پارکت لمینت در آشپزخانه: راهنمای نصب و مراقبت

يكشنبه ، 28 آبان 1402 ، 11:42




این کفپوش ضمن زیبایی بسیار فوق ¬العاده¬ ای که داشته شرایط مطلوبی را برای فضای آشپزخانه به وجود آورده و دوام آن برای این بخش بسیار مناسب و راضی¬ کننده است. از آن جایی که آشپزخانه به قلب هر خانه ای معروف است و معمولاً افراد ساعات زیادی از روز را در این بخش از خانه سپری می¬کنند طراحی و دکوراسیون آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
از این رو گاهی می¬توان پارکت لمینت ارزان را راهی بسیار آسان برای ایجاد تغییر و تحولی مقرون به صرفه اما بسیار چشمگیر در آشپزخانه دانست. با این کار می¬توان لذت پخت غذاهایی لذیذ برای خود و اعضای خانواده را در محیطی زیبا و جذاب تجربه نمود.
در این مطلب با موضوع "پارکت لمینت در آشپزخانه: راهنمای نصب و مراقبت" تمامی آن چه که باید در مورد این کفپوش آشپزخانه بدانید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت:
چرا پارکت لمینت برای آشپزخانه مناسب است؟
یکی از انواع کاربرد پارکت لمینت، استفاده از آن به عنوان کفپوش آشپزخانه است. استفاده از این کفپوش برای آشپزخانه مزایای متعددی به همراه خواهد داشت که در ادامه به آن¬ها خواهیم پرداخت:
ظاهر بسیار جذاب و خیره کننده
معمولاً در تمامی خانه‌¬ها از کفپوش ¬هایی چون کاشی و سرامیک برای آشپزخانه استفاده می¬شود. اما استفاده از پارکت لمینت برای آشپزخانه یک ایده نو و البته بسیار جذاب است. نوع بافت و طرح و رنگ پارکت لمینت باعث می¬شود در فضای آشپزخانه، محیطی گرم، صمیمی و بسیار جذاب خلق شود. شما می¬توانید رنگ این کفپوش را متناسب روشن انتخاب نموده و محیطی دلباز را برای آشپزخانه خود رقم بزنید یا این که با پارکت هایی با طرح چوب یا به رنگ تیره تر، صاحب یک آشپزخانه فوق العاده شیک و کلاسیک شوید.
قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه
این کفپوش در مقایسه با دیگر کفپوش‌¬ها از جمله سرامیک،کاشی یا سنگ¬ های طبیعی قیمت بسیار مناسب تری دارد. از این رو شما می¬توانید با هزینه¬ای بسیار مناسب، کفپوشی بسیار جذاب و البته ارزان داشته باشید.
قابلیت تعویض آسان
برخلاف کفپوش هایی چون سنگ طبیعی که در صورت خراب شدن گوشه ای از آن ناچار به برداشتن کل سنگ¬ها هستید و این کار برای شما هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت در مورد پارکت لمینت ¬ها تنها کافی است تایل آسیب دیده را بیرون آورده و با یک تایل نو عوض کنید. از این رو نیازی نیست حتی زیاد نگران مراقبت از پارکت لمینت نیز باشید.
دوام بالا و نگهداری آسان
نگهداری از پارکت لمینت بسیار ساده است و شما می¬توانید به راحتی این کار را انجام دهید. کافی است تنها در زمان خیس شدن این کفپوش، نسبت به تمیز کردن فوری آن اقدام نموده و همچنین برای نظافت آن از مواد شوینده قوی و اسیدی استفاده نکنید. این کفپوش ماندگاری خیلی خوبی داشته و حتی رنگ پارکت لمینت نیز در دراز مدت تغییری پیدا نمی¬کند.



