ناگفته‌های تکان ‌دهنده پدر داماد احمدی‌نژاد

شنبه ، 2 خرداد 1388 ، 14:13

«احمد خورشیدی» پدر مهدی خورشیدی تنها داماد محمود احمدی‌نژاد در اظهاراتی تکان‌دهنده؛ ناگفته‌هایی را درباره دولت نهم، شخص رئیس‌جمهور و اطرافیان وی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ احمد خورشیدی که دبیركل جبهه خدمتگزاران است و زمانی یکی از مهم‌ترین حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده و نقشی اساسی در پیروزی وی ایفا کرده؛ در این گفتگو که در شماره امروز روزنامه اعتمادملی منتشر شده به صراحت تاکید کرده است که از اقدامات گذشته خود «پشیمان» است.

پدر تنها داماد آقای احمدی‌نژاد كه با 14 سكه بهار آزادی، تك دختر رئیس دولت نهم را به عقد خود درآورده در بخشی از اظهارات خود گفته است: «پس از قطعی شدن پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات 84، نهاد موقت ریاست‌جمهوری در محل مجلس سابق تشكیل شد و من به همراه آقای بیادی و چمران از اولین نفراتی بودیم كه در آنجا مستقر شدیم. ما مشكلات زیادی در آنجا داشتیم؛ احساس می‌كردیم افراد فرصت‌طلب به آنجا مراجعه می‌كنند و می‌خواهند پست‌های مهم و حساس را در اختیار بگیرند، رایزنی‌های شدیدی هم می‌كردند».

وی با انتقاد شدید از داوود احمدی‌نژاد، بازرس ویژه نهاد ریاست‌ جمهوری و برادر محمود احمدی‌نژاد که بعدها برکنار شد، مدعی شدع است: «متاسفانه داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور دخالت‌های غیرمسوولانه زیادی در امور داشت و به‌نوعی خود را بزرگ‌ترین سهامدار این برد می‌دانست لذا شروع به‌ انجام كارهای بسیار بدی كرد كه از یك انسان و یك مسلمان بعید و دور از انتظار است. داوود احمدی‌نژاد برای افراد پرونده‌سازی می‌كرد و به نحوی فضا را علیه همه نیروها تنگ كرد كه ماندن در آن مكان برای خیلی افراد كه من هم جزوشان بودم دیگر مناسب نبود».

خورشیدی که زمانی یکی از مهم‌ترین حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده و نقشی اساسی در پیروزی وی ایفا کرده؛ در پاسخ به این سئوال که «آیا اكنون از تلاش‌هایتان در سال 84 پشیمان هستید؟» گفته است: «بله، من در آن زمان به مدت 4 ماه به‌دلیل مشكلات شیمیایی خانه‌نشین شدم. من هم مانند مردم و نخبگان، ایرادات را می‌بینم و درك می‌كنم. تلاش‌های ما برای پیروزی احمدی‌نژاد از 2 یا 3 سال قبل از انتخابات آغاز شده بود. و می‌خواستیم كه او بر سر كار آید خودش هم می‌داند، اكنون پشیمان هستیم و احساس می‌كنم كار بدی كردم. من 54 سال دارم و از سوی هیچ‌كسی تحریك نمی‌شوم. من از جوانی در كار سیاسی بودم، در زمان شاه نیز به مبارزه با ظلم‌های این رژیم پرداختم. بنابراین عقلم به تشخیص خوب و بد می‌رسد. متاسفانه اظهارنظرهای بدی می‌كنند البته این آقایون همواره در مورد همه، اینچنین قضاوت‌هایی می‌كنند».

وی ادامه داد: «خوشبختانه عامل مشكلات نهاد كه برادر محمود احمدی‌نژاد بود به دستور رئیس‌جمهور عزل شد و حتی احمدی‌نژاد دستور داده بود كه اخوی ایشان اصلا به نهاد وارد نشود. همه این موضوع را می‌دانند. من برای رضای خدا كاری كردم و اكنون هم درصدد انجام وظیفه خودم هستم».

پدر داماد احمدی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که «گرایش شما به سمت كدام كاندیدا است؟» گفته: نظر من در مورد تمام كاندیداهای تایید شده به غیر از احمدی‌نژاد مثبت است. اما دوست دارم رضایی در این منصب باشد.

وی درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی تصریح کرده است: «مهندس موسوی و كروبی از استوانه‌های كشور هستند و نمی‌توان آنها را با برخی‌ها مقایسه كرد. كروبی 13 تا 14 سال از عمر خود را در زندان سپری كرده و از مبارزان بسیار مقاوم زمان شاه بوده است. مهندس موسوی هم از زحمتكشان و مبارزان بود و نمی‌توان آنها را با احمدی‌نژاد مقایسه كرد. مقایسه اینها مانند مقایسه جنس درجه اول با درجه سوم است. البته احمدی‌نژاد هم نقاط مثبتی دارد. اما معتقدم بر 3 گزینه دیگر بهتر می‌توان سرمایه‌گذاری كرد. حضرت آقا هم مخالف هیچ‌كدام از اینها نیست و شورای نگهبان هم آنها را تایید كرده است».

پدر تنها داماد آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به این سئوال که «افرادی مانند دكتر رامین یا دكتر الهام چگونه در دایره نزدیكان رئیس‌جمهور جای گرفتند؟» گفته است: «من كاری به رامین ندارم اما بعضی‌ها خودشان را جلو انداختند. یكی از آقایان را دیدم آنقدر چاپلوسانه با رئیس جمهور برخورد می‌كرد كه خجالت كشیدم. كسی كه با حقارت، چاپلوسی و پستی به پست می‌رسد معلوم است كه نمی‌توانند برای مردم دلسوزی كند. خیلی‌ها در صف دهم هم نبودند اما یك دفعه پریدند در صف اول. خیلی از اینها به احمدی‌نژاد اعتقاد نداشتند، تحقیر و فحاشی‌ می‌كردند اما توانستند فرصت‌طلبی كنند و این تشكیلات كه فاقد فیلتر بود را از دست انقلابیون خارج كردند و احمدی‌نژاد تنها ماند البته خودش هم در این تنها ماندن نقش داشت. معلوم است وقتی كه آقای خوش‌چهره و بیادی كنار احمدی‌نژاد نباشند، چه كسانی می‌آیند. خوش‌چهره دارای دكترای اقتصاد و رزمنده است كه می‌توانست به كار گرفته شود. بعضی‌ها مشكوك هستند و حساب شده آمده‌اند. فردی كه در آمریكا بوده و زن و بچه‌اش آمریكایی هستند، یك دفعه به جای آیت‌الله خامنه‌ای از لفظ امام خامنه‌ای استفاده می‌كند. باید یقه او را گرفت زیرا برای هدف و منظور نادرستی آمده است. برخی‌ها را هم باید واقعا بی‌صلاحیت و كم‌صلاحیت معرفی كرد».

وی در پاسخ به این سئوال که «فكر نمی‌كنید با توجه به رابطه خانوادگی شما با احمدی‌نژاد، این انتقادات به ضرر خانواده پسرتان باشد؟» تاکید کرده است: «نه... البته اذیت و آزارهای فراوانی برای ما به وجود آوردند كه قصه دیگری دارد... به نحوی است كه اگر من بعضی صحبت‌ها را برای مردم بگویم، نظر مردم نسبت به بعضی‌ها خیلی تغییر می‌كند و ما هم به خدا واگذار كردیم».

خورشیدی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرده است: «احمدی‌نژاد در عدالت در حوزه اخلاق چندان موفق نبود، به عدالت در حوزه اقتصاد از 100، نمره 8 تا 10 می‌دهم. اما عدالت اجتماعی و رسیدگی به قشر محروم كارهایی انجام شده كه این روزها بیشتر شاهد آن هستیم ای كاش قبل‌ها این اتفاقات می‌افتاد».

پدر داماد آقای احمدی‌نژاد همچنین گفته: «شنیدم از وزرای احمدی‌نژاد تنها 2 نفر دارای مدرك اصلی هستند و اكثر آنها دارای مدرك شبهه‌دار هستند، اگر دولتی سر كار باشد كه تنها 2 نفر مدرك سالم داشته باشند، چطور می‌توانند خدمت كنند؟ این وزرا چه كسانی بودند و چرا مدرك نگرفتند؟ به نظرم خیلی‌ها تنبل بودند. ما از رزمنده‌ای كه 8 سال جنگیده است انتظار مدرك نداریم زیرا وجودش را داده و نمی‌تواند درس بخواند اما از كسی كه به جنگ نرفته و مدرك هم ندارد، نمی‌توان دفاع كرد».

وی درباره انتصاب صادق محصولی که از ثروت هنگفتی برخوردار است به عنوان وزیر کشور نیز چنین گفته است: «باید به حال وزارت كشور گریه كرد. زمانی كه محصولی برای وزارت نفت مطرح شد و سپس استعفا داد، به احمدی‌نژاد اعتراض كردم كه چرا محصولی را معرفی كردید كه در سپاه هم درباره او خوب نمی‌گویند و میلیاردر شده است و مشخص نیست چه كار كرده است. احمدی‌نژاد گفت كه «من ایشان را با اكراه خودش آوردم و خودش نمی‌خواست كه بیاید و حاضر شد از میلیاردرها پولی كه از بیرون می‌گیرد. بگذرد و اینجا، مجانی كار كند»، من مطلقا این مساله را قبول ندارم زیرا توجیه است. اگر عملكرد محصولی را بررسی كنید مشخص می‌شود در این چهار سال چه كارهایی كرده است اما ادعا تا دلتان بخواهد وجود دارد».

منبع: شهاب نیوز

► اقتصاد ایران در فردای انتخابات
احمدی نژاد: منافع ملت را فداي يك مشت آدم پرادعاي بي‌خاصيت نمي‌كنم ◄

مطالب مرتبط
بنر