پایانی بر کابوس از دست رفتن اطلاعات

چهارشنبه ، 23 تیر 1389 ، 15:05

 

آسیب پذیری فلش هایی که در بازار است همیشه دغدغه صاحبان آن را به همراه داشته است. به طور متدوال استفاده کنندگان این وسیله نوین و صد البته مفید ، اطلاعات مورد نیاز خود را در آن ذخیره می کنند، و این در حالی است که  گاهی یک ضربه ساده به این وسیله ظریف باعث شده است که کل اطلاعات از بین برود و موجب دردسر برای استفاده کننده از آن شود.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، لی سی اکستریم کی  یو اس پی (  LaCie extremekey USP)  فلش جدیدی  است که با هدف پایان دادن به این نگرانی ها پا به بازار خواهد گذاشت. آزمایش هایی که این فلش پشت سر گذاشته و از آن جان سالم به درد برده شامل، تحمل گرما در دمایی بالاتر از 200 درجه و پایین تر از 50 درجه سلسیوس، سالم ماندن پس از عبور یک کامیون 10 تنی از روی آن، پرتاب شدن از ارتفاع 5 متری و فرو رفتن در عمق صد متری آب است. بعد از آن که همه این مراحل و آزمون های سخت را بدون هیچ آسیبی پشت سر گذاشته است ، با سرعت 40 مگا بایت شروع به خواندن اطلاعات کرده و با سرعت 30 مگابایت به ثبت داده های کامپیوتری پرداخته است.
این بهترین نتیجه ممکن برای یک فلش کوچک محسوب می شود ، فلشی که امنیت حفظ اطلاعات موجود در آن بسیار ارزشمند است.


اما چه چیز موجبات این حد از مقاومت این فلش را فراهم کرده است؟ بالواقع  بدنه فلش در  یک استوانه سه اینچی (7.62 سانتیمتری) محصور شده است. این استوانه ترکیبی از آهن،  آلمینیوم و منیزیوم و مس است. همچنین با عایق های محکم در برابر آب محافظت می شود.


قیمتی که برای عرضه این محصول درنظر گرفته شده است  49.99 دلار برای گنجایش 8 گیگا بایتی آن است .البته مدل های با مقاومت کمتر 15 دلار عرضه خواهند شد.قرار است در ماه آگوست(نیمه مرداد ) لی سی به بازار بیاید.

► مدیر خانه ما
سابقه اعتصاب در بازار تهران+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر