اقدام مثبت بانک مرکزی و تبعات منفی آن

چهارشنبه ، 4 اسفند 1389 ، 15:09

 

 

طی هفته گذشته بانک مرکزی در جهت ساماندهی بازار پولی کشور و سوق دادن آن به سمت و سوی درست آن ،اقدام به بستن تعاونی ها و موسسات اعتباری بدون مجوز کرده است که این اقدام بدون در نظر گرفته شدن برخی جوانب امر برای شهروندان و صاحبان پول در این تعاونی ایجاد سردرگمی و دردسر هایی کرده است.


به گزارش بانکی دات آی آر، در حالی که  طی روز های گذشته بانک مرکزی در اقدامی هماهنگ و با همکاری نیروی انتظامی اقدام به بستن تعاونی های بدون مجوز قانونی کرده است، سپرده گذاران در این تعاونی ها سردرگم بوده و هیچ مرجعی پاسخگوی آنان نبوده است.


بعد از گذشت یک هفته خبر های حاکی از آن است که بانک مرکزی امروز اقدام به تشکیل ستادی کرده است که برای مشکلات و ناراحتی های پیش آمده چاره ای بنیندیشد و شاید در جهت باز پس ستاندن وجوه به مردم اقدامی موثر صورت دهد.


در حالی که  به نظر می رسد اقدام بانک مرکزی در بستن تعاونی های غیر مجاز برای  تصحیح شرایط بازار پول و اقدامات اصلاحی در آن است اما همین اقدام اصلاحی برای حل مشکل ، مشکلی دیگر آفریده است که به موجب آن ستادی تشکیل شود.
با بسته شدن 48 تعاونی بدون مجوز حال این مالبختگان و سپرده گذاران هستند که دیگر احساسی از اصلاح نظام پولی کشور را لمس نمی کنند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر

==================

 

 

 

► استخدام آتش نشانی
بهترین نوآوری های سال 2010 ◄

مطالب مرتبط
بنر