بهترین نوآوری های سال 2010

چهارشنبه ، 4 اسفند 1389 ، 12:45

 

 

نوآوری و پیشرفت در زمینه تکنولوژی از روزی که یک لامپ اختراع شد تا امروز توقفی برای آن نبوده است. این در حالی که مردمانی که فکر خود را با الهام از طبیعت در مسیر نوآوری هدایت کردند ، روش زندگی بشر را به کلی تغییر داده و آن را دستخوش تحولی عظیم نمودند.


به گزارش بانکی دات آی آر، در عصر حاضر که هر روز آن از دنیا فناوری اخبار تازه می رسد مطمئنا انتخاب بهترین نوآوری و تکنولوژی در سال 2010 کار ساده ای به نظر نمی رسد. با این وجود تلاش می کنیم تنها شما را با برخی از بهترین ها آشنا کنیم.


1.    اینترنت


بله این اسم شاید باعث شگفتی شما شود. اینترنت نام تازه ای نیست اما دنیا ی آن هر روز دستخوش تغییر و نوآوری های تازه است. هنوز هم بسیاری از کارشناسان معتقدند که اینترنت بزرگترین خلاقیت بشر است که سال 2010 نیز از آن مستثنی نخواهد بود. دنیایی که میلیون ها انسان در کمترین زمان ممکن اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. شایان ذکر است که بسیاری از نوآوری ها و اختراعات حال حاضر و در سال 2010 نیز مدیون اینترنت است.

2.  حس ششم (Sixth sense)


اگرچه ما از حس ششم انسان ها به ویژه خانم ها بسیار یاد می کنیم اما زمانی این موضوع از قالب حرف به واقعیت می رسد که sixth sense اختراع می شود.دستگاهی که با آن کارها را می توان انجام داد که قابل احساس نیستند. مثلا با  ایجاد قابی با دستان خود به دور یک تصویر می توانید یک عکس بگیرید.


3.    چشم الکترونیکی

این وسیله خارق العاده برای این اختراع شده است تا در آینده نزدیک به نابینایان امکان دیدن را نیز بدهد

 

4.    تله پورت

این اختراع این قابلیت را دارد که برای مدت کوتاهی جسم فیزیکی شما را ناپدید کند. دانشمندان  دانشگاه ماریلند در این زمینه تحقیقات گسترده ای صورت داده اند و با کار بر روی ذرات تصمیم دارند اختراع منحصر به فرد را به دنیا معرفی کنند.

 

5.    XM25 اسلحه هدف گیر

این وسیله نظامی که  هدفگیری دقیقی را با به کارگیری علم لیزر و سایر علوم فنون نظامی انجام می دهد امکان خطای انسانی را کم کرده و شاید قدمی باشد که انسان های کمتری به اشتباه کشته شوند و انسان های بیشتری در دفاع از خود ناکام نمانند.

6.   پروژه ناتال مایکروسافت

این پروژه که در زمینه بازی های ویدویی و در سطح مشابه آن طراحی شده است انتظار می رود منحصر به فرد ترین سیستمی باشد که در بازار خواهد بود. بازی ای که توسط حرکت طبیعی بدن و صدای فرد اداره می شود به گونه ای که خود فرد گویی در فضای بازی قرار گرفته است.


7.    اکو اسکلتن روبات


این دستگاه روباتیک به گونه ای است که همانند ماهیچه های بدن عمل می کند و بیشتر برای افراد کهنسالی است که توانایی ها جسمی خود را از دست داده اند. بالواقع پیش بینی شده است که این دستگاه بتواند قدرتی بیش از توان انسان به فرد دهد تا بتواند به کارهای روزمره خود برسد.

8.   ترموستات هوشمند

امروزه منازل که همگی مصرف گاز و برق را دارند با مجهز شدن به این دستگاه می توانند بر میزان و نحوه مصرف آن کنترل داشته باشند. این دستگاه حتی می تواند درست بر دمای خانه نیز تسلط داشته باشد و برای تنظیم آن برنامه ریزی شود.

9.  سیستم عامل های  آندروید

تلفن های  هوشمند با ورود سیستم های عامل آندروید دستخوش انقلاب و تحول باورنکردنی شدند. البته با ورود این سیستم عامل های مجهز قیمت این گوشی ها نیز بالا رفت  و با ورود گوشی های آیفون تغییر دنیای گوشی های هوشمند محسوس تر شد.

10.   استتوسکوپ الکتریکی لیتمن

این دستگاه پزشکی بر خلاف نسخه های قبلی آن که چندان تغییری در آن ها محسوس نبود اما در حال حاضر مدل های جدید لیتمن علاوه بر دریافت همزمان ضربان قلب قابلیت های اتصال به سیستم مربوط و آنالیز پیشرفته آن را نیز دارا می باشد.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► اقدام مثبت بانک مرکزی و تبعات منفی آن
مشخص شدن رقم یارانه‌ نقدی درسال90 ◄

مطالب مرتبط
بنر