ویژگی پاداش دهی با اهرم غیرمتمرکز دای به چه معنی است؟

شنبه ، 28 مرداد 1402 ، 11:17





ارز دیجیتال دای در واقع یک استیبل کوین غیرمتمرکز بوده که ارزش آن برابر 1 دلار آمریکاست. جهت تولید دای، باید با وثیقه کردن دارایی، این رمزارز را وام بگیرید؛ اما نکته مهم این است که جهت جلوگیری از نقد شدن وثیقه، باید حتما ارزش وثیقه از وامی که گرفته می‌شود، بیشتر باشد و در صورت عدم رعایت این امر، وثیقه به صورت خودکار نقد می‌شود.
کاربران، دای را یا در پلتفر‌های مختلف با گذاشتن وثیقه به صورت وام دریافت می‌کنند یا در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز مختلف خریداری می‌کنند. در این مقاله جهت بررسی ویژگی پاداش دهی دای با اهرم غیرمتمرکز با ما همراه باشید.

ویژگی پاداش دهی با اهرم غیرمتمرکز
در پاسخ به سؤال ارز دیجیتال دای چیست؟ باید گفته شود یک نوع رمزارز است که می‌توان از آن برای معاملات و تجارت استفاده کرد. چنانچه افراد به انجام معاملات خود توسط اهرم غیرمتمرکز بپردازند، پاداش به آن‌ها تعلق می‌گیرد. ممکن است برای برخی کاربران این سؤال مطرح شود که اهرم غیرمتمرکز چیست؟ چنانچه میزانی اتر دارید و اطلاع دارید که قیمت EHD افزایش پیدا می‌کند، می‌توانید این مقدار را وثیقه کرده و دای وام بگیرید.
سپس مجددا با وام دریافت شده اتر خریده و این فرآیند را بارها تکرار کنید. در این حالت شما در اصل از یک اهرم غیرمتمرکز استفاده کرده‌اید؛ زیرا اتر را بدون نیاز به یک تبادل متمرکز با حاشیه امن خریداری کردید. اگر در اهرمی که با Maker سازگار شده به صورت غیرمتمرکز معامله کنید، می‌توانید روی مبلغ اتر با 2 برابر، 3 برابر یا حتی بیشتر از مقدار واقعی خود اهرم داشته باشید.
عملکرد دای چگونه است؟
از نظر بسیاری از کاربران، دای یک شاهکار بوده که به وسیله مشوق‌های اقتصادی توانسته ثبات یک دلاری خود را حفظ کند. برای کامل‌تر پاسخ دادن به سؤال دای چیست؟ باید گفت دای در اصل گرفتن وام در ازای تعدادی از دارایی‌ها روی شبکه اتریوم است. هنگامی که ارزش دای بیشتر از 1 دلار باشد، کاربران به سرعت آن را به قیمت 1 دلار از پلتفرم خریداری کرده و به قیمت بالاتر در صرافی می‌فروشند. البته گاهی عکس این حالت نیز رخ می‌دهد.
لازم به ذکر است که دای همانند شبکه‌های بانکی عمل می‌کند. افراد در شبکه بانکی می‌توانند با قرار دادن وثیقه وام دریافت کنند و اگر نتوانند مبلغ دریافتی را بازپرداخت کنند، بانک دارایی آن‌ها را تصاحب خواهد کرد. در این پلتفرم نیز کاربر نمی‌تواند دقیقا به اندازه ارزش وثیقه خود وام بگیرد و همیشه باید به یک نسبتی، بیشتر از وام دریافتی، وثیقه بگذارد.
به این حالت وثیقه‌گذاری Over Collateralization می‌گویند که یک حاشیه اطمینان ایجاد خواهد کرد. هر زمان که بازپرداخت وام تکمیل شد، وثیقه آزاد شده و DAIهایی که پس داده می‌شود نیز سوزانده می‌شوند؛ چراکه دیگر پشتوانه‌ای ندارند.

