انواع گرایش های mba

دوشنبه ، 9 بهمن 1402 ، 10:50





دوره mba ، بدون مهارت، راه به جایی نخواهد برد. در سرفصل های اولیه انواع گرایش mba ، مباحث تئوری پوشش داده می شوند. این سرفصل ها کمک می کنند تا گرایش‌های mba را بیشتر بشناسیم و به سراغ گرایشی برویم که علاقه و مهارت بیشتری در آن داریم. مهمترین سرفصل های کلاس mba مربوط به مهارت آموزی است. یعنی شما می توانید یک سری روش ها و متدهای جدید برای مدیریت بهتر سازمان در سریع ترین زمان ممکن را بیاموزید. البته این روش ها بر اساس گرایش mba در نظر گرفته می شوند و کاملاً هدفمند هستند. اساتیدی که انتخاب شده اند، بسته به نوع گرایش انتخابی، متفاوت بوده و تلاش بر این است تا بهترین نوع آموزش، هدف قرار بگیرد.
بهترین گرایش های mba
از آنجایی که تقاضا برای شرکت در دوره mba بسیار زیاد است. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شرایطی ترتیب داده تا دوره های فشرده یکساله ام بی ای در 4 گرایش به صورت کاملاً تخصصی و مهارت محور دنبال شوند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که سر فصل هایی که برای هر گرایش mba در نظر گرفته می شود متفاوت است. به این ترتیب شخص می بایست در ابتدا مشاوره و مصاحبه اولیه را به دقت پشت سر بگذارد و تصمیم گیری نماید که کدام گرایش برای او بهتر خواهد بود. برای اینکه موضوع واضح تر باشد، توضیحات مختصر اما مفید در مورد گرایش های مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم.
گرایش مدیریت استراتژیک در کلاس ام بی ای
گرایش مدیریت استراتژیک در دوره MBA به دلیل تمرکز بر توسعه دیدگاه‌های کلان و راهبردی سازمانی، ویژه رهبران کسب‌وکار است که به دنبال درک عمیق‌تری از ماموریت‌ها، دارایی‌ها و سیاست‌گذاری‌های بلندمدت هستند. این گرایش شامل مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل مسائل و برنامه‌ریزی برای مواجهه با شرایط ناپیش‌بینی می‌شود، با هدف ایجاد بستری برای پیشرفت و مقابله با چالش‌ها قبل از بروز آنها.

گرایش مدیریت بازاریابی در دوره mba
گرایش مدیریت بازاریابی در دوره MBA به مهارت‌های تخصصی بازاریابی و تحلیل رفتار مشتری اختصاص دارد و با توجه به اهمیت افزایشی بازاریابی در دنیای کسب‌وکار، برای بسیاری از دانشجویان جذاب است. این دوره بر توانایی متقاعدسازی مشتریان و درک دقیق بازار تمرکز دارد و به ویژه برای جوانانی که به دنبال اثربخشی در بازار و بهبود بهره‌وری فروش هستند، ایده‌آل است.
گرایش مدیریت مالی به منظور پیاده سازی نظریه ها
مدیریت مالی یک گرایش mba بسیار مهم در راستای رشد مالی و سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود و البته که جایگاه بالایی در کلاس و دوره mba به خود اختصاص داده است. در این گرایش، به افراد آموزش داده خواهد شد که چطور به واسطه تکنیک های مختلف در حوزه های مالی، از سرمایه خود بهترین استفاده را نمایند. همینطور افراد یاد میگیرند که در صورت بروز مشکلات مالی، چطور می بایست از آن عبور نمایند. البته در این کلاس ها قدرت تحلیل بازارهای مالی از مهمترین اهداف محسوب می شود و بسیار اثربخش خواهد بود.
گرایش مدیریت پروژه در سطوح مختلف
در گرایش مدیریت پروژه که بخش مهمی از دوره mba شناخته شده است، در ابتدا اهمیت پروژه ها مشخص و اولویت بندی خواهند شد. سپس خدمات مشخصی در راستای هدف پروژه ارائه می شوند. همینطور مدیریت پروژه در سطوح مختلف نیز به شکل اصولی پرداخته می شود. یک سری مباحث تئوری و نظری نیز وجود دارند که کمک می کنند تا این گرایش mba ، برای کسانی که در بخش نظارت و مدیریت ضعف دارند، آسانتر باشد. افراد در این گرایش mba یاد می گیرند که چطور می بایست اقدام به برنامه هدفمند در فاز های اجرایی داشته باشند و هدف اصلی کسب و کار خود را مشخص می کنند. در این بخش از کلاس ام بی ای سعی می شود همه جوانب به صورت گام به گام پیش برود.

سرفصل های مهم دوره mba در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
دوره mba به صورت یک ساله و به شکل دو پودمان در دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.
دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در یک دوره یک ساله و در دو پودمان ارائه می‌شود. پودمان اول شامل مباحثی کلیدی همچون اقتصاد برای مدیران است که شامل تحلیل بازار و رفتار مصرف‌کننده می‌باشد. حسابداری و مفاهیم مدیریت مالی همچون ارزش‌گذاری و جریان نقدی نیز در این پودمان پوشش داده می‌شوند.
پودمان دوم به تئوری سازمان و مدیریت منابع انسانی می‌پردازد که با هدف ارتقاء مهارت‌های مدیریتی و درک عمیق‌تر ساختارهای سازمانی و بهینه‌سازی فرایندهای استخدام و پرورش جانشین از طریق آموزش رفتار سازمانی، مذاکره و تیپ‌های روانشناسی کارکنان طراحی شده‌اند. اصول کسب‌وکار، بازاریابی، تجارت الکترونیک و مدیریت استراتژیک از دیگر سرفصل‌های کلیدی این بخش است.
مباحث تخصصی در گرایش mba مدیریت استراتژیک
در گرایش مدیریت استراتژیک MBA، چهار مبحث اصلی که عبارتند از تفکر استراتژیک، آینده‌پژوهی، طراحی و اجرای مدل‌های کسب‌وکار و مدیریت تحول سازمانی، با هدف توسعه دیدگاه‌های راهبردی و مدیریت موثر چالش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. این سرفصل‌ها به شکل‌دهی توانایی تحلیلی، هدایت تغییرات و رسیدگی به ریسک‌ها به طور کاربردی پرداخته و قصد دارند نگرشی جامع و توانمند برای رهبران آینده کسب‌وکارها ایجاد کنند.
در گرایش mba شاخه مدیریت بازاریابی چه مباحثی پوشش دهی می شود؟
بازاریابی شغلی از پرطرفدارترین گرایش های mba محسوب می شود. سعی شده گام های مربوط به استراتژی بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت برند و اصول تحقیقات بازار مورد ارزیابی قرار بگیرند. البته گرایش های mba در لاین بازاریابی می توانند شامل مباحث بیشتری باشند که با توجه به نیاز متقاضی انتخاب خواهند شد.
دوره جامع گرایش مدیریت مالی
مدیریت سرمایه گذاری و ریسک، ارزش گذاری بنگاه های اقتصادی، آشنایی با تامین مالی به واسطه بورس و همینطور مدیریت مالی شرکتی پیشرفته بخش مهمی از گرایش mba محسوب می شوند. البته از یاد نبرید که مهمترین دروس در گرایش های mba در ابتدا پوشش داده می شوند و در صورت نیاز سایر مباحث اضافه خواهند شد.
کلاس های گرایش mba زیر شاخه مدیریت پروژه برای چه افرادی مناسب است؟
کسانی که قصد دارند با اصول مدیریت پیمان و قراردادها آشنا شوند و همینطور نرم افزارهای پروژه را به خوبی شناسایی نمایند، می توانند در این دوره از کلاس های mba شرکت کنند. همینطور مهندسی ارزش و استاندارد مربوط به دانش مدیریت نیز پوشش دهی می شود.

لزوم شرکت در کلاس های دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران
استادهای مطرح، در کنار مدرک بسیار معتبری که از سوی دانشگاه تهران در رشته های ام بی ای ارائه می شوند به شما این امکان را خواهند داد که به راحتی بتوانید به مهارت لازم دست یابید. همینطور پشتیبانی بسیار عالی برای دانش پذیران در طول دوره و پس از اتمام آن وجود دارد. شرکت در دوره mba ، در دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برای دانشجویانی که قصد دارند در گرایش مورد نظر به سطح خوبی برسند و یا مدیرانی که علاقمند به ارتقا شغلی هستند برگزار می شود.
پس از پشت سر گذاشتن کلاس دوره ام بی ای برای شما مدرک یا گواهینامه پایان دوره صادر می شود تا ورود به کار به بهترین شکل میسر شود.
با ورود به سایتfmut.ir می توانید پروسه ثبت نام را پشت سر بگذارید. تمامی سرفصل ها به صورت کاملاً شفاف معرفی شده است. از سوی دیگر اگر سوالی دارید می توانید با شماره 0218833317 ارتباط بگیرید. اگر تجربه کاری ندارید، دانشجو هستید و یا مدت هاست به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی مدیریتی می گردید شک نداشته باشید که با شرکت در یک دوره مدیریتی به راحتی می توانید مهارت آموزشی داشته باشید و همه جوانب پوشش دهید.

► آشنایی با انواع فرصت‌های شغلی حوزه بانکداری
دانلود رایگان کتاب کاریز فروش، آنچه فروشندگان حرفه ای به شما نمی گویند ◄

مطالب مرتبط
بنر