مبارک رفت ، اقتصاد اسرائیل نامبارک شد

سه شنبه ، 10 اسفند 1389 ، 13:54

منابع رسمي در تل آويو اعلام كردند: انقلاب مصر بر فعاليتهاي تجاري، اقتصادي و حمل ونقل كالا از سرزمين هاي اشغالي و بالعكس تاثير گذاشته است.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، روزنامه اقتصادي اسرائيلي «The Marker» به نقل از روزنامه عبري زبان هاآرتص، پيش بيني كرد كه اين رژيم پس از سرنگوني مبارك با يك فاجعه بزرگ اقتصادي روبرو شود.
كارشناسان امور حمل ونقل دريايي، تاكيد دارند كه اختلال در فعاليت بنادر مصر به صورت مستقيم بر فعاليتهاي اقتصادي اين رژيم تاثير مي گذارد. از جمله بنادر مهم مصري كه با رژيم اشغالگر روابط تجاري دارند، مي توان به اسكندريه، پورت سعيد و دمياط اشاره كرد.

«رووبن تسوك» رئيس دفتر حمل ونقل دريايي رژيم اشغالگر، با اشاره به كندي فعاليتها در كانال سوئز، تاكيد كرد: بنادر مصر در زمينه مبادله تجاري با كشورهاي اروپايي بسيار موثر هستند.
براساس اطلاعات و آمار اتحاديه صنعتي، 20 درصد از مبادله تجاري دريايي با رژيم صهيونيستي از طريق كانال سوئز صورت مي گيرد، و گفته مي شود كه هر هفته كالاهايي به ارزش 200 ميليون دلار از اين كانال منتقل مي شود كه در صورت بسته شدن آن، اوضاع بدتر خواهد شد.

اين روزنامه در تحليلي اقتصادي در شماره اخير خود پيش بيني كرد كه ممكن است رژيم صهيونيستي براي جبران اين خسارتها مجبور شود بسياري از هزينه هاي غيرامنيتي خود را كاهش دهد.
اين روزنامه در ادامه نوشت: از مهم ترين نتايج اقتصادي سرنگوني مبارك، كاهش ارزش شيكل (واحد پول رژيم صهيونيستي) و نيز كاهش ميزان اعتماد به اقتصاد اسرائيل است.

از سوي ديگر «رون بن يشاي» تحليلگر برجسته مسائل راهبردي رژيم صهيونيستي در مقاله اي در پايگاه اينترنتي روزنامه «يديعوت احارونوت»، مطالبات انقلابيون مصر را نگران كننده دانست و گفت: مصري ها تنها به بازنگري در توافق هاي گذشته درباره ممنوعيت ورود نيروهاي نظامي به سينا اكتفا نمي كنند، بلكه خواستار بازنگري در فروش گاز مصر به اسرائيل هستند.

► داستانی واقعی از مترو
پاک شدن ایمیل صدو پنجاه هزار کاربر گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر