"پول" نتیجه انتخابات را رقم می زند !

پنجشنبه ، 18 آذر 1389 ، 10:18
نتايج شماري از نظرسنجي ها در آمريكا نشان مي دهد كه نيمي از آمريكايي ها اصلا نمي دانند كه جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان اين كشور به پيروزي رسيده اند.

در جريان انتخابات 11 آبانماه ،جمهوريخواهان موفق شدند در غيبت محسوس هواداران سرخورده حزب دمكرات ، اكثر 435 كرسي مجلس نمايندگان را از آن خود كنند و كنترل آن را از دست دمكراتها خارج سازند.
در سنا نيز دمكراتها هفت كرسي را از دست دادند.


'ديويد لامبرت-فعال سياسي در آمريكا و يكي از مسئولان گروه ' اقدام صلح- می گوید كه اوباما و سياستهاي او تا چه اندازه در اين بي تفاوتي در اردوگاه دمكراتها نقش آفرين بوده است؟
اين فعال سياسي در آمريكا جواب داد: آمريكايي ها از دولت و نمايندگان خسته شده اند و در انتخابات گذشته بسياري حتي از راي دادن صرف نظر كردند.


وي گفت:' بسياري از افرادي كه به اوباما راي دادند احساس مي كنند كه او به گفته هايش عمل نكرده و به دليلي كه آنها به او راي دادند توجه نمي كند و به همين دليل است كه بسياري از مردم حتي به صندوقهاي راي نرفته و گفتند به جهنم.'


لامبرت اظهارداشت: البته به نظر من رسانه ها هم تلاش كردند تا مردم را به آنچه كه قبلا حكومت مي كرد بازگردانند و موفق شدند. آنها تغيير نمي خواهند، شركتهاي بزرگ به دنبال سود خود هستنند و تغيير نمي خواهند و فضا را منفي تر كردند.


اين كارشناس آمريكايي گفت: من از نتيجه انتخابات به شدت ناراحت شدم. اگر فكر مي كرديم كه كنگره ما جنگ طلب است پس سال آينده وقتي كه نمايندگان با اكثريت جمهوريخواه كار را آغاز كنند چه وضعيتي خواهيم داشت.
وي افزود: دادگاه عالي آمريكا نيز با تاييد كمك شركتهاي بزرگ به انتخابات و بدون حد و مرز در نتايج انتخابات اثر داشت . تقصير اين افتضاح به گردن آنها هم است، پول فراوان شركتهاي بزرگ، رسانه ها را مي خرد.


لامبرت گفت: ميلياردها دلار شركتهاي بزرگ در انتخابات استفاده شد و حتي لازم نيست ماهيت افرادي كه كمك مي كنند مشخص شود، حتي لازم نيست نشان دهند اين پولها از كجا آمده است. پول انتخابات آمريكا را مي خرد و نتيجه آن را تعيين مي كند.


وي افزود: بي جهت نيست كه دولت به جاي اين كه درآمدهاي خود را در راه اشتغالزايي هزينه كند براي تداوم جنگ ها خرج مي كند و به عبارتي سربازان ما براي اين كه دولت ميلياردها دلار را در جنگ افغانستان و عراق به هدر بدهد، جان خود را از دست مي دهند.


وي در ادامه اين گفت و گو به تشكيل كميته ويژه اي براي بررسي راههاي كاهش كسري بودجه دولت آمريكا اشاره و گفت :كار اين كميته مسخره است. آنها مي خواهند سن بازنشستگي را به 69 برسانند.
لامبرت افزود: از اين كه مي خواهند به بخش متوسط ماليات ببندند و ماليات سرمايه داران را از 35 به 23 درصد تغيير بدهند حيرت زده ام. در واقع ماليات كمتر براي طبقه پولدارتر و ماليات بيشتر براي طبقه متوسط. به نظر مي رسد كه اين كميته بايد از طرف جرج بوش و نه از طرف باراك اوباما تشكيل مي شد .


اين كارشناس سياسي آمريكايي اظهارداشت: به نظر من اين يك جوك است. اين كميته هرگز نمي تواند كسري بودجه را كم كند. كاهش 10 درصدي ماليات ثروتمندان يعني افزايش كسري بودجه و بايد نام اين كميته را به كميته افزايش كسري بودجه تغيير دهند.


وي افزود: هم اكنون 90 درصد ثروت مردم آمريكا در دست 10 درصد آنها قرار دارد.
لامبرت گفت:در واقع تعيين اين كميته از طرف اوباماي به اصطلاح دموكرات و عملكرد آن دليل ديگري است كه مردم آمريكا ، دو سال بعد اين دموكرات تقلبي را رد و يك جمهوريخواه واقعي را انتخاب كنند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

► اینجا زمانی "زنجان" بود ...
فرماندار شیراز : اگر ادامه دهند افشاگری می کنم ! ◄

مطالب مرتبط
بنر