1000 روز تا پايان عمر ويندوز XP

پنجشنبه ، 23 تیر 1390 ، 11:19

شرکت مايکروسافت در جدي‌ترين اقدام خود براي ترغيب کاربران به کنار گذاشتن سيستم‌عامل ويندوز ایکس پی و استفاده از ويندوز ۷ اعلام کرد که تنها ۱۰۰۰ روز به پايان پشتيباني از اين سيستم‌عامل باقي مانده است و کاربران بايد هرچه سريع‌تر آن را کنار بگذارند.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، استيفِن رز، مدير انجمن آی تی گروه تجاري ويندوز در شرکت مايکروسافت در وبلاگ رسمي اين مرکز اعلام کرد که از دوره پشتيباني از ويندوز ایکس پی فقط ۱۰۰۰ روز باقي مانده است.


او در اين باره گفت: «استقبال از ويندوز ایکس پی بسيار قابل ملاحظه بوده است و همچنان ميليون‌ها رايانه در سراسر دنيا از آن استفاده مي‌کنند. اما بايد توجه داشت که دوره استفاده از اين محصول به سر رسيده است. براي پشتيباني امنيتي از اين سيستم عامل کمتر از ۱۰۰۰ روز باقي مانده است».

ويندوز ایکس پی که از زمان تولد آن ۱۰ سال مي‌گذرد، عمري طولاني داشت.
شرکت مايکروسافت در آخرين بيانيه خود اعلام کرده بود که تا تاريخ ۸ آوريل ۲۰۱۴ به پشتيباني خود از سيستم‌عامل ويندوز ایکس پی ادامه خواهد داد.

استيفن رز توضيح داد: «بعد از تاريخ اعلام شده استفاده از سيستم‌عامل ایکس پی در مقابل تهديدات امنيتي موجود خطرناک خواهد بود. علاوه بر اين بسياري از مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاري،ابزاري براي اين محصول توليد نخواهند کرد.»

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=====================

► 5 روش برای ارتقاء فرهنگ دورکاری
طنز/ تعطیلات,گرانی,بنزین,سفربی سفر ◄

مطالب مرتبط
بنر