چرا بازنشسته ها در سیستم بانکی استخدام می شوند؟

شنبه ، 20 آذر 1389 ، 09:22

 

طی سالیانی که از شروع فعالیت بانک ها در ایران می گذرد مساله استخدام و جذب نیروهای کار آمد یکی از دغدغه های مدیران بانک ها بوده و از سوی دیگر کار در بانک ها به عنوان مجموعه های اقتصادی معتبر یکی از علایق بسیاری از جوانان کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر این اهمیت و حساسیت موجب شده تا بسیاری از جویندگان کار در مورد نحوه گزینش کارکنان بانک ها سوال کنندو یکی از سوالات اساسی در این خصوص این است که با وجود این همه نیروی جوان و تحصیل کرده چرا بانک ها به ویژه بانک های خصوصی هر از چند گاهی برای جذب نیروهای بازنشسته آگهی می دهند؟

آیادر توانایی و مهارت جوانان تحصیل کرده کشور شک و شبه ای است  و اینکه چرا بانک ها  برای پست های مدیریتی از افراد بازنشسته که از حقوق و مزایای زیادی هم برخوردارند استفاده می کنند این امر سبب شده بسیاری از جوانان در این خصوص معترض باشند به همین دلیل با چند بانک معتبر که اخیرا نیروی بازنشسته استخدام می کنند تماس گرفتیم و دلیل این امر را جویا شدیم.

 

مسئول استخدام یکی از بانک های خصوصی که اخیرا آگهی جذب نیروی بازنشسته داده است زمانی که با این پرسش مواجه شد گفت: بانک در جذب نیرو های مورد نیاز خود مختار است و باید این حق را به هر بانکی و سازمانی بدهیم که نیروهای مورد نیازش را باتوجه به توانایی و شرایط مد نظر خود جستجو کند.بانک ما در این مقطع به مدیران باتجربه نیاز دارد که مسلما این افراد را باید در بین بازنشستگان بانکی جستجو کرد.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که صرف خصوصی بودن بانک ها به آنها اجازه می دهد بدون هیچ ضابطه ای و صرفا بر اساس صلاحدید مدیران دست به استخدام بزنند. متاسفانه تا این لحظه هیچ نهادی مسئولیت نظارت بر استخدام بانک های خصوصی و نظارت بر احقاق حقوق داوطلبان را بر عهده نگرفته است.

البته هستند بانک هایی که اصل عدالت و بی طرفی را رعایت کنند و لا اقل در مقابل پرسشهای داوطلبان پاسخگو باشند.

در این خصوص یکی از مسئولان استخدامی بانک پاسارگاد به خبرنگار ما گفت: این بانک برای استخدام سیستم مکانیزه ای را طراحی کرده و هر کسی که شرایط بانک را داشته باشد یعنی دارای معدل بالا در یکی از دانشگاه های دولتی,عدم مشکلات سربازی و معافیت برای آقایان و دارای شرایط سنی مناسب باشد ظرف مدت سه تا چهار ماه با او تماس گرفته می شود البته این منوط به این است که بانک در شهر مورد تقاضای ایشان به نیروی جدید نیازمند باشد.

وی افزود: مسلما جذب نیرو در اوایل افتتاح هر بانک که در حال توسعه شعب جدید است بیشتر است و این روند پس از گذشت چند سال از تاسیس هر بانک کاهش می یابد ولی این به معنی توقف جذب نیروی جدید نیست.

این فرد که نخواست نامش فاش شود  در خصوص جذب نیروهای بازنشسته گفت: بسیاری بانک ها که مدت زیادی از تاسیس شان نمی گذرد مسلما نیروهای با تجربه ای که توانایی مدیریت شعب را داشته باشند ندارند تازمانی که نیروهای متخصص در درون بانک تربیت شوند لازم است از نیروهای بازنشسته ای که در سایر بانک ها تجارب کافی را کسب کرده اند استفاده کرد.

وی افزود: هر جوان تازه کاری هر چند که از معدل بالا یی برخوردار باشد توانایی مدیریت و معاونت شعب را ندارد چراکه این سمت ها بسیار حساس است و نیاز به تجربه کافی دارد اکثر بانک ها نیروهای جوان خود را در بخش های دیگر به کار می گیرند و پس از کسب تجربه کافی آنها را به سمت های مدیریتی می گمارند.

در پایان لازم به یاد آوری است هنگام پرکردن فرم استخدام بانک ها به ویژه فرم های اینترنتی کمال دقت را به کار ببرید دیده شده بسیاری افراد تنها به دلیل آنکه تاریخ تولد ,معدل ویا حتی شماره تماس خود را اشتباه وارد کرده اند یک فرصت استخدامی بسیار مناسب را از دست داده اند.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

 

 

► استخدام در گروه صنعتی پرشین فولاد
قطعی موقت سامانه همراه بانک رفاه ◄

مطالب مرتبط
بنر