پیش بینی افزایش قیمت میلگرد در سال 1402

سه شنبه ، 22 فروردين 1402 ، 14:16





اگر شما قصد دارید تا در حوزه میلگرد فعال باشید، باید حتما با قیمت این آهن آلات نیز آشنا باشید. ولی آشنایی با قیمت آهن فقط مربوط به بررسی قیمت روز میلگرد نمی‌شود. شما باید با قیمت‌های میلگرد در سال‌های گذشته و دلایلی که باعث شده بر روی قیمت آنها تاثیر بگذارد نیز آشنا باشید.



در ادامه این مقاله قصد داریم تا این موارد را به شما معرفی کنیم.

قیمت میلگرد چه خواهد شد؟
امروزه همه با نوساناتی که در کل بازار ایران وجود دارد، آشنا هستید؛ این نوسانات به حدی زیاد است که قیمت امروز با قیمت دیروز فرق می‌کند و همچنین کسی نمی‌داند که قیمت فردا چه رقمی است.

قیمت میلگرد نیز از گذشته، مربوط به موارد مختلفی می‌شده که همه این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شدند تا قیمت میلگرد به صورت روزانه تغییر کند. حالا این وضع نیز قیمت میلگرد دارای نوسانات بسیار شدیدی است.

برای بهتر است که با دلیل این نوسانات اشنا شویم، در ادامه قصد داریم تا مواردی که می‌تواند بر روی قیمت میلگرد تاثیر بگذارد را معرفی کنیم. البته این موارد فقط بخشی‌هایی هستند که امروزه دچار نوسان شدند:

1. عرضه و تقاضا
عرضه و تقاضا یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت هر کالایی به شمار می‌رود و حوزه خرید و فروش میلگرد هم این قائله مستثنی نیست. به اینصورت است که هر چه عرضه کم شود و تقاضا بالا برود، قیمت ها نیز افزایش پیدا می‌کند و اگر تقاضا پایین و عرضه زیاد باشد، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.



2. قیمت دلار
قیمت دلار آمریکا می‌تواند بر روی قیمت بازار آهن در کل جهان تاثیر بگذارد؛ احتمالا شما هم با افزایش قیمت دلار در این روزها آشنا هستید. در کنار افزایش قیمت دلار، قیمت اجناس زیادی بالا رفته که یکی از آنها نیز مربوط به قیمت میلگرد شده است .

3. افزایش سوخت
یکی از مراحل اصلی خرید میلگرد، مربوط به زمان حمل و نقل می‌شود و این وسایل نقلیه نیز برای حمل و نقل میلگرد، باید از سوخت‌های موردنیاز وسایل نقلیه خودشان استفاده کنند. برای همین می‌توان گفت که افزایش سوخت می‌تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت حمل و نقل میلگرد، تاثیر بگذارد.

آیا میلگرد کاهش می یابد یا افزایش؟
واقعا نمی‌توان که هیچ جواب دقیقی را برای این بخش اعلام کرد. همانطور که در بالا نیز به شما توضیح دادیم، دلایل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت میلگردها تاثیرات مستقیمی بگذارند و درواقع همین سه موردی برای شما تعریف کردیم، جزو مواردی هستند که امروزه در حال نوسان می‌باشند.

پس با این تعاریف به هیچ وجه نمی‌توان گفت که قیمت‌ها کاهش می‌یابد یا افزایش!

ولی باز هم می‌توان امیدوار بود که اگر وضعیت به حالت پایدار تبدیل شود، قیمت‌ها کاهش پیدا کند. اگر شما قصد خرید را دارید، پیشنهاد می‌کنم که قیمت‌های روز میلگرد را بررسی کنید و بهترین زمان برای خرید میلگرد را به دست بیاورید.

پیش بینی قیمت میلگرد درسال 1402
اگر قرار باشد که وضعیت سال 1402 نیز دقیقا به مانند وضعیت سال 1401 و 1400 رخ دهد، پس قطعا می‌توان گفت که در سال 1402 نیز ما شاهد افزایش نرخ قیمت میلگرد هستیم.

البته امکان کاهش قیمت دلار هم وجود دارد و خوب قاعدتا اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند، می‌تواند بر روی قیمت سوخت و افزایش تقاضا نیز تاثیر بگذارد که همه این موارد باعث می‌شوند که قیمت میلگرد کاهش پیدا کند.

جهت مشاهده قیمت میلگرد دو کارخانه معتبر در ایران بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

قیمت روز میلگرد آجدار شاهین بناب


قیمت روز میلگرد آجدار ابهر


مروری بر قیمت میلگرد درسال 1400
در سال 1400 ما شاهد اتفاقات مختلفی بودیم که نتایج آنها باعث می‌شد تا تغییرات زیادی بر روی قیمت میلگرد و بقیه محصولات صنایع آهن اتفاق بیفتد. در ادامه این بخش قصد داریم تا این دلایل را به شما معرفی کنیم:

1. مذاکرات هسته‌ای
اگر دقت کرده باشید، هر زمانی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 5 + 1 درست پیش نمی‌رفت، درنهایت ما شاهد افزایش قیمت دلار بودیم و همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم، افزایش دلار می‌تواند به صورت مستقیم باعث افزایش قیمت میلگرد شود.

در سال 1400 نیز به همین صورت بود و ما شاهد پیشرفت خاصی در زمینه مذاکرات هسته‌ای نبودیم که نتیجه آن، فقط افزایش قیمت دلار بود.

2. افزایش قیمت جهانی فولاد
حالا یواش یواش دیگر محدودیت کرونایی از بین رفته و شرکت‌های بزرگ تولید کننده فولاد، شاهد افزایش تقاضا برای خرید بودند. ولی در همین باعث شد تا قیمت جهانی فولاد نیز افزایش پیدا کند که درنهایت باعث افزایش قیمت میلگردها نیز شد.

3. جیره بندی برق و گاز
احتمالا شما هم یادتان است که در سال 1400 مشکلات قطعی برق را شاهد بودیم که این مشکلات به دلیل نوسازی تجهیزات شبکه برق بود. شاید تا به اینجا فکر کنید که تاثیرات خاصی نمی‌تواند بر روی قیمت میلگرد بگذارد. ولی بهتر است بدانید که در همین مواقع، وزارت نیرو از کلیه تولیدکنندگان فولاد درخواست کرد میزان مصرف برق خودشان را به یک سوم کاهش دهند و حالا همین موضوع باعث شد که ما شاهد افزایش قیمت میلگرد در سال 1401 باشیم.

مروری بر قیمت میلگرد درسال 1401
تمامی مواردی که در این قسمت باید به شما توضیح دهیم، در واقع همان مواردی هستند که در بالاتر و در بخش "قیمت میلگرد چه خواهد شد" به شما توضیح دادیم. امروزه ما شاهد افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت سوخت و کاهش تقاضا برای خرید میلگرد هستیم که همه این موارد باعث شده تا قیمت این محصولات بسیار بالاتر از سال‌های گذشته شود.



► پوشش حذف استهلاک بیمه بدنه پژو پارس چیست؟
واردات دستگاه CNC از چین ◄

مطالب مرتبط
بنر