زائران اربعین حسینی؛ از کلیک بر روی لینک‌های دریافتی خودداری کنید

جمعه ، 10 شهریور 1402 ، 16:34

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به شگرد مجرمان سایبری با ارسال پیامک اربعین حاوی لینک جعلی با موضوعات مرتبط با اربعین هشدار داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: با توجه به ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و شروع حرکت زائرین این امام عزیز مجرمان حوزه سایبری با ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده برای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) با عناوینی مانند ارز اربعین، اینترنت رایگان، خدمات مرزی و گذرنامه و ... ارسال می‌کنند.


وی افزود: در این روش کلاه‌برداری به‌ محض کلیک بر روی لینک، بدافزاری بانام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرم با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین و... اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق با دسترسی به رمزهای پویا اقدام به خالی کردن حساب بانکی قربانی می‌کند.


این مقام انتظامی ادامه داد : زائرین عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند هم‌وطنان عزیز درخواست داریم تا به پیامک‌های دریافتی از سرشماری‌های ناشناس اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنید.


رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

► کلاهبرداری از شهروندان با تورهای ارزان زیارتی اربعین
کلاهبرداری با سوءاستفاده از اعتماد کاربران ◄

مطالب مرتبط
بنر