شروط ضروری استخدام از دیدگاه یک کارفرما

دوشنبه ، 27 دی 1389 ، 09:43

 

محمد احمدی دارای مدرک کارشناسی مدیریت بیمه حدود 5 سال است در صنعت بیمه مشغول فعالیت است و با در اختیار داشتن نمایندگی یکی از بیمه های معتبر کشور مشغول به ارایه خدمات به تهرانی ها می باشد.

برای آگاهی از شروط ضروری استخدام از نظر یک کارفرما خبرنگار بانکی مصاحبه ای را با ایشان ترتیب داد که نظر شما را به مشروح آن جلب می نماییم.

لطفا خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید؟

من محمد احمدی دارای مدرک کارشناسی مدیریت بیمه هستم . چندین سال در سیستم بانکی کشور خدمت کردم و در حال حاضر هم با تاسیس یک نمایندگی شرکت بیمه مشغول خدمت به هم میهنان عزیز هستم.

در حال حاضر چند نیرو استخدام کرده اید و به نظر شما شروط اساسی برای استخدام افراد در هر محیط کاری چه چیز هایی است؟

من در کنار 15 نفر از جوانان خلاق و کوشا کار می کنم. به نظر من شرط اساسی برای هر مدیری در استخدام همکارانش علاوه بر مهارت های فنی توانایی کار گروهی و ایجاد فضای همفکری در محیط کار می باشد.

ببینید اگر یک فرد از هوش و استعداد بسیار بالایی برخوردار باشد اما نتواند از این مهارتش در محیط کار و برای همکاری با سایر همکارانش استفاده کند بازده مناسبی نخواهد داشت.

یعنی به نظر شما مهارت های فنی کافی نیست؟

شرط لازم برای استخدام هر فرد در یک شغل داشتن مهارت های فنی و عملی در خصوص آن کار می باشد بنابر این همه جوانان جویای کار  و حتی کسانی که مشغول به کار می باشند باید بکوشند که هر روز مهارت های فنی و حرفه ای خود را بیشتر کنند اما دارا بودن این شرط به هیچ عنوان کافی نیست.

برای تفهیم بهتر موضوع برای شما یک مثال مطرح می کنم.

فکر کنید یک نفر در محیط کار شما مشغول به فعالیت است این فرد در زمینه کامپیوتر یا حسابداری مهارت های قابل توجهی دارد اما هیچ گاه در انجام امور با همکارانش همفکری نمی کند به نظر شما این فرد به چه نحوی می تواند از سوابق اقدامات انجام شده در پروژه های پیشین که در آنها مشارکت نداشته و یااقدامات سایرین مطلع شود به این نحو نمی تواند کمک شایانی به مجموعه کاری شما ارائه کند هر چند هم توانا باشد.

برای افزایش توانایی کار گروهی افراد چه کارهایی می توانند انجام بدهند؟

این مهارت در اکثر ما به صورت یک استعداد بلقوه درونی وجود دارد برای آنکه بتوانیم آن را بکار ببریم تنها کافی است بر توانایی های ارتباطی خودمان بیفزاییم از سوی دیگر به همه کسانی که در محیط کاری مان مشغول فعالیت اند احترام بگذاریم و در امور مختلف با ایشان مشورت کنیم.

سایر مهارت هایی که شما هنگام استخدام افراد در نظر می گیرید چیست؟

برای من اولویت های مختلفی وجود دارد مهارت های فنی و تخصصی در خصوص شغلی که مشغول استخدام نیرو در آن هستم,توانایی کار گروهی,علاقمندی و مشتاقی فرد برای انجام آن حرفه هم برای شخص من اهمیت ویژه ای دارد هنگام مصاحبه اگر احساس کنم فرد مورد نظر علاقمندی لازم برای انجام آن شغل مشخص را ندارد قطعا آن فرد را استخدام نمی کنم.چراکه فردی که تنها با انگیزه کسب درآمد شغلی را می پذیرد پس از مدتی تنها در پی رفع تکلیف خواهد بود و هیچ انگیزه ای برای انجام بهتر کارها نخواهد داشت.

علاوه بر این اموری چون تحصیلات,سن,سوابق کاری و دلایل ترک شغل قبلی فرد هم اهمیت دارد.

نحوه پوشش و لباس پوشیدن افرادی که برای مصاحبه مراجعه می کنند برای شما چقدر اهمیت دارد؟

نحوه پوشش فرد در اولویت های اولیه و اساسی استخدام افراد قرار نمی گیرد با این وجود نوع پوشش هر فرد بیانگر شخصیت و حتی نوع تفکرات اوست اگر بخواهم صادق باشم نحوه لباس پوشیدن افراد در انتخاب تاثیر گذار است.البته این معیار برای مدیران مختلف از اعتبار یکسانی برخوردار نیست برخی اهمیت بیشتری برای آن قائل هستند و عده ای هم اهمیت کمتری به این امر می دهند.

به عنوان آخرین سوال می خواستم از شما به عنوان کسی که هم در سطوح مدیریتی بانک های دولتی وهم موسسات خصوصی فعالیت کرده اید بپرسم گزینش نهاد های دولتی و خصوصی چه تفاوت هایی دارند؟

ببینید اساس انتخاب ها به هم شباهت های زیادی دارد با این وجود در موسسات خصوصی اولویت اصلی مهارت و توانایی های فردی شخص است چرا که هر نیروی انسانی در شرکت حکم بازوی اجرایی مدیر را دارد اما در موسسات دولتی فرمان پذیری و تبعیت از دستورات مدیر اهمیت بیشتری دارد. البته این فرایند در موسسات مختلف و در بین افراد گوناگون متفاوت است.

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

 

► پیشنهاد هایی برای هفت روز هفته با هدفمندی یارانه ها
استخدام پليس راهور ناجا ◄

مطالب مرتبط
بنر