در تعریف سازمان آمده است که مجموعه هدفمند که پیرو یک نظام یا سیستم است و دارای مرزها و حدودی است که آنرا از محیط خود جدا می سازد.
در تعریف سازمان آمده است که مجموعه هدفمند که پیرو یک نظام یا سیستم است و دارای مرزها و حدودی است که آنرا از محیط خود جدا می سازد.
رییس جمهور اجرای مصوبه شورای عالی اداری درخصوص سقف سنی مدیران کشور را به تمامی وزارتخانهها، موسسات، شرکتها، نهادهای عمومی غیردولتی و استانداریها ابلاغ کرد.
با حضور وزیر ارتباطات و وزرای ارتباطات کشورهای دیگر و ۴۰ هیئت عالی رتبه الکامپ 25 افتتاح شد.
در قسمت قبل پس از تعریف مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری، به ضرورتهای وجودش در سازمانها پرداختیم و حالا ادامهي ماجرا را بخوانیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران دارای رتبه ۱۲۸ در کسب و کار است،گفت: بهبود محیط میتواند رشد اقتصادی ایجاد کند و در این بخش برای هر یک درصد رشد اقتصادی باید تا ۱۷ درصد محیط کسب و کار را بهبود بخشیم.
قصد داریم در چند مطلب ارزش پیشنهادی برند و نمونههای خوب آن را با هم ببینیم و به ارتباط ارزش پیشنهادی و جایگاهسازی برند بپردازیم.
اگر انتظارات رئیس خود را غیرمنطقی میدانید، نیازی نیست کار خود را رها کنید. شما به کمک برخی راهکارها میتوانید همکاری متعادلتری با او داشته باشید.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر، سایر سطوح درآمدی و زیرحداقلی بگیران اعلام و درباره آخرین روند همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت کاشف گفت: ایجاد همزیستی میان زیستبوم بانکداری باز با شبکه پرداخت کارتی کشور به عنوان یک چالش ممکن است منجر به تغییر برخی از زیرساختهای فنی و مدلهای کسبوکار شود.
زمان مناسب برای دریافت بهترین نتیجه در انجام کارهای مهم چه ساعتی از روز و کدام روز از هفته است؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی حقوق ۳.۵ میلیون نفر از کارمندان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸ گفت:ابهامات مصوبه مجلس برای افزایش حقوقها در سال ۹۸ رفع شده است.
وزارت کار همیشه پر حاشیه بوده؛ تفاوتی نمیکند چه کسی بر صندلی وزارت نشسته باشد یا ربیعی و جهرمی و شیخ الاسلامی و شریعتمداری. همچنان که در دوره جدید هم حاشیههای این وزارتخانه کم نیست.اما انتخاب وزیر در سال ۹۷یکی از جنجالی ترین اتفاقات این حوزه بود.
معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات لازم برای همسانسازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و صندوق فولاد پیشبینی شده است و در سال ۹۸ همسان سازی اجرا خواهد شد.
نایب رییس کمیسیون برنامه مجلس با اعلام مشمولان افزایش ۴۳ درصدی حقوقها در سال ۹۸ شامل بازنشستگان و گروههای کمدرآمد، بیان داشت: افزایشها از فروردین اعمال میشود.
نرمافزار CRM سه دپارتمان بازاریابی، فروش و پشتیبانی را به هم وصل میکند. محیطCRM ، محیطی است که افراد هر سه دپارتمان، اطلاعاتشان درباره مشتری را به اشتراک میگذارند.
CRM شرایط کاری کارمندان فروش را بهتر میکند، استرسهای کاری آنها را کاهش میدهد و از همه مهمتر به مقدار قابل توجهی فروش آنها را افزایش میدهد
یک اشتباه بزرگ در کسب وکارهای ایرانی شیوه انتخاب نرمافزار CRM است؛ اغلب مدیران روند درستی را برای انتخاب نرم افزار CRM مورد نیاز خود طی نمیکنند.
الهام بخشی مسئله ای شگفت انگیز است. یک ضریب بهره وری، یک انگیزه. اما هیچگاه منتظر شما نمی ماند. اگر در لحظه به شما دست داد آن را به چنگ آورید و در اجرایی کردنش بکوشید.
هیچ اتفاق بدی نمی افتد اگر اندازه ی واقعی خود را نشان دهید. درباره ی خود و کسب و کارتان هم صداقت به خرج دهید. زبان معمولا اولین راهکار تاثیرگذار است، پس چرا آن را با دروغ به کار گیرید؟! از اینکه خودتان باشید، هیچ نترسید
شما نیاز به ساعت های بیشتر ندارید، آنچه نیاز دارید ساعت های بهتر است. وقتی افراد کاری برای انجام دادن در خانه دارند، به کارشان می چسبند. آنها کارهای مربوط به شغلشان را در اداره انجام می دهند چون بعد از کار باید جای دیگری باشند.
این تفکر غلط ستاره باز بسیاری از استعدادها و پتانسیل های موجود را قربانی سیاست های فلج، جهت گیری های ضعیف و بروکراسی های دست و پا گیر کرده است.
نگران زیادی درباره فرهنگ نداشته باشید و آن را اجباری نکنید چون فرهنگ قابل نصب کردن نیست. فرهنگ در گذر زمان جا افتاده و نهادینه می شود.
آدم ها بنده ی عادت ها هستند. به همین دلیل است که به تغییرات، در مسیر منفی واکنش نشان می دهند. آنها عادت داشتند از وسیله، ابزار یا محصولی به شکلی مشخص استفاده کنند و هرگونه تغییر، روند مصرف را دچار اختلال و مصرف کننده را آشفته می کند.
تمام کسانی که در تیم شما هستند باید با مشتری ها در ارتباط باشند و در واقع در خط مقدم باشند. شاید این ارتباط روزانه نباشد اما دست کم چند بار در طول سال باید این اتفاق بیفتد.
مشتری ها عادت دارند پاسخ های کنسروی و کوتاه دریافت کنند اما شما می توانید با دادن پاسخ های بافکر و نشان دادن اینکه واقعا گوش می دهید مشتری را از خود راضی نگاه دارید.
مردم بیشتر احترامتان می کنند اگر در زمان بحران، روراست و صادق و پاسخگو باشید. سعی نکنید به گوشه ای بخزید یا مشکل و بحران را دست کم بگیرید. باید مشتریان را تا حد امکان آگاه و مطلع نگه دارید.
این دیوانگی است که بهترین نیروها را تنها به این دلیل که دور از شما زندگی می کنند، استخدام نکنید، به ویژه در روزگار حاضر که فناوری همه کاری را آسان کرده و همه می توانند به صورت آنلاین گرد هم بیایند.
مدیران درجه یک کسانی هستند که اهداف خود را پیدا و آنها را اجرایی می کنند. آنها به راهنمایی های بزرگ احتیاجی ندارند و لزومی ندارند هر روز چک شوند.
دستور بده ها بار اضافه ای بر دوش اعضای تیم کوچک هستند و نه تنها کار راه انداز نیستند، بلکه مشکل درست کن نیز هستند.
تجربه کاری یعنی فهم اصطلاحات مربوط به آن کار، یادگرفتن اینکه هرچیزی چگونه کار می کند، دست یافتن به درکی از ابزارهای مورد نیاز و ...
حالا فرض کنید در یک شرکت وضع چنین است، یعنی همه چیز ظاهرا خوب است در حالیکه در باطن غوغایی بپاست. چنین شرایطی در یک شرکت زمانی پیش می آید که استخدام ها اتوبوسی و بی ضابطه باشند
تجربه عملی کار ولو در سطح اولیه می تواند بعدها بارها و بارها با توجه به دانشی که نسبت به آن کار بدست آورده اید برایتان سودآور باشد.
محصولتان را بسیار خوب، اعتیادآور و "بدون آن هرگز" کنید. مقدار کمی از محصول را رایگان بدهید تا مشتری خودش با پول برگردد.
خواسته شما هیجان زده شدن و کار کردن خبر یا گزارشی در این باره است. حال آنکه واکنش رسانه ها دقیقا عکس انتظار شماست. آنها از آن محصول یا خدمات استفاده می کنند و بعد میگویند به اندازه کافی هیجان نداشت.
افراد به پشت صحنه کارتان ببرید و به آنها نشان دهید که در پشت صحنه کسب و کارتان چه خبر است. تصور کنید شخصی می خواهد نمایشی واقعی از کسب و کار شما بسازد. به نظرتان چه چیزهایی باید نشان دهد؟! حالا تصور کنید، سازنده پشت صحنه خودتان هستید.
از به اشتراگ گذاری دانش خود نترسید. نمونه بارز این مسئله سرآشپزها هستند. خیلی از سرآشپزهای شناخته شده کتاب های هنر آشپزی را به بیرون عرضه می کنند و از این کار هم ترسی ندارند.
روزهای اول کار و ناشناختگی ارزش و قیمت بالایی دارد. روزهای آغازین فرصت ریسک کردن بدون نگرانی از شرمندگی دربرابر مشتریان است
آنچه مهم باشد و درخواست هایی که واقعا به کار مشتری می آید را شما بارها و بارها می شنوید و مشتریان مختلف در مقاطع گوناگون بهتان تذکر می دهند.
اشتیاق شما برای ایده تازه شاخص خوبی برای ارزش آن نیست. آنچه در همین لحظه به نظرتان عالی می رسد، صبح فردا، به درجه خوب تنزل می یابد. و آنچه صرفا خوب باشد ارزش تلاشی در حد عالی را ندارد.
محصولات یا خدمات شما آنچنان تخصصی و برای یک یا چند مشتری خاص است که مانع تزریق خون تازه در رگ های کسب و کارتان می شود و این آغاز راهی است که پایانش تراژدی مرگ کسب و کارتان است.
مطمئن باشید کم پیش می آید که از نه گفتن حسرت بخورید. بسیاری از مردم نه نمی گویند چون رویارویی برایشان خوشایند نیست. اما پاسخ جایگزین نه که همان بله است به مراتب وضعش بدتر است.
به جای این کارها، روی خودتان تمرکز کنید. آنچه داخل این اتاق اتفاق می افتد بسیار مهمتر از آن چیزی است که قرار است خارج از آن روی دهد.
مسائل ساده را حل کنید و مشکلات موی دماغ، سخت و ناخوشایند را به رقیب واگذار کنید. به جای اینکه یک پله بالاتر باشید، یک پله پایینتر بیاید. به جای اینکه...
وقتی ضد چیزی باشید، در واقع میان خود و سایرین تفاوتی ایجاد کرده اید و این روشی ایده آل است برای اینکه طرفداران و پیروانی برای خود دست و پا کنید.
آنچه فکر می کنید می تواند منحصر به فرد باشد را به محصول یا سرویس خود تزریق کنید. محصول یا خدمتی را ارائه دهید که کسی غیر از خودتان نتواند به فکر ارائه اش بیفتد.
کپی مرحله پایانی یک اشتباه بزرگ است. این کار نه فراورده ای دارد، نه درکی پشتش هست و نه پایه و اساسی برای تصمیمات آینده به ما می دهد.
تصمیم هایی را اتخاذ کنید که هم به اندازه کافی کوچک و هم به قدر کفایت موقتی باشند. یعنی هم آنقدر بزرگ نباشند که هیچ کاری شان نشود کرد و هم طوری باشند که بشود در مواقع لازم تغییرشان داد.
لیست های بلند بالا را می توان به منزله لغزش هایی دانست که در طول انجام کار از افراد سر می زند. هرچه موارد انجام نشده لیست شما بیشتر باشد، احساس گناه و عذاب وجدانتان هم بیشتر است.
اگر کاری دو برابر زمان پیش بینی شده، وقت می برد، بهتر است آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا بجای دو ماه زمان بیشتر با دو هفته زمان بیشتر به سرانجام برسد.
درست است که خود را از خواب محروم کردن، باعث می شود ساعت های بیشتری را به کار اختصاص دهید اما این را هم در نظر داشته باشید که بعدها مجبور هستید تاوان سختی بابتش بپردازید.
پیروزی های کوچک فرصت جشن گرفتن و داشتن خبرهای خوب را به شما می دهد و این یعنی انرژی و انیگزه دادن به تیم همکاران و البته مشتریان.
مشکلات، خیلی وقت ها راه حل های ساده و پیش پا افتاده دارند و به عبارت ساده تر نیاز به جمبل و جادو برای حل مشکلات نیست. فقط کافی است مشکل را حل و از آن عبور کنید. پس قهرمان بازی را کنار بگذارید.
بدترین وقفه و فاصله ای که می تواند در کار بیفتد، برگزاری جلسه است. دلیلش هم کاملا واضح است: محتوای جلسه معمولا فقط حرف و مفاهیم انتزاعی است و چیز واقعی ای در آن وجود ندارد.
وقتی دائم شروع کنید و بعد از مدت کوتاهی متوقف شوید، کار مثبتی انجام نداده اید. هی شروع و هی توقف که نشد کار! به جای این کارها باید حریمی برای خود درست کنید.
دانستن پاسخ پرسش هایی چون برای چه می خواهم این کار را انجام دهم؟! سود و ضررش کجاست؟! چه انگیزه ای در پس این کار پنهان شده و غیره بهتان کمک می کند تا نفس و ماهیت کار را هرچه بهتر درک کنید.
هر کاری که لازم است انجام دهید تا لایه های بی مورد انتزاعی را از میان بردارید. مساله ای که گرفتار انتزاعی ها مثل گزارش ها یا اسناد و مدارک باشد باعث ایجاد توهم توافق می شود؛
ذهن های کسب و کاری هوشیار و خلاق چنین محصولات یا خدمات جانبی ای را کشف می کنند و فرصت های اینچنینی را از دست نمی دهند.