مدیر خانه ما

پنجشنبه ، 24 تیر 1389 ، 08:41

 

من مرد این خونه ام منم که می گم چی درسته و چی غلط اگر امسال هم خونه رو نقاشی کنیم هم بخوایم ماشین رو عوض کنیم تا آخر سال باید سماق بمکیم فکر کردی پول علف خرسه یا این که من تو شرکت درخت پول دارم.

به گزارش بانکی دات آی آر این جور بحث ها در تمام خانه ها یک امر عادی و روز مره به حساب می آید. هر چه خانواده از تمکن مالی بیشتری برخوردار باشد به تناسب هزینه ها هم افزایش می یابد بنا بر این مدیریت منابع ومخارج در تمام خانه ها ضروری است . اما به نظر شما مدیریت این امور باید بر عهده چه کسی باشد؟آیا مرد خانه که مسئولیت تامین مخارج خانه را به عهده دارد بهترین فرد برای انجام این کار است یا این که خانم که مسئولیت امور داخلی منزل را بر عهده دارد بهتر می تواند مخارج و منابع را به سمت تعادل پیش ببرد؟

 

 

 

مدیریت امور اقتصادی منزل یکی از پیچیده ترین فعالیت های اقتصادی است که مسلما اداره آن نیازمند واقع بینی و مشورت بین اعضای خانواده است.

بعضی ها در محیط کار مدیر هستند و بعضی ها در خانه. بعضی ها میز مدیریتی دارند و بعضی ها جایگاه آن. بعضی ها مدیر هستند و بعضی ها مدبر. بعضی ها پیپ مدیریتی دارند و بعضی ها تیپ آن. بعضی ها مدیر هستند و منشی دارند و بعضی ها تنها مدیر هستند و در اصل تنها منشی اند.

مهم نیست که چه جور مدیری هستی مهم اینه که بدونی در منزل چطور مدیریت کنی که بتونی از پس مخارج بر بیای واگر پس اندازی هم داشته باشی که باید بهت جایزه داد.

مدیریت هم علم است و هم هنر. یعنی هم آگاهی و هم تجربه. هم اکتسابی و هم ذاتی. هم توانائی و هم عشق.

با وجود اهمیت مدیریت در خانه هنوز در بیشتر کشورها از جمله کشور ما به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفته و اجرای آن مشخص و شناخته شده نیست .

اداره منابع در اختیار انسان همچون نیروی فکری و جسمی و به کارگیری امکانات مالی و معنوی کاری بس مشکل و نیاز تدبیر و مهم تراز همه هنر است . به کارگیری خلاقانه و هنرمندانه مدیریت درزمینه های گوناگون، افراد را قادر می سازد تا در راستای رفاه و آرامش روانی خویش بارنج کمتر و شادی بیشتر گام بردارند.

برای داشتن مدیریتی مطلوب و با کیفیت ، داشتن خصوصیت های زیر که به صورت یک هرم در نظر گرفته می شود برای زنان ومردان لازم است.

۱) آگاهی از ویژگی ها، خصوصیت ها، توانایی ها و قابلیت های خود
۲) داشتن ثبات، اقتدار، یکرنگی و تعادل
۳) داشتن قدرت خلاقیت (تولید کننده بودن نه صرفاً مصرف کننده)
۴)داشتن توانایی ایجاد ارتباط

همچنین باید یاد آوری کرد که شناخت خود و داشتن احساسات مثبت نسبت به خود اولین اصل دراین هرم می باشد.

موفقیت برای هرفرد درمدیریت خانواده ممکن است با دیگران متفاوت باشد مسئله اصلی این است که خود فرد باید شناخته شود. توانایی های فردی تخمین زده شده و بداند تصویری که از خود دارد چگونه است .

گفتنی است موفقیت یک مدیر خوب فقط از جهت مالی نیست ، موفقیت می تواند همه زندگی را در بر گیرد و توسط احساس فرد و خانواده اش تعیین شود. در همین راستا دو صفت مناسب برای یک مدیر خانه را می توان خوشبینی و فداکاری دانست .
۱) خوشبینی : یکی از صفتهای بسیار مهم برای یک مدیر در منزل خوشبینی است .
۲) فداکاری : ماهیت خانواده و مدیریت آن در تمام مراحل ، فداکاری و از خود گذشتگی اعضا رانسبت به هم می طلبد . خانواده و مدیریت درست آن با خود بینی و خود خواهی در تضاد است . ایثار شرط لازم برای یک مدیریت مطلوب در خانه است.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

► سرقت بیش از هزار لپ تاپ از ارتش آمریکا
پایانی بر کابوس از دست رفتن اطلاعات ◄

مطالب مرتبط
بنر