نحوه نصب پارکت لمینت
نصب پارکت لمینت آشپزخانه بسیار آسان است و هیج یک از دردسرهای نصب کفپوش ¬هایی چون کاشی و سرامیک را نیز ندارد. برای نصب پارکت لمینت نیاز است که کف را برای نصب آماده¬سازی کنید. برای این کار شما باید 48 ساعت پیش از شروع کار، پارکت لمینت ها را در وسط اتاق قرار داده تا با دمای محیط سازگاری شوند و همچنین دمای اتاق نیز باید متعادل بوده و گچ و سیمان نیز در آن وجود نداشته باشد.
همچنین نیاز است که زیربنای کار برای اجرای کاری تمیز و همچنین رفع صدای پارکت آماده شود. برای این کار باید کفپوش¬ های فعلی برداشته شده و کف صاف، تراز، خشک و تمیز باشد. پس از آن می¬توانید اقدام به نصب پارکت لمینت نمایید. پیش از هر چیزی شما باید انتخاب کنید که به چه زیراندازی جهت گرمایش استاندارد کف محیط احتیاج دارید. پس از آن به اندازه برش زده و بیرن آورید.
محل نصب لمینت را مشخص نموده و آن را صاف و یکدست کنید. پس از آن کلیک¬ های حاشیه‌¬ها را به هم چسبانده و به خوبی قفل کنید. در بعضی از فضاهای تنگ در مقابل دیوارها با توجه به دشوار بودن کلیک کردن بر روی تخته‌¬ها می¬توانید برای سهولت نصب، از کیت اتصالات کفپوش استفاده کنید.
در زمان نصب پارکت لمینت باید در حد یک سانتی متر برای کناره‌¬ها جای خالی گذاشته شود تا در زمان گرم شدن محیط و استفاده از سیستم گرمایشی خانه فضایی از بغل برای انبساط داشته باشند. عدم توجه به این موضوع ممکن است باعث شکم انداختن پارکت ها شود و کفپوش جلوه و زیبایی خود را از دست خواهد داد.
به طور کلی با کمی دقت و سلیقه می¬توانید این کفپوش را به سادگی و با ظرافتی بسیار بالا در کف آشپزخانه نصب کنید.
چطور از پارکت لمینت در آشپزخانه مراقبت کنیم؟
با مراقبت صحیح می¬توان طول عمر پارکت لمینت را افزایش داد. از طرفی مراقبت و رسیدگی به این کفپوش‌¬ها بسیار آسان است. کافی است به نکات زیر توجه داشته باشید:
•این کفپوش¬ها رطوبت خیلی سریع به درون این پارکت‌¬ها نفوذ کرده و به همین دلیل بسیار مهم است که در بخش¬ هایی مانند جلوی سینک ظرفشویی که امکان ریختن آب وجود دارد یک قالیچه یا پادری کوچک بیندازید. این کار از خیس شدن پارکت‌¬ها جلوگیری می¬کند.
•یکی دیگر از نکات مراقبتی در مورد پارکت لمینت‌¬ها عدم شستشوی آن¬ها با مواد شوینده قوی است. به منظور تمیز کردن سطح پارکت لمینت تنها نیاز است که یک پارچه نم دار نرم و تمیز را برداشته و روی پارکت¬ها بکشید. این کار ضمن تمیز شدن سطح، مانع از ایجاد خط و خش می¬شود.
از کشیدن میز و صندلی¬ها بر روی پارکت لمینت خودداری کنید و مراقبت باشید که با اجسام نوک تیز روی این سطوح خط نیفتد.
حرف آخر
به طور کلی پارکت لمینت یکی از بهترین کفپوش¬ها برای آشپزخانه است که در صورت نصب صحیح و مراقبت اصولی از آن، تا سال¬ها قابل استفاده است و کیفیت و زیبایی خود را به خوبی حفظ می¬کند. از این رو می¬توان آن را انتخابی بسیار عالی و مقرون به صرفه برای بازسازی آشپزخانه ¬ها یا طراحی داخلی خانه¬ های خام دانست.

► کاربرد پمپ کفکش و لجنکش
چگونه بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر