خبرهای جدید از وام مشاغل خانگی

دوشنبه ، 24 آبان 1389 ، 10:28
وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به تصويب دستورالعمل اجرايي قانون مشاغل خانگي، گفت: اين قانون از امروز با مشاركت تمام بانك هايي كه منابع قرض الحسنه در اختيار دارند، اجرا مي شود.


به گزارش بانکی دات آی آر ، عبدالرضا شيخ الاسلامي ديروز در حاشيه نشست كميته مشاغل خانگي با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي در اواخر خرداد سال 89 تصويب و ابلاغ شد و از همان زمان ستاد اين مشاغل تشكيل شد كه دبيرخانه آن برعهده وزارت كار است.


وزير كار و امور اجتماعي گفت: جلسات متعددي با نمايندگان بانك ها برگزار و مقرر شد هر بانك عاملي تا سقف 3 ميليون تومان تسهيلات را براي مشاغل خانگي و همچنين صندوق مهر امام رضا(ع) تا 5 ميليون تومان اختصاص دهد.
شيخ الاسلامي با اشاره به اينكه متقاضيان مي توانند از هم اكنون براي دريافت تسهيلات به دستگاه هاي مربوطه مراجعه كنند، تصريح كرد: تفاهم هاي مشترك انجام شده است و بانك ها نيز همكاري خواهند كرد و اين موضوع نهايي شده است.

 

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها

 


وي تأكيد كرد: همه بانك هايي كه منابع قرض الحسنه در اختيار دارند تسهيلات مشاغل خانگي پرداخت مي كنند. به گفته وزير كار و امور اجتماعي متقاضيان از طريق دستگاه هاي مربوطه به بانك ها براي دريافت تسهيلات مراجعه مي كنند و يك رابطه سه جانبه ميان متقاضي، دستگاه و بانك عامل برقرار است و مراحل پرداخت و نظارت بر انجام و بازپرداخت در اين رابطه وجود دارد.وي در پاسخ به اين سؤال كه ثبت نام متمركز در سايت وجود ندارد، بيان داشت: وزارت كار درصدد طراحي يك سامانه است كه مشاغل خانگي از اين طريق ثبت نام كنند اما تاكنون به اين مرحله نرسيده و ثبت نام حضوري است.وي در خصوص انتقاد شوراي اصناف از اجراي مشاغل خانگي، اظهار داشت: شوراي اصناف مخالفت هايي با بخشي از اجراي قانون داشتند كه مطرح و بررسي شد و در نهايت اين موضوع قانون است و هيچ كس حق مخالفت ندارد و شوراي اصناف نيز جزء اعضاي اين ستاد هستند و همراهي خوبي دارند.


وزير كار و امور اجتماعي در ادامه گفت: پس از وقفه دو ساله نشست هاي شوراي عالي اشتغال، هم اكنون اين نشست ها به شكل مرتب و مستمر تشكيل مي شود و از 18 نشست برگزار شده 200 مصوبه براي گشايش كار و اشتغال صادر شده است.


وي افزود: خوشبختانه امروز از برنامه پيش بيني شده اشتغال براي هفت ماه امسال جلوتر هستيم و حتي برخي از استان ها دو برابر تعهدات خود اشتغال ايجاد كرده اند.
وي با اشاره به اينكه سال جاري، سالي سراسر فعاليت و تلاش براي مقابله با معضل بيكاري در كشور است، افزود: برنامه ريزي انجام شده براي اشتغال نسبت به برنامه هاي گذشته متفاوت و متحول شده است و تلاش مي شود وظايف مسئولان از بالاترين رده اجرايي كشور تا پايين ترين سطوح مديريتي به روشني مشخص شده تا تمام مسئولان در خصوص مقابله با مشكل بيكاري، جذب سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال فعاليت مستمر داشته باشند.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شیطنت کودکانه و برداشت از حساب بانکی برای فیس بوک

کدام یک از مشاهیر کارمند بانک بودند؟

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

► 7 راهکار مناسب برای شروع یک روز خوب
امکان جدید گوگل برای جستجوی آسان + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر