دگرگونی در کسب و کار


عده‌ای از معلمان کنکور به آمبولانس پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاسی به کلاس دیگر برسانند. این اظهارنظر جنجالی علی عبدالعالی، استاد دانشگاه باعث شد بار دیگر موضوع درآمد هنگفت برخی شغل‌ها به بحث داغ فضای مجازی و رسانه‌ای تبدیل شود.

 

راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز به آمادگی همه‌جانبه روحی، جسمی و ذهنی دارد. باید جسارت و اعتماد به نفس کافی برای شروع یک مسیر تازه را داشته باشید و از سوی دیگر تا حدی خطرپذیر و اهل ریسک باشید.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که فضای کسب و کار در حال تغییر است، گفت: متناسب با این تغییر، شکل تعامل بانک ها با فعالان اقتصادی نیز باید تغییر کند و سامانه سککوک، گامی در همین راستاست.

 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران دارای رتبه ۱۲۸ در کسب و کار است،گفت: بهبود محیط می‌تواند رشد اقتصادی ایجاد کند و در این بخش برای هر یک درصد رشد اقتصادی باید تا ۱۷ درصد محیط کسب و کار را بهبود بخشیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در "آیین رونمایی رسمی از نقشه راه عملیاتی بهبود محیط کسب و کار و صدور یکپارچه کلیه مجوزهای صنفی از درگاه ملی مجوز های کشور" هر 16.5 درصد بهبود در فضای کسب و کار را، موجب یک درصد رشد اقتصادی کشور عنوان کرد.

 

سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به سککوک که با حمایت بانک ملی ایران راه اندازی شده، استقبال خوبی از سوی فعالان اقتصادی را شاهد است.

 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر، سایر سطوح درآمدی و زیرحداقلی بگیران اعلام و درباره آخرین روند همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی حقوق ۳.۵ میلیون نفر از کارمندان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸ گفت:ابهامات مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ رفع شده است.

 

 

وزارت کار همیشه پر حاشیه بوده؛ تفاوتی نمی‌کند چه کسی بر صندلی وزارت نشسته باشد یا ربیعی و جهرمی و شیخ الاسلامی و شریعتمداری. همچنان که در دوره جدید هم حاشیه‌های این وزارتخانه کم نیست.اما انتخاب وزیر در سال ۹۷یکی از جنجالی ترین اتفاقات این حوزه بود.

 

 

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و صندوق فولاد پیش‌بینی شده است و در سال ۹۸ همسان سازی اجرا خواهد شد.

 

 

نرم‌افزار CRM سه دپارتمان بازاریابی، فروش و پشتیبانی را به هم وصل می‌کند. محیطCRM ، محیطی است که افراد هر سه دپارتمان، اطلاعات‌شان درباره مشتری را به اشتراک می‌گذارند.

 

 

CRM شرایط کاری کارمندان فروش را بهتر می‌کند، استرس‌های کاری آنها را کاهش می‌دهد و از همه مهم‌تر به مقدار قابل توجهی فروش آنها را افزایش می‌دهد

 

 

الهام بخشی مسئله ای شگفت انگیز است. یک ضریب بهره وری، یک انگیزه. اما هیچگاه منتظر شما نمی ماند. اگر در لحظه به شما دست داد آن را به چنگ آورید و در اجرایی کردنش بکوشید.

 

هیچ اتفاق بدی نمی افتد اگر اندازه ی واقعی خود را نشان دهید. درباره ی خود و کسب و کارتان هم صداقت به خرج دهید. زبان معمولا اولین راهکار تاثیرگذار است، پس چرا آن را با دروغ به کار گیرید؟! از اینکه خودتان باشید، هیچ نترسید

 

شما نیاز به ساعت های بیشتر ندارید، آنچه نیاز دارید ساعت های بهتر است. وقتی افراد کاری برای انجام دادن در خانه دارند، به کارشان می چسبند. آنها کارهای مربوط به شغلشان را در اداره انجام می دهند چون بعد از کار باید جای دیگری باشند.

 

آدم ها بنده ی عادت ها هستند. به همین دلیل است که به تغییرات، در مسیر منفی واکنش نشان می دهند. آنها عادت داشتند  از وسیله، ابزار یا محصولی به شکلی مشخص استفاده کنند و هرگونه تغییر، روند مصرف را دچار اختلال و مصرف کننده را آشفته می کند.

 

تمام کسانی که در تیم شما هستند باید با مشتری ها در ارتباط باشند و در واقع در خط مقدم باشند. شاید این ارتباط روزانه نباشد اما دست کم چند بار در طول سال باید این اتفاق بیفتد.

 

مشتری ها عادت دارند پاسخ های کنسروی و کوتاه دریافت کنند اما شما می توانید با دادن پاسخ های بافکر و نشان دادن اینکه واقعا گوش می دهید مشتری را از خود راضی نگاه دارید.

 

مردم بیشتر احترامتان می کنند اگر در زمان بحران، روراست و صادق و پاسخگو باشید. سعی نکنید به گوشه ای بخزید یا مشکل و بحران را دست کم بگیرید. باید مشتریان را تا حد امکان آگاه و مطلع نگه دارید.

 

این دیوانگی است که بهترین نیروها را تنها به این دلیل که دور از شما زندگی می کنند، استخدام نکنید، به ویژه در روزگار حاضر که فناوری همه کاری را آسان کرده و همه می توانند به صورت آنلاین گرد هم بیایند.

 

حالا فرض کنید در یک شرکت وضع چنین است، یعنی همه چیز ظاهرا خوب است در حالیکه در باطن غوغایی بپاست. چنین شرایطی در یک شرکت زمانی پیش می آید که استخدام ها اتوبوسی و بی ضابطه باشند

 

خواسته شما هیجان زده شدن و کار کردن خبر یا گزارشی در این باره است. حال آنکه واکنش رسانه ها دقیقا عکس انتظار شماست. آنها از آن محصول یا خدمات استفاده می کنند و بعد میگویند به اندازه کافی هیجان نداشت.

 

افراد به پشت صحنه کارتان ببرید و به آنها نشان دهید که در پشت صحنه کسب و کارتان چه خبر است. تصور کنید شخصی می خواهد نمایشی واقعی از کسب و کار شما بسازد. به نظرتان چه چیزهایی باید نشان دهد؟! حالا تصور کنید، سازنده پشت صحنه خودتان هستید.

 

 

از به اشتراگ گذاری دانش خود نترسید. نمونه بارز این مسئله سرآشپزها هستند. خیلی از سرآشپزهای شناخته شده کتاب های هنر آشپزی را به بیرون عرضه می کنند و از این کار هم ترسی ندارند.

 

اشتیاق شما برای ایده تازه شاخص خوبی برای ارزش آن نیست. آنچه در همین لحظه به نظرتان عالی می رسد، صبح فردا، به درجه خوب تنزل می یابد. و آنچه صرفا خوب باشد ارزش تلاشی در حد عالی را ندارد.

 

محصولات یا خدمات شما آنچنان تخصصی و برای یک یا چند مشتری خاص است که مانع تزریق خون تازه در رگ های کسب و کارتان می شود و این آغاز راهی است که پایانش تراژدی مرگ کسب و کارتان است.

 

مطمئن باشید کم پیش می آید که از نه گفتن حسرت بخورید. بسیاری از مردم نه نمی گویند چون رویارویی برایشان خوشایند نیست. اما پاسخ جایگزین نه که همان بله است به مراتب وضعش بدتر است.

 

آنچه فکر می کنید می تواند منحصر به فرد باشد را به محصول یا سرویس خود تزریق کنید. محصول یا خدمتی را ارائه دهید که کسی غیر از خودتان نتواند به فکر ارائه اش بیفتد.

 

تصمیم هایی را اتخاذ کنید که هم به اندازه کافی کوچک و هم به قدر کفایت موقتی باشند. یعنی هم آنقدر بزرگ نباشند که هیچ کاری شان نشود کرد و هم طوری باشند که بشود در مواقع لازم تغییرشان داد.

 

لیست های بلند بالا را می توان به منزله لغزش هایی دانست که در طول انجام کار از افراد سر می زند. هرچه موارد انجام نشده لیست شما بیشتر باشد، احساس گناه و عذاب وجدانتان هم بیشتر است.

 

اگر کاری دو برابر زمان پیش بینی شده، وقت می برد، بهتر است آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا بجای دو ماه زمان بیشتر با دو هفته زمان بیشتر به سرانجام برسد.

 

درست است که خود را از خواب محروم کردن، باعث می شود ساعت های بیشتری را به کار اختصاص دهید اما این را هم در نظر داشته باشید که بعدها مجبور هستید تاوان سختی بابتش بپردازید.

 

مشکلات، خیلی وقت ها راه حل های ساده و پیش پا افتاده دارند و به عبارت ساده تر نیاز به جمبل و جادو برای حل مشکلات نیست. فقط کافی است مشکل را حل و از آن عبور کنید. پس قهرمان بازی را کنار بگذارید.

 

بدترین وقفه و فاصله ای که می تواند در کار بیفتد، برگزاری جلسه است. دلیلش هم کاملا واضح است: محتوای جلسه معمولا فقط حرف و مفاهیم انتزاعی است و چیز واقعی ای در آن وجود ندارد.

 

وقتی دائم شروع کنید و بعد از مدت کوتاهی متوقف شوید، کار مثبتی انجام نداده اید. هی شروع و هی توقف که نشد کار! به جای این کارها باید حریمی برای خود درست کنید.

 

دانستن پاسخ پرسش هایی چون برای چه می خواهم این کار را انجام دهم؟! سود و ضررش کجاست؟! چه انگیزه ای در پس این کار پنهان شده و غیره بهتان کمک می کند تا نفس و ماهیت کار را هرچه بهتر درک کنید.

 

هر کاری که لازم است انجام دهید تا لایه های بی مورد انتزاعی را از میان بردارید. مساله ای که گرفتار انتزاعی ها مثل گزارش ها یا اسناد و مدارک باشد باعث ایجاد توهم توافق می شود؛

 
<< شروع < قبلی 1 2 بعدی > انتها >>
مطالب مرتبط
بنر