کلاهبرداری با سوءاستفاده از اعتماد کاربران

يكشنبه ، 22 مرداد 1402 ، 12:44
رئیس پلیس فتا قزوین از کشف چندین فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی در این استان خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین در تشریح این خبر گفت: در پی وصول چندین فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: چندین نفر از شکاتی که در خصوص پرونده‌های کلاهبرداری به پلیس فتا مراجعه نموده بودند، اعلام داشتند که اجناسی را در نرم افزار دیوار آگهی کرده بودند و اشخاصی با آنان تماس برقرار کرده و مبالغی را جهت بیعانه به حساب شکات واریز کرده‌اند و پس از مدتی اعلام انصراف از خرید کالا داشته و خواستار عودت وجه از شاکی بودند و شکات مبالغ را به حسابی که فرد تماس گیرنده اعلام نموده واریز کرده‌اند و پس از گذشت چند روز، حساب‌های شکات از سوی مراجع قضایی مسدود شده است.

سرهنگ فرهودی افزود: بررسی‌های پلیس حاکی از این است که مجرمین وجوه سرقتی خود را که از حساب قربانیان به سرقت می‌برند، به حساب افرادی که در نرم‌افزار دیوار کالایی را آگهی کرده‌اند واریز می‌کنند و برای گم کردن رد خود، از خرید کالا انصراف داده و از فرد می‌خواهند پول را به حساب دیگری بفرستد .

این مقام مسئول بیان داشت : در این چرخه حساب فرد آگهی دهنده به دلیل اینکه وجوه سرقتی به حسابشان واریز شده، مسدود می‌شود و مجرم در این میان پول را از طریق چندین گردش به حساب طلافروشان و یا سایر اصناف واریز کرده و طلا و کالا دریافت می‌کند و از صحنه خارج می‌شود که در این رابطه پلیس فتا استان موفق به شناسایی و دستگیری یکی از این کلاهبرداران شده و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: کاربران مراقب این قبیل کلاهبرداری‌ها باشند و چنانچه مبالغی از سوی افراد ناشناس به حسابشان واریز شد، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند و وجه را تنها به حساب مبدا عودت نمایند. 

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری ، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

► زائران اربعین حسینی؛ از کلیک بر روی لینک‌های دریافتی خودداری کنید
مراقب کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر