کلاهبرداری با ترفند درج آگهی حمل اسباب و اثاثیه در سایت دیوار

يكشنبه ، 17 ارديبهشت 1402 ، 16:17
رییس پلیس فتا کرمان از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند درج آگهی حمل اسباب و اثاثیه در سایت دیوار از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.


 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد رضا رضایی، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری 60 میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


 وی افزود: شاکی که قصد جابجایی به استان کرمان را داشته در سایت دیوار با تبلیغی مبنی بر حمل اسباب و اثاثیه با تخفیف ویژه  مواجه شده که برای این منظور با فرد آگهی دهنده تماس و توافق می شود که مبلغ 60 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت توسط شاکی پرداخت شود.


سرهنگ رضایی بیان کرد: پس از واریز پول، متهم دیگر به تماس های مالباخته پاسخ نداده و این موضوع سبب تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به پلیس فتا برای پیگیری و دستگیری متهم شد.


اين مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را که مردی 30 ساله و ساکن کرمان بود شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل، تحویل مقام قضایی گردید.


‏وی به شهروندان تاکید کرد: به منظور اطمینان بیشتر در هنگام استفاده از خدمات حمل بار و اسباب و اثاثیه، از باربری های مجاز در سطح شهراستفاده کنید و از اعتماد به تبلیغات فضای مجازی و پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید. 


سرهنگ رضایی در پایان گفت: وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

► کشف پرونده 530 میلیون ریالی برداشت غیرمجاز رایانه ای
کلاهبرداری با ترفند کلیک بر روی لینک‌ جعلی سهام عدالت ◄

مطالب مرتبط
بنر