مهم ترین تکالیف موسسه مالیاتی که در هنگام انعقاد قرارداد باید بدانید

پنجشنبه ، 27 مهر 1402 ، 11:59




پرداخت به موقع و درست مالیات نیاز به محاسبات بسیار دقیق و فرسایشی دارد و به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از موسسات مالیاتی برای انجام این امور کمک می‌گیرند. در سرتاسر دنیا موسساتی هستند که امور مالیاتی را برای شرکت‌ها و کسب و کارها انجام می‌دهند و برای این کار حقوق دریافت می‌کنند.
موسسات مالیاتی در ایران نیز با ارائه خدمات مختلف در این زمینه به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا در پرداخت مالیات به مشکل نخورند. عدم پرداخت مالیات و یا دیرکرد آن مشکلات بسیاری را برای کسب و کارها به وجود خواهد آورد و آن‌ها را با خطر ورشکستگی مواجه می‌کند؛ بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید و قصد دریافت خدمات از موسسه مالیاتی را دارید، بهتر است با وظایف و تکالیفی که به عهده این موسسات است آشنا شوید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این گزارش مهمترین تکالیف موسسه مالیاتی را به شما معرفی خواهیم کرد که در هنگام قرارداد باید آن‌ها را بدانید!

موسسه مالیاتی چیست؟ و چه وظایفی دارد؟
انجام امور مالیاتی نیاز به افراد متخصص و خبره در این زمینه دارد. شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک با بهره گرفتن از نیروی کار، تا حدود زیادی امور مالیاتی خود را پیش می‌برند؛ اما برای شرکت‌های بزرگتر، با توجه به حجم بالای مراودات مالی و نیاز به رقابت مستمر در بازار، بررسی این امور در اختیار شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرد. شرکت‌ها و موسسات مالیاتی شرکت‌هایی هستند که از افراد خبره و متخصص در زمینه مالیات تشکیل شده‌اند و امور مالی و مالیاتی شرکت‌های دیگر را تحت قرارداد و شرایط مشخصی انجام می‌دهند.
موسسات مالیاتی با انجام وظایف خود به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در زمان مناسب، مالیات خود را پرداخت کنند. عدم پرداخت مالیات در زمان تعیین شده توسط سازمان مالیاتی، مشکلات بسیاری برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند و در بسیاری از موارد، موجب پلمب و تعلیق چند هفته‌ای کسب و کار خواهد شد. به این ترتیب کسب و کارها دچار ضرر و زیان بسیاری می‌شوند و رو به ورشکستگی خواهند رفت. در چنین مواقعی استفاده از خدمات یک موسسه مالیاتی بهترین گزینه خواهد بود تا از مشکلات بعدی نیز جلوگیری شود.
مهم ترین تکالیف موسسه مالیاتی
زمانی که با یک موسسه مالیاتی قرارداد امضا می‌کنید، باید بدانید که کدام وظایف و تکالیف مالیاتی شما به عهده آن‌ها خواهد بود و جزئیات هزینه‌ای پرداخت می‌کنید چگونه است. در این بخش، برخی از مهم ترین تکالیف موسسه مالیاتی را معرفی می‌کنیم تا در هنگام قرارداد، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
بررسی امور مالیاتی در شرکت‌ها و انجام آن‌ها
اولین و مهم ترین وظیفه یک موسسه مالیاتی بررسی امور مورد نیاز در حوزه مالیات در شرکت است تا آن‌ها را دسته بندی کرده و برای انجام آن‌ها اقدام کند. در این کار موسسه مالیاتی مشاوره مالیاتی مناسب را ارائه می‌کند، سوابق مالیاتی شرکت را بررسی کرده و میزان مالیات پرداختی در هر دوره را تعیین می‌کند. همچنین در خصوص بهینه سازی مالیات و کاهش آن نیز مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد.
تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی در دفاتر قانونی شرکت‌ها
