تاثیرگذاری خدمات الکترونیک بانک شهر در جلب رضایت شهروندان

دوشنبه ، 23 تیر 1399 ، 11:08
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه بسیاری از شهروندان با روند خدمات بانک شهر به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیک آشنا و از این خدمات به صورت روزانه و مستمر بهره می برند،گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس "کرونا" خدمات بانک شهر در این حوزه توانسته رضایت شهروندان و مشتریان شبکه بانکی را جلب کند.

به گزارش بانکی به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر،کوروش محمدی تأکید کرد: خدمات مطلوب، قابل توجه و کاربردی بانک شهر در حوزه بانکداری الکترونیک ؛ در محدوده شهرهای ایران به خصوص مراکز استان ها و کلان شهرهایی مانند اصفهان باعث شده تا میزان رضایتمندی عمومی از این بانک افزایش یابد.

وی بیان داشت: فعالیت کنونی بانک شهر در جامعه به حدی مورد توجه شهروندان مختلف قرار دارد که به جرأت می توان گفت تمامی مردم در شهرها و حتی بسیاری روستاها با این بانک آشنایی کامل داشته و از خدمات آن بهره می برند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بانک شهر از زمان شروع فعالیت خود تاکنون خدمات