کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش دوچرخه

شنبه ، 29 مهر 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش دوچرخه و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این پرونده اظهار داشت: در پي شكايت 10 نفر از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در سایت دیوار به بهانه فروش دوچرخه از آنها كلاهبرداري کرده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.


وی عنوان كرد: شاكيان در سایت دیوار با آگهی فروش دوچرخه مواجه شده كه جهت دریافت خدمات با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه تقاضای زیاد خریداران با ارائه شماره کارت از آنها درخواست واریز بیعانه را کرده است.


این مقام انتظامی ادامه داد : شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها در زمان مقرر کالایی دريافت نكرده اند حتي آگهی دهنده از پاسخگويی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.


سرهنگ مرتضوي افزود: با بررسي مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: شهروندان برای دریافت خدمات حمل و نقل و باربری به دفاتر معتبر یا موسسات خدماتی دارای مجوز صنفی مراجعه و از سفارش اینترنتی در سایت های واسطه گر یا شبكه هاي اجتماعي خودداری کنند، همچنين برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوین تخفیف ویژه، تعداد محدود، حراج آنلاین، قیمت استثنایی و ... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه کنند.


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► بیعانه ، در خرید اینترنتی پرداخت نکنید
پیام "ثبت نام جامانده‌گان سهام عدالت" 600 میلیون ریال آب خورد ◄

مطالب مرتبط
بنر