بهترین متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه – دکتر فراز تیموری

شنبه ، 27 دی 1399 ، 20:01

هدف اولیه و بسیار مهم از قرارگیری ایمپلنت در استخوان حفظ و نگهداری آن در بین دندان هایی که از دست رفته است. در برخی موارد دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلت، فلوشیپ جراحی لثه بالیزر در زمینه ایمپلنت دندان و کاربردهای آن بحث های زیادی را انجام داده اند.

روش کار در کاشت ایمپلنت بر خلاف کشیدن دندان عفونی در دندانپزشکی دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، فلوشیپ جراحی لثه با لیزربه این صورت می باشد که در ابتدا فیکسچر در داخل استخوان فک جایگزین شده و پس از آن روکش بر روی آن قرار گیرد. در بیشتر دندانپزشکی ها پروتز قرار گرفته بر روی آن قرار می گیرد، متفاوت است. نکته اصلی انتخاب ایمپلنت می باشد.

در ابتدا فیکسچر را در داخل استخوان فک جایگزین کرده و پس از مدت کوتاهی بایستی روکش بر آن قرار گیرد. ثابت یا متحرک بودن پروتز در این مرحله پانچ خواهد شد.

دلیل استفاده ایمپلنت دندان چیست؟

چندین دلیل مختلف برای انجام کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که هر کدام از آنها نقش بسزایی در زندگی هر فردی ایفا می کند. مانند ایجاد لبخند زیبا، سلامت دهان و دندان، بالا بردن اعتماد به نفس، عدم صدمه به عروق خونی لثه، جایگزین بسیار مناسب برای دندان از دست رفته، افزایش توان جویدن، راحتی در تکلم، ایجاد ظاهری طبیعی و حالت دهنده صورت.

بهتر است بدانید که پایه ایمپلنت همچون ریشه ی دندان طبیعی داخل استخوان فک بیمار عمل می کند. پایه فلزی ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم باعث خواهد شد که تحلیل استخوان در طولانی مدت مشهود نشود. طول عمر طولانی ایمپلنت با مراقبت های پس از ایمپلنت از دیگر قابلیت های ایمپلنت است که سبب خواهد شد بیمار تنها ایمپلنت را برای جبران دندان از دست رفته انتخاب کند.

در چه شرایطی ایمپلنت انجام می شود؟

به گفته دکتر فراز تیموری، عمل ایمپلنت دندان را نمی توان برای همه افراد انجام داد. از این رو همیشه قبل از انجام ایمپلنت نیاز است مشاوره ای تخصصی انجام شود تا صلاحیت بیمار برای انجام ایمپلنت تایید شود. از جمله فاکتورهای اساسی که برای انجام ایمپلنت دندان بسیار مهم می باشد، سلامتی جسمی بیمار، سلامت روانی بیمار، سلامت استخوان فک، لثه های سالم ودیگر موارد است و همچنین از الویت های هزینه ایمپلنت دندان هم به شمار می رود

جراحی لثه چیست؟

هدف از جراحی لثه و یا پریودنتال که توسط دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، فلوشیپ جراحی لثه با لیزر انجام می شود، نجات دادن دندان یا دندان ها می باشد. در صورتی که لثه دچار مشکل و خرابی شود، متخصص با حذف و یا ترمیم قسمت آسیب دیده به رشد دوباره آن کمک می کند.

البته نمی توان مزایای جراحی لثه را تنها به یک مورد خلاصه کرد بلکه، ترمیم استخوان فک، ترمیم بافت های آسیب دیده لثه، جلوگیری از افتادن دندان، کم کردن شکاف بین لثه و دندان، تغییر شکل استخوان فک جهت رفع تجمع باکتری، از بین بردن باکتری و عفونت را  به مفید بودن آن اضافه نمود.

انواع جراحی لثه که دکتر فراز تیموری انجام می دهند

دکتر فراز تیموری بسته به نوع، شدت بیماری و سلامت عمومی تصمیم می گیرد کدام نوع جراحی لثه با لیزر و یا جراحی لثه به روش سنتی را انجام دهد. انواع جراحی لثه که قابل انجام است شامل موارد زیر است:

جراحی فلپ لثه

زمانی که بیمار دچار آبسه لثه و یا پریودنتال عمقی شده باشد نیاز است که جراحی فلپ را انجام دهد. در صورتی که باکتری و تار تار به آبسه بشدت نفوذ کرده باشد راهی جز جراحی فلپ باقی نمی ماند. روند عمل به این صورت است که برای از بین بردن تجمع تارتار بافت لثه را بلند می کنند. پس از تمیز کردن و عاری نمودن از هرگونه باکتری دوباره لثه به جای اولیه خود باز می گردد. احتمال اینکه استخوان فک دچار تغییر شکل شود، وجود دارد.

عمل پیوند استخوان

از نظر علمی ریشه دندان در درون استخوان فک جوش می خورد و در اطراف آن بافت استخوان فک قرار می گیرد. زمانی که استخوان اطراف ریشه دچار بیماری شود دکتر فراز تیموری عمل پیوند استخوان را پیشنهاد می دهد. با جایگزاری استخوان جدید، سالم و مستحکم دوباره سلامتی به لثه باز می گردد. برای پیوند می توان از بافت سالم خود بیمار و یا از شخص دیگری نیز استفاده کرد.

بازسازی و احیای بافت لثه

بافت استخوان و بافت لثه در حالت نرمال در موقعیت مناسب و آناتومیکی یکدیگر قرار دارند. در صورتی که فضای کافی برای استخوان توسط لافت لثه مسدود شود، رشد نامناسبی خواهد داشت. در این مورد بایستی عمل بازسازی و احیای بافت لثه انجام شود. در این عمل دکتر فراز تیموری یک کوچک مش مانند را در بین فضای استخوان و لثه بیمار جای می دهد. این حایل سبب می شود که لثه در فضای استخوان دیگر رشد نکند.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ایمپلنت دندان در سال 99 و همچنین برآورد هزینه جراحی لثه با شماره های 02632528628 09128001870 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

► بیانیه شرکت سرآوا در مورد خبری مبنی بر دستگیری معاون سابق این شرکت
امنیت در بازار ارزهای دیجیتال؛ رویا تا واقعیت ◄

مطالب مرتبط
بنر