تنظیم اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. موسسات مالیاتی این کار را برای شرکت‌ها و کسب و کارها انجام می‌دهند. در این بخش موسسات مالیاتی باید اطلاعات مالی را بررسی کرده و درآمد تعدیلی را تعیین کنند. موسسه مالیاتی باید از قوانین و مقررات مالیاتی جدید آگاه بوده و اظهارنامه‌های مالیاتی را با توجه به قوانین رسمی و جدید تنظیم و ارائه کند.
ارائه مشاوره مالیاتی برای شرکت‌ها
مشاوره مالیاتی یکی از مهم ترین خدمات و وظایف موسسات مالیاتی به شمار می‌رود. برخی از شرکت‌ها و کسب و کارها ممکن است نتوانند از پسِ هزینه‌های تمام خدمات مالیاتی که در این موسسات ارائه می‌شود بر بیایند و به همین دلیل بسیاری از این شرکت‌ها، از مشاوره مالیاتی در این حوزه استفاده می‌کنند.
دفاع از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌ها
یکی از خدماتی که در موسسات مالیاتی ارائه می‌شود، وکیل مالیاتی و دفاع از پرونده‌های مالیاتی است که شرکت‌ها خواهند داشت. در هنگام بستن قرارداد باید توجه کنید که ممکن است در پرداخت مالیات مشکلاتی به وجود آمده و برای شما پرونده مالیاتی تشکیل شده باشد. موسسه مالیاتی در این پرونده‌ها از موکلین خود دفاع می‌کند؛ به همین دلیل اگر کسب و کار بزرگی را اداره می‌کنید و ممکن است با چنین پرونده‌هایی مواجه شوید، حتما در قرارداد خود این تکالیف را ذکر کنید.
این موارد جزء مهمترین تکالیفی هستند که در قرارداد با موسسات مالیاتی می‌توانید استفاده کنید. همچنین وظایف دیگری مانند اظهارنامه‌های ارزش افزوده، خدمات وکالت مالیاتی و غیره نیز توسط این موسسات انجام می‌شود.
هزینه استفاده از خدمات مالیاتی
خدمات مالیاتی برای کاهش هزینه‌های مختلف مالیات دریافت می‌شوند. موسسات مالیاتی در این زمینه به شرکت‌ها و کسب و کارها کمک می‌کنند تا بتوانند مالیات خود را با استفاده از قوانین درست، به کمترین میزان کاهش داده و بهترین بازدهی را داشته باشند. هزینه دریافت خدمات مالیاتی به موارد مختلفی بستگی دارد. با توجه به این که چند نوع خدمات دریافت می‌کنید و یا حجم امور مالیاتی چگونه باشد، این هزینه‌ها متغیر هستند و به همین دلیل برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی بهتر است ابتدا با مشاورین مالی و مالیاتی مشورت کنید تا ببینید در کدام بخش‌ها بیشتر نیاز به کمک دارید.
بهترین موسسه مالیاتی در ایران با خدمات مطمئن و معتبر
امور مالیاتی جزء مهمترین امور در شرکت‌ها به شمار می‌روند و باید با بیشترین دقت به آن‌ها پرداخته شود و به همین دلیل در شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهایی از امور مالی پیچیده‌ای برخوردارند، از خدمات موسسه مالیاتی استفاده می‌شود. برای این که بهترین خدمات را دریافت کنید، باید از بهترین‌ها در سطح کشور استفاده کنید. یکی از معتبرترین موسسات مالیاتی در ایران موسسه رایان محاسبان است.
این شرکت با بیش از بیست سال سابقه درخشان در زمینه امور مالی، حسابداری، حسابرسی و مالیاتی، جزء برترین شرکت‌ها ایرانی به شمار می‌رود. با استفاده از خدمات رایان محاسبان می‌توانید با قیمتی مناسب خدمات و امور مالیاتی خود را به صورت کامل و مطمئن انجام دهید. همچنین می‌توانید از مشاوران این شرکت استفاده کرده و در حوزه‌های مرتبط مشاوره دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رایان محاسبان مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران این شرکت از طریق پل‌های ارتباطی ارتباط برقرار کنید

► خرید و فروش دیگنیتی از همراه مکانیک
خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است ◄

مطالب مرتبط
بنر