پوشش حذف استهلاک بیمه بدنه پژو پارس چیست؟

يكشنبه ، 20 فروردين 1402 ، 09:27





همچنین پژو پارس جزو خودروهای محبوب است که با توجه به قیمتی که در بازار خودرو دارد، نیاز به تهیه بیمه بدنه پژو پارس خواهد داشت تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی و بدنی نیاز به جبران خسارت نداشته باشید. در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت خرید بیمه نامه بدنه و پوشش‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.
منظور از بیمه بدنه چیست؟
بیمه بدنه یکی از بیمه‌های خودرو است که برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر حادثه طراحی شده است. این بیمه نامه را می‌توان به دو صورت پوشش‌های اصلی و اضافی تهیه کرد. همانطور که می‌دانید بیمه ثالث جبران کننده خسارت‌های مالی اشخاص ثالث زیان دیده در حادثه رانندگی را جبران خسارت می‌کند و در برابر حادثه‌های مالی راننده مقصر تعهدی ندارد. از سوی دیگر اگر خودروی اشخاص ثالث جزو خودروهای نامتعارف باشد، بیمه ثالث هزینه‌های مازاد را پرداخت نمی‌کند. از این رو برای جبران هزینه‌های مالی راننده مقصر و هزینه مازاد اشخاص ثالث را از طریق بیمه بدنه جبران خسارت کرد. در نتیجه مهم است که این بیمه نامه را با سقف تعهدات و در کنار بیمه ثالث تهیه کرد.
پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس
خرید بیمه بدنه پژو پارس
همانطور که توضیح داده شد، پژو پارس جزو خودروهای با قیمت بالا است که در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نیاز به یک پشتوانه مالی دارد. از این رو بیمه بدنه پژو پارس دو پوشش اصلی و اضافی را برای بیمه‌گزار در نظر گرفته تا با توجه به سقف تعهدات خسارت‌های وارد شده را جبران هزینه کند. بنابراین مهم است که قبل از خرید پوشش ‌های بیمه بدنه درباره سقف تعهدات و تعداد خطرات تحت پوشش اطلاعات کافی داشته باشید. بیمه دات کام(bimeh.com) که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه همانند سایت https://www.iiflinsurance.com/ است که شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه را فراهم کرده تا همه افراد به راحتی بتوانند بیمه نامه مد نظر خود را تهیه کنند. همچنین این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.
پوشش‌های اصلی بیمه بدنه پژو پارس
بیمه بدنه پژو پارس
در بیمه بدنه پژو پارس سه پوشش اصلی حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی تحت پوشش بیمه نامه بوده و می‌توان با پرداخت حق بیمه تا سقف تعهدات بیمه‌گر ، دریافت خسارت کرد. این پوشش‌های به شرح زیر هستند.
حادثه:
هنگامی ‌که خودرویی دچار حادثه شود، بیمه‌گر موظف خواهد بود خسارت‌های ایجاد شده را جبران کند. این خسارت‌ها با توجه به میزان سقف تعهدات بیمه‌گر جبران خواهد شد. به طور مثال: اگر بیمه‌گزار در حادثه رانندگی دچار خسارت شود و همچنین مقصر حادثه باشد، می‌تواند کل یا بخشی از خسارت ایجاد شده به وسیله نقلیه خود را از بیمه‌گر دریافت کند. همچنین در صورت برخورد وسیله نقلیه زمینی با یک جسم ثابت یا متحرک می‌توان از بیمه‌گر خسارت دریافت کرد. سایر پوشش‌های حادثه در بیمه بدنه عبارتند از:
واژگونی خودرو
سقوط خودرو
برخورد اجسام خارجی به خودرو (در حال حرکت و چه ساکن)
آتش‌ سوزی:
آتش سوزی یکی دیگر از پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است که با بروز حادثه بر اثر صاعقه یا انفجار می‌توان همراه باشد. همچنین به طور کلی ریسک تمام خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در این حادثه به بیمه‌گر منتقل خواهد شد.
سرقت کلی:
در صورتی که خودروی بیمه‌گزار دچار سرقت کلی شود، بیمه بدنه هزینه آن را متقبل می‌شود و جبران خسارت خواهد کرد. نکته مهم این است که در پوشش بیمه بدنه سرقت خودرو دو حالت کلی و جزئی دارد که در پوشش‌های اصلی، خسارت‌های وارد شده در سرقت کلی جبران می‌شوند و برای جبران خسارت‌های سرقت جزئی باید پوشش اضافی را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری کرد.
پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پژو پارس
با توجه به قانون پوشش ‌های بیمه بدنه، هنگامی‌ که بیمه‌گزار برای تهیه این بیمه نامه اقدام می‌کند، حق انتخاب دو نوع پوشش اصلی و اضافی را دارد. با پرداخت حق بیمه پایه پوشش‌های اصلی را دریافت خواهد کرد و برای خرید پوشش‌های اضافی نیاز به پرداخت حق بیمه بیشتر دارد. در نتیجه در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوشش‌های دیگر هم خریداری کرد که این پوشش‌ها عبارتند از:
خسارات وارد شده ناشی از دزدی در جای لوازم خودرو شامل رینگ و لاستیک، رادیو پخش، آینه‌ها و سایر لوازم خودرو
خسارت ناشی از شکسته شدن شیشه بنا به دلایلی غیر از خطرات اصلی
خسارت ناشی از پارک خودرو در تعمیرگاه و عدم استفاده از آن در زمان تعمیرات پس از حادثه
خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند آتشفشان، زلزله و سیل
خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی، مواد شیمیایی و رنگ روی بدنه خودرو
خسارات وارده ناشی از شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی یا آزمایش سرعت
خسارات وارده ناشی از حمل مواد انفجاری، مواد اسیدی و قابل احتراق
خسارات وارده ناشی از کشیده شدن میخ یا دیگر اشیای تیز روی بدنه خودرو
اگر می خواهید بدانید پوشش حذف استهلاک چیست، باید بگوییم تنها خودروهایی می‌توانند از این پوشش استفاده کنند که تخفیف بالای ۴۵ درصدی عدم خسارت را داشته باشند. دریافت خسارت ناشی از افت قیمت یکی از مواردی است که با فعال سازی پوشش حذف استهلاک برای بیمه‌گزار فعال می‌شود.
خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه پژو پارس
در پوشش بیمه بدنه هرگونه آسیب یا خسارت وارد شده به خودرو، تحت پوشش بیمه نامه بدنه قرار نمی‌گیرد. اگر ثابت شود که خسارت‌های ایجاد شده به صورت عمدی بوده، دریافت خسارت امکان پذیر نخواهد بود. همچنین برخی از راننده‌ها که بر روی ماشین‌های اجاره‌ای کار می‌کنند با صحنه سازی به خودرو خود، خسارت وارد خواهند کرد که در این شرایط بیمه‌گر هیچگونه خسارتی به بیمه‌گزار پرداخت نخواهد کرد.
اگر راننده خودروی آسیب دیده گواهینامه نداشته باشد، شرایط استفاده از پوشش بیمه بدنه را ندارد و خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه برای او جبران نخواهد شد. به طور کلی رانندگی بدون داشتن گواهینامه بسیار خطرناک است و نکته مهم در خصوص شرایط راننده بدون گواهینامه در بیمه بدنه وجود دارد که به شرح زیر است:
افراد باید متناسب با خودروی خود گواهینامه داشته باشند. برای راندن خودروهای سنگین نمی‌توان از گواهینامه خودروهای سواری استفاده کرد و در این شرایط بیمه بدنه، بیمه‌گزار را فاقد گواهینامه می‌داند.
اگر تاریخ انقضای گواهینامه تمام شود یا گواهینامه باطل شود، پوشش بیمه بدنه برای خودرو پرداخت نمی‌شود.
استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و فرار از دست پلیس یا هرگونه رفتار پرخطر که باعث آسیب رساندن به خودرو می‌شود، در این بیمه بدنه تحت پوشش نخواهد بود.
اگر خودرویی بار اضافه‌تر از حد مجاز داشته باشد هم تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرد.
محاسبه نرخ و قیمت بیمه بدنه پژو پارس

قیمت بیمه بدنه پژو پارس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر هستند:
مدل و نوع خودرو از عواملی هستند که می‌توانند باعث تغییر هزینه استعلام بیمه بدنه خودرو ی پژو پارس شوند.
سال ساخت از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم بر قیمت بیمه بدنه است. هرچه خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نسبت به خودروهایی با سال ساخت پایین‌تر که ارزش پایین‌تری دارند، بیشتر خواهد شد. مثلاً قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۱ نسبت به قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۰ بیشتر است چراکه قیمت پارس۱۴۰۰ از پارس 1401 پایین‌تر است.
اگر بیمه‌گزار در طول مدت اعتبار بیمه نامه بدنه، خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکند، می‌تواند هنگام تمدید بیمه خودروی خود از تخفیفات عدم خسارت بهره مند شود. میزان تخفیف برای عدم خسارت در سال اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر از 25 درصد الی 70 درصد در صورت عدم دریافت خسارت می باشد.
در صورت پرداخت نقدی، بیمه‌گزار می‌تواند حدود 10% تخفیف بیمه بدنه دریافت کند.
هزینه بیمه بدنه پژو پارس صفر بین 20 تا 30 درصد پایین‌تر است؛ برای خودروهای صفر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بیمه‌گزاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید تا سه ماه بعد از تحویل، اقدام به خرید بیمه بدنه کند.
هر پوشش اضافی که بیمه‌گزار به بیمه‌نامه خود اضافه می‌کند، باعث افزایش قیمت بیمه بدنه پژو پارس خواهد شد.
تعداد سیلندر و شرایط شرکت از دیگر عوامل تأثیرگذار بر مبلغ بیمه بدنه پژو پارس هستند.
ارزش روز خودرو هم از مؤلفه‌های تغییردهنده بیمه بدنه است. هرچه ارزش خودرو بیشتر باشد، حق بیمه پرداختی هم افزایش خواهد داشت.
به طور کلی توصیه می‌کنیم برای خرید بیمه بدنه پژو پارس، پوشش ‌های بیمه بدنه را تا سقف تعهدات تهیه کنید تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده نداشته باشید.

► پیش بینی قیمت آهن آلات در هفته سوم فروردین 1402
پیش بینی افزایش قیمت میلگرد در سال 1402 ◄

مطالب مرتبط
بنر