وضعیت مسکن در اسرائیل مردم را به خیابان کشاند + عکس

يكشنبه ، 2 مرداد 1390 ، 11:33

راديو رژيم صهيونيستي در پايگاه خبري خود با اعلام اينكه تظاهرات شب گذشته در تل‌آويو با حضور ده‌ها هزار اسرائيلي برگزار شد، خبر از بازداشت 243 نفر از  تظاهرکنندگان داد.

به گزارش بانکی دات آی آر، اين افراد زماني بازداشت شدند كه صدها فعال اجتماعي تلاش كردند برخي راه‌هاي اصلي شهر را مسدود كنند كه با دخالت پليس درگيري شديدي ميان آنان روي داد.

بنا بر اعلام شاهدان عيني مردمي كه در ساختمان‌هاي مشرف به تظاهرات بودند نيز با پرتاب اشيایی مانند بطري‌هاي آب به ماموران پليس، اعتراض خود را نشان مي‌دادند.

به دنبال تشدید بحران مسکن در سرزمین های اشغالی بسیاری از فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهان برگزاری تظاهرات شده بودند.

پیش از برگزاری تظاهرات نیز بسیاری از جوانان اسرائیلی از نقاظ مختلف به یکی از میدان های اصلی پایتخت آمده و با برپایی چادر اعتصاب خود را آغاز کرده بودند.

دامنه اعتراضات در اسرائيل تا آنجا پیش رفته كه شهرهاي ديگر اسرائیل نيز شاهد تظاهرات بودند به طوری که روزنامه يديعوت آحارونوت ديروز نوشت كه از تل‌آويو بوي سقوط دولت نتانياهو به مشام مي‌رسد.

قرار است فردا -دوشنبه- هم مقابل كنست رژيم صهيونيستي تظاهراتي گسترده ای در اعتراض به وضعیت اقتصادی برگزار شود. كساني كه اين فراخوان را دادند خواستار تظاهرات ميليوني شده‌اند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=====================

 

► دعوت به همكاري مجري يك واحد پتروشيمي در عسلويه(محل خدمت تهران)
از سوي رئيس‌جمهور؛ قانون اصلاح موادى از قانون استخدام نيروى انتظامي ابلاغ شد ◄

مطالب مرتبط
بنر