مالیات تهیه شده است.

 

 

ترافیک پکن

با وجود اینکه چین در بالاترین رده جهانی از این لحاظ قرار دارد  برطبق نظرسنجی ایی که به عمل آمده است، بیشتر مردم معتقدند که نسبت به سال هایی که مهاجرت گسترده به پایتخت چین شروع است ، اوضاع بهبود پیدا کرده است.


در واقع به اذعان سخنگوی این تحقیقات، پکن بیشترین مردمی را دارد که معتقدند نسبت به سه سال گذشته اوضاع بهتر شده است .(48 درصد) و این با سرمایه گذاری گسترده پکن در احداث اتوبان، سیستم حمل ونقل عمومی میسر شده است.

تحقیقات نشان می دهد که 42 درصد افراد از ترافیکی که دائما متوقف شده و به آرامی حرکت می کند عصبی می شوند و 32 درصد هم از حضور رانندگانی که با گستاخی سعی می کنند حق آن ها را نادیده بگیرند ناراحت هستند.

 

ترافیک پاریس


اما علی رغم همه این مشکلات و خسارت های اقتصادی آن ،تعداد کمی از این افراد حاضرند تا روش رفتن به محل کار خود را تغییر دهند. در حقیقت 84 درصد از مردم می گویند با توجه به بحران های اقتصادی هم حاضر نیستند به طریق دیگری به سر کار بروند.

سخنگوی تحقیقات می گوید،" به نظر می رسد که تعداد زیادی از این افراد به ماشین های خود انس گرفته اند. " او اظهار امیدواری کرده است که اطلاعات این تحقیقات به بهتر کردن شرایط و متقاعد ساختن مردم  به استفاده از وسایل نقلیه عمومی کمک کند.

ده شهر بعدی که دراین تحقیقات از آن ها نام برده شده است، پاریس، تورنتو، آمستردام، لس آنجلس، برلین، منترال، نیویورک، بوستون، ملبورن و استکهلم است.

بنابر این باوجود ترافیک سنگین و آزار دهنده هنوز تهران در بین 20 شهر پرترافیک جهان جایگاهی ندارد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

712 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

 

 

 

 

► پول کثیف از کجا آمد؟
خطر آتش گرفتن لپ تاپ VAIO سونی ◄

مطالب مرتبط
بنر