ارز دیجیتال دای چیست

خرید دای
برای خرید دای باید چه کرد؟ یکی از روش‌های به دست آوردن دای، خرید آن است؛ اما با توجه به اینکه صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، حساب کاربران ایرانی را پس از احراز هویت مسدود کرده و به دلیل تحریم‌ها به آن‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند، تنها راه خرید دای، مراجعه به صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.
ویژگی‌های دای
دای ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌توان آن‌ها را به دو دسته عمومی و مشترک با سایر رمز ارزها تقسیم کرد. در مواردی که کاربران به سؤال دای چیست؟ یا چرا دای را انتخاب کنیم؟ برمی‌خوردند، با آشنایی با مزایای این پلتفرم، آگاهانه به سمت آن می‌روند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:
دای به یکنواخت کردن خطرات موجود در بازار قمار کمک می‌کند.
یک وثیقه با ثبات قیمت بوده که اهرم معاملاتی غیرمتمرکز بدون مجوز را، در نتیجه بدیهی‌های وثیقه شده ارائه می‌دهد.
کارمزدهای پرهزینه‌ حاصل از تراکنش‌های بین‌المللی و واسطه‌ها را حذف می‌کند.
امکان کاهش نوسانات ارزهای خارجی را فراهم می‌کند.
دای تنها تراکنش‌هایی که کاملا قابل تأیید هستند را انجام داده و احتمال فساد را کاهش می‌دهد.
برخی از مزایای دیگر دای نسبت به سایر رمز ارزهای دیگر عبارت‌اند از:
ذخیره به عنوان ERC20 جهت حفظ کلیدهای خصوصی توسط کاربران
مقاوم در برابر سانسور
شفافیت و قابلیت حساب‌رسی
داشتن حریم خصوصی

ارز دیجیتال دای چیست

قیمت دای
همانطور که ذکر شد ارزش دای به صورت یک به یک با دلار آمریکا برابری می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که یک دای، همیشه به اندازه یک دلار آمریکا ارزش داشته باشد. با این حال اگر نگاهی به نمودار دای بیندازید، خواهید دید که قیمت دای در برخی مواقع تا حدودی نوسان داشته است.
به طور مثال در سال‌های 2020 تا 2021، دو نوسان چشم‌گیر در نمودار قابل مشاهده است. در 10 می سال 2020، قیمت ارز دای تا 945/0 دلار کاهش یافت و در مقابل در 16 نوامبر سال 2021، حدود 67/3 دلار افزایش یافت. البته به جز تعداد محدودی نوسان، می‌توان گفت که دای در هدف خود ثابت و موفق عمل کرده است.
از نظر تئوری قیمت دای نباید دچار تغییر شود و در حالت ایده‌آل برابر یک دلار آمریکا باقی‌ بماند؛ زیرا نحوه طراحی آن به گونه‌ای است که این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار ذخیره پایدار عمل کند. به همین دلیل پیش‌بینی قیمت ارز DAI، چندان رایج نیست و انتظارات بر ثابت ماندن آن است.
با این حال باید در نظر داشت که در بازار ارز دیجیتال، امکان رویدادهای غیرمنتظره نیز وجود دارد که باعث نوسان در ارزش‌ها می‌شود؛ بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال حتما تحقیقات لازم را انجام داده و خود را برای هرگونه شرایط آماده سازید.
دای، تجربه‌ای هیجان‌انگیز
رمزارز دای از نظر ارزش نسبت به سایر استیبل‌کوین‌ها در رتبه چهارم قرار داشته و همچنین غیرمتمرکز بودن DAI به شدت جلب توجه می‌کند. دای در اکثر مواقع حتی در نوسانات و ریزش‌های بازار هم به خوبی توانسته ارزش یک دلاری خود را حفظ کند و باورها را نسبت به خود افزایش دهد.
اینکه با معاملات موفق در مدت زمان کوتاه به درآمد برسید، تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. دای به خصوص برای ایرانی‌ها که خطر فریز شدن تهدیدشان می‌کند، یک استیبل کوین ایده‌آل است. در این مقاله سعی بر آن بود که در پاسخ به سؤال دای چیست، به معرفی آن بپردازیم و ویژگی پادش‌دهی با اهرم غیرمتمرکز را بررسی کنیم و در اختیار کاربران قرار دهیم.

► معامله دوج و شیبا با کارمزد صفر در صرافی امن والکس
سیستم چند وثیقه ای MCD چه ارتباطی با ارز دای دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر