کلاهبرداری با ترفند کلیک بر روی لینک‌ جعلی سهام عدالت

يكشنبه ، 17 ارديبهشت 1402 ، 16:17
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت : شخصی ناشناس با ارسال لینک جعلی ثبت نام سهام عدالت از طریق پیامک به یکی از شهروندان، اقدام به خالی کردن حساب بانکی وی نمود.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص عنوان کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه خود اظهار داشت پس از کلیک کردن برروی لینک جعلی حساب بانکی وی خالی شد و در این خصوص درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.


وی افزود: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده و در بررسی های اولیه مشخص گردید که شاکی پیامی با عنوان ثبت نام سهام عدالت دریافت می کند و بر روی لینک جعلی کلیک کرده و موجبات خالی شدن حساب بانکی خود می شود. برای اینکه به محتویات ثبت نام سهام عدالت دسترسی پیدا کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی،جهت پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات بانکی خود را وارد می کند که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ پانصد ده میلیون و دویست پنجاه هزار ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی مبلغ برداشتی ابتدا در حساب مقصد مسدود و به حساب فرد قربانی بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

► کلاهبرداری با ترفند درج آگهی حمل اسباب و اثاثیه در سایت دیوار
هشدار پلیس فتا درخصوص کلاهبرداری با ترفند دریافت فطریه ◄

مطالب مرتبط
بنر