مشارکت با کلاهبرداران، ناخواسته اما کاملاً مقصر

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 11:51
رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده‌ یک‌میلیاردی برداشت غیرمجاز اینترنتی توسط کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری این پلیس خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شاکی اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت یک میلیارد ریالی غیرمجاز اینترنتی صورت گرفته، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که نرم‌افزار بانکی خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب‌کرده است و اطلاعات حساب بانکی و شخصی خود را در این نرم‌افزار وارد نموده است که در ادامه مجرمان سایبری از این همکاری نادانسته کمال سوءاستفاده را داشته و با انتقال یک میلیارد ریال حساب بانکی وی را خالی نموده‌اند.


سرهنگ شاطری بیان کرد: به گواه کارشناسان پلیس، طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده نرم‌افزار مخرب نصب‌شده بر روی تلفن همراه شاکی به پیامک‌های بانکی وی دسترسی گرفته و انتقال وجه با مشارکت نادانسته شاکی صورت گرفته است که در اینجا متأسفانه علی‌رغم هشدارهای پلیس فتا، در سرقت صورت گرفته کاملاً مقصر بوده است.


وی افزود: با رصد حساب‌های بانکی و استفاده از سامانه‌های تحت اختیار پلیس، در سریع‌ترین زمان ممکن سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمد و با توجه به‌سرعت عمل کارشناسان پلیس، پیش از پول‌شویی متهمین در حساب بانکی مقصد مسدود و پس از گزارش به مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم به شاکی اراکی بازگردانده شد.


اين مقام انتظامي بیان داشت: یکی از شایع‌ترین دلایل آلوده شدن دستگاه‌های کاربران به بدافزار، دانلود نرم‌افزارها از منابع نامعتبر است، بنابراین نرم‌افزارها را تنها از فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر دانلود نموده و هرگز در شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب اقدام به دانلود نرم‌افزار نکنید و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 09630 در ارتباط باشید.


منبع

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

► فریب آگهی‌های جعلی‌ خرید فیش‌ حج را نخورید
برداشت غیر مجاز 175000000 میلیون ریالی از کارت بانکی سرقتی ◄

مطالب مرتبط
بنر