چگونه بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنیم

دوشنبه ، 29 آبان 1402 ، 11:48




سفر کردن یک تجربه هیجان‌انگیز است، اما آیا فکر کرده‌اید که در صورت بروز حادثه در سفر چه اتفاقی ممکن است بیافتد؟ بیمه مسافرتی همان تضمینی است که در صورت بروز حوادث ناگوار، شما را حمایت خواهد کرد.
قدیمی‌ترها یادشان است قبلا برای خرید انواع بیمه نامه میبایست به صورت حضوری و با اسناد و مدارک هویتی به یکی از نمایندگان یا شعب شرکت بیمه مراجعه می‌کردیم و پس از ثبت درخواست و پر کردن فرم‌های متعدد در نهایت بیمه‌نامه صادر و ثبت میشد. بیمه نامه ها را باید نماینده شرکت بیمه مهر و امضاء می‌کرد که به منزله اعتبار بیمه‌نامه بود. اما امروز به سادگی و در چند دقیقه می‌توانیم بیمه مسافرتی خود را آنلاین خریداری کنیم. این بیمه نامه ها آنلاین و با یک QRCode یونیک صادر می‌شوند و البته بیمه‌نامه الکترونیکی نیازی به مهر نداشته و مورد تائید سفارت‌ها و مراجع مربوط هستند و در هر زمانی نیز قابل استعلام می‌باشند. این موضوع در بیمه‌نامه‌های مسافرتی سامان که در سایت بیمه مسافرتی دات کام صادر می‌شوند نیز ذکر شده است.


اما بریم سر اصل مطلب: چگونه بیمه مسافرتی مناسب را انتخاب کنیم؟
جستجوی بهترین بیمه
تعیین نیازها
پیش از هر چیز، بررسی کنید که چه نوع پوشش‌هایی برای سفرتان نیاز دارید. آیا بیشتر نگران بیماری‌ها، حوادث یا موارد دیگر مانند گم کردن مدارک یا چمدان هستید؟
انتخاب مقصد سفر
بهتر است ریسک‌های سفر خود را به خوبی بشناسید. در مورد مقصد سفر تحقیق کنید و به خوبی از ریسک‌های موجود آگاهی پیدا کنید. در نظر داشته باشید هنگام خرید آنلاین بیمه مسافرتی باید مقصد سفر را به درستی انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید میبایست بیمه مسافرتی کانادا را انتخاب کنید و چنانچه قصد سفر به یکی از کشورهای حوزه شینگن مانند آلمان، فرانسه یا ایتالیا را دارید، باید بیمه مسافرتی شینگن را خریداری کنید که کل منطقه شینگن را تحت بیمه قرار میدهد.
بیمه مسافرتی برای ورود به برخی کشورها الزامی است. برای مثال کشور گرجستان به همراه داشتن بیمه مسافرتی گرجستان را برای ورود به این کشور الزامی کرده است اما در سفر به کشور ترکیه بیمه مسافرتی ترکیه را می‌توانید به صلاحدید خود بخرید. برخی کشورها برای ورود به آنها بیمه مسافرتی را اجباری نمی‌کنند. با این حال، در نظر داشته باشید که بدون بیمه مسافرتی، شما ممکن است در صورت بروز هرگونه مشکل در سفر، مانند بیماری یا تأخیر پرواز، برای تامین هزینه‌ها و کمک‌های لازم به مشکلات مالی مواجه شوید لذا خرید بیمه مسافرتی در هر صورت توصیه می‌شود.


مقایسه بیمه‌های مسافرتی
بعد از تعیین نیازها، مقایسه بین بیمه‌های مختلف را انجام دهید. شرایط و پوشش‌ها، قیمت و خدمات اضافی را بررسی کنید. در سایت بیمه مسافرتی دات کام شما می‌توانید به سادگی انواع بیمه‌های مسافرتی مرتبط با سفر خود را ببینید و مناسب‌ترین بیمه را به صورت آنلاین خریداری کنید.
اعتبار و قابلیت اطمینان
اعتبار شرکت بیمه و قابل اطمینان بودن آن در شرایط ناگوار، امری حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که بیمه‌گر شما قادر به پوشش دادن نیازهای شما در مقصد سفر است. اطلاعات مربوط به کمک‌رسان بیمه مسافرتی را حتما مطالعه کنید و ببینید آیا در مقصد سفر شما خدماتی ارائه میدهد یا خیر.
مراحل خرید آنلاین بیمه
انتخاب شرکت بیمه
بعد از مقایسه، شرکت بیمه معتبر و مناسب را انتخاب کنید. دقت کنید بیمه مسافرتی سامان سال‌هاست با ارائه بیمه مسافرتی معتبر و خدمات شایسته به مسافران، انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.
انتخاب بیمه  مسافرتی
پوشش‌های طرح‌های مختلف بیمه‌ای را بخوانید و بیمه مسافرتی که با نیازهای شما هماهنگ است را انتخاب کنید.
ورود اطلاعات
اطلاعات شخصی و جزئیات سفر خود را در فرم مربوطه وارد کنید. معمولا بیمه های مسافرتی دو زبانه هستند. سعی کنید اطلاعات شخصی را دقیقا مانند گذرنامه خود وارد کنید که در صورت بروز حادثه‌ای در سفر، بتوانید از خدمات بیمه مسافرتی استفاده کنید.
بررسی قوانین بیمه مسافرتی
قبل از تأیید نهایی، شرایط و قوانین بیمه مسافرتی و موارد مستثنی را به دقت مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط مهم پوشش داده شده‌اند.
مزایای خرید آنلاین بیمه مسافرتی
آسانی و سرعت
خرید آنلاین بیمه مسافرتی از وب‌سایت بیمه مسافرتی دات کام بسیار ساده و سریع است. بدون نیاز به حضور فیزیکی، می‌توانید در کمترین زمان ممکن سفر خود را بیمه کنید. اگر نیاز به بیمه‌نامه مهر شده دارید نیز می‌توانید پس از خرید به پشتیبانی بیمه مسافرتی اطلاع دهید که پرینت بیمه‌نامه را مهر و امضا کرده و برای شما ارسال کنند.
دسترسی ۲۴/۷
وب‌سایت‌های فروش آنلاین بیمه مسافرتی همواره در دسترس هستند. شما می‌توانید در هر زمان و در هر مکان، بیمه مسافرتی خود را بررسی و طرح بیمه‌ای مورد نیاز خود را خریداری کنید.
انعطاف پذیری
با خرید آنلاین بیمه مسافرتی، می‌توانید گزینه‌ها را مقایسه کنید و بهترین پوشش را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.



قیمت بیمه مسافرتی:
قیمت بیمه مسافرتی بر اساس متغیرهایی مثل سن مسافر، مقصد یا مقاصد مورد نظر، نوع و سقف پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات ارائه شده شرکت بیمه، مدت زمان اعتبار بیمه نامه مسافرتی، سقف تعهد هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و فوریت‌های پزشکی و مدت زمان سفر که به عبارتی از لحظه خروج از کشور آغاز شده و تا لحظه بازگشت به کشور را شامل می‌شود، بستگی دارد.
سوالات متداول
آیا بیمه مسافرتی ضروری است؟
برای ورود به برخی کشورها الزامی است و برخی دیگر الزامی نیست اما بیمه مسافرتی در مواقع ناگوار، حامی شما بوده و آرامش بیمه‌شده را تضمین می‌کند. حتی در سفرهای کوتاه، می‌تواند کمک زیادی به شما کند.
1. چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می‌گیرد؟
پوشش‌های بیمه مسافرتی می‌تواند شامل هزینه‌های پزشکی، گم شدن مدارک و چمدان‌ها، خسارت‌های مرتبط با تأخیر یا لغو سفر و ... باشد.

2. چه زمانی باید بیمه مسافرتی خریداری کرد؟
بهتر است بیمه مسافرتی را چند روز قبل از سفر تهیه کنید تا از ابتدای سفر تا انتها تحت پوشش بیمه باشید. این نکته را در نظر داشته باشید بیمه مسافرتی را قبل از خروج از کشور باید خریداری کرده باشید تا معتبر باشد و اگر از خارج کشور بیمه‌ای بخرید، اعتباری نخواهد داشت. همچنین آگاه باشید بیمه مسافرتی از زمان خرید 6 ماه اعتبار برای سفر دارد.

3. آیا بیمه مسافرتی برای کودکان نیز ضروری است؟
بله، بیمه مسافرتی برای کودکان نیز می‌تواند ضروری باشد و آنها را در صورت بروز مشکلات در سفر، حمایت می‌کند.

4. آیا می‌توانم بیمه مسافرتی را پس از خرید لغو کنم؟
بله، اما شرایط و مقررات لغو بیمه ممکن است متفاوت باشند. پیش از خرید، به این موضوع توجه کنید.

مقاله ارائه‌شده برای همه افرادی که به دنبال خرید بیمه مسافرتی هستند، مفید است. از مزایا و نکات اصلی خرید بیمه آنلاین تا پاسخ به سوالات متداول، همه چیز را برای شما در نظر گرفته‌ایم. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص بیمه مسافرتی دارید می‌توانید قبل از خرید می‌توانید از کارشناسان خبره وب‌سایت بیمه مسافرتی دات کام راهنمایی بگیرید.


► پارکت لمینت در آشپزخانه: راهنمای نصب و مراقبت
آغاز پذیرش ارائه‌دهندگان خدمات اعتباری در اوزون‌کارت ◄

مطالب مرتبط
بنر