بانک الکترونیک آرین

شنبه ، 18 تیر 1390 ، 14:23

 

:: برای دسترسی به اطلاعات تماس بانک آرین اینجا کلیک کنید

بانک آرین نخستین بانک مجازی کشور است که با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به همت تنی چند از مدیران با تجربه بانکی و متخصصان توانمند فن آوری ارتباطات و اطلاعات در 1390/1/10 با سرمایه اولیه 700 میلیارد ریال تاسیس و بلافاصله اقدام به افزایش سرمایه تا مبلغ 2000 میلیارد ریال نموده است.

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

غلامحسن اصغر زاده زعفرانی

ایده و تاریخچه راه اندازی بانک الکترونیکی آرین

مؤسسان بانک الکترونیکی آرین با این باور که استفاده از فن آوریهای نوین می‌تواند خدمات بانکی را با کیفیتی بالاتر و هزینه‌های کمتر برای مشتریان به ارمغان آورد از سالها پیش در فکر تاسیس و راه اندازی اولین بانک تمام الکترونیکی در ایران بودند تا از این طریق، سطح خدمات بانکی کشور را در راستای تامین رفاه و آسودگی خیال بیشتر شهروندان گرامی ارتقا دهند.

تاسیس بانک مجازی در ایران، نخست در سال 1387 در بسته سیاستی – نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی مطرح و طی آن اعلام شدکه در راستای ارتقای خدمات بانکداری در ایران در نظر است برای تاسیس دو بانک تمام الکترونیکی (مجازی)، مجوز تاسیس صادر شود. مؤسسان بانک الکترونیکی آرین، با آگاهی از عزم بانک مرکزی، طی نشستی در اواخر سال 1387، تصمیم گرفتند این ایده را از تئوری به عمل تبدیل کنند. از آن پس، موضوع تاسیس بانک الکترونیکی به عنوان پروژه ای تمام عیار در دستور کار موسسان بانک قرار گرفت.

امروز پس از ماه ها تلاش و مطالعه متخصصان بانک و به پشتوانه تجربه گرانبهای مؤسسان در صنعت بانکداری کشور و پس از کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در آستانه آغاز فعالیت اولین بانک تمام الکترونیکی کشور قرار داریم. آنچه که بانک الکترونیکی آرین را از سایر بانک‌های متعارف متمایز می‌سازد از دو جهت حائز اهمیت است:

سازمان اداری و مدیریتی بانک به نحوی طراحی شده است که هر فعالیت کلان بانک به صورت یک واحد کسب و کار، مسئولیت طراحی و نظارت بر خدمات همان واحد را بر عهده دارد.


از آنجا که کلیه خدمات بانک الکترونیکی آرین در چارچوب مقررات بانک مرکزی از طریق کانالهای ارتباطی الکترونیکی ارائه می‌شوند، لذا این بانک نیاز و برنامه‌ای برای ایجاد شعبه ندارد. این مهم موجب کاهش هزینه و قیمت تمام شده محصولات بانک می‌شود که مشتریان بانک نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

خدمات و محصولات

خدمات و محصولات بانکی بانک الکترونیکی آرین به عنوان نخستین بانک مجازی ایران، مانند خدمات و محصولات بانکی رایج در کشور است با این تفاوت که برای ارائه این خدمات از روش‌‌ها و کانال‌‌های متفاوتی استفاده می‌کند. این روش متفاوت از طرفی برای مشتریان، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز افزایش کیفیت خدمات و سهولت را به ارمغان می‌آورد و از طرفی، امکان ارائه خدمات و محصولات بیشتر، متنوع‌‌تر و خلاقانه‌‌تر را برای بانک فراهم می‌آورد.

بانک الکترونیکی آرین برای ارائه بهتر خدمات خود، گروه‌‌های مختلف بانکداری تشکیل داده است که هر یک، ارائه خدمات و تولید محصولات خاصی را بر عهده دارند. این گروه‌‌ها عبارتند از:


بانکداری اشخاص

بانک الکترونیکی آرین در این بخش به ارائه خدمات و محصولات بانکی به اشخاص حقیقی می‌‌پردازد. انواع حساب‌‌های پس انداز و جاری، انواع تسهیلات و سایر خدمات جانبی مربوطه در این بخش ارائه می‌‌گردد.


بانکداری شرکت‌‌ها

این بخش، عملکردی مشابه بانکداری اشخاص خواهد داشت با این تفاوت که محصولات و خدمات بانکی آن برای اشخاص حقوقی کاربرد خواهد داشت.


بانکداری سرمایه گذاری

وظیفه این بخش ، مدیریت لحظه‌‌ای سرمایه گذاری‌‌های بانک و مشتریان آن می‌باشد. همچنین ، ارائه طیف وسیعی از خدمات مشاوره مالی ، سرمایه گذاری و تخصصی در زمینه ادغام و تملیک ، تغییر و تجدید ساختار سازمانی - مالی و مهندسی مالی برای طراحی ابزارهای نوین و پیشرفته مالی و مدیریت ریسک نیز در دستور کار این بخش قرار دارد.


بانکداری بین الملل

این بخش پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مدیریت و اجرای فعالیت‌‌های بین المللی بانک الکترونیکی آرین خواهد پرداخت.

بخشهای چهارگانه بانک الکترونیکی آرین از کارکنان متخصص و با تجربه تشکیل شده است و امید است پس از افتتاح رسمی بانک و با یاری خداوند متعال، تلاش این عزیزان، نوآوری‌‌ و ویژگی‌‌های ممتاز بانکداری را برای مشتریان گرانقدر و دیگر ذینفعان بانک به ارمغان آورد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► چگونه یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار بنویسیم؟
استخدام شرکت یکتا پخش آرین جوان آذربایجان شرقی ◄

مطالب مرتبط
بنر