پیامک جعلی سهام عدالت برای شاکی 780 میلیون ریال آب‌خورد

چهارشنبه ، 12 مهر 1402 ، 13:23

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با کلیک بر روی لینک جعلی واریز سود سهام عدالت ،حساب بانکی‌اش خالی شده بود،خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا:سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت:چند روز قبل برای من پیامکی ارسال گردید که خبر از واریز سود سهام عدالت برای اینجانب می‌داد ، در این پیامک لینکی قرار داده شده بود که از من خواسته شده برای مشاهده سود سهام عدالت بر‌روی آن کلیک کرده که پس از آن نرم‌افزار جعلی تحت عنوان«سهام‌من» بر‌روی گوشی نصب شد ،پس از آن از من خواسته شد از طریق این نرم‌افزار و با پرداخت مبلغ 5 هزار تومان سود سهام عدالت خودم را مشاهده نمایم، پس از پرداخت این مبلغ ناچیز ،متوجه برداشت مبلغ 780 میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم،لذا من از این موضوع ناراضی بوده و خواهان رسیدگی می باشم.

این مقام سایبری افزود:به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد:در بررسی‌های اولیه توسط کارکنان پلیس فتا مشخص گردید ،فرد کلاهبردار با این ترفند اطلاعات حساب بانکی قربانی را جمع آوری کرده و از این طریق حساب بانکی وی را خالی نموده است.  

سرهنگ الوانی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت ،شناسایی گردید .

وی افزود:در ادامه با پیگیری مستمرکارشناس پرونده و هماهنگی مقام محترم قضایی، وجه کلاهبرداری‌شده به صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شده و پرونده نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ الوانی خاطر‌نشان کرد :برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ‌گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با‌توجه‌به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به شماره‌حساب‌هایی که از قبل‌ توسط افراد اعلام شده است، واریز خواهد شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و اخبار و اطلاعات مورد نیاز خودشان را فقط از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند برای پیگیری موارد مربوط به سهام‌عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرسhttps:‎//samanese.ir  یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس الکترونیکیhttps:‎//www.sejam.ir  مراجعه کنند.

کترونیکیhttps:‎//cyberpolice.gov.ir مرجع کاملی از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی را با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در‌میان بگذارند. 

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► مراقب پیامک های جعلی سهام عدالت باشید
خرید از فروشگاه معتبر را جدی بگیرید ◄

مطالب مرتبط
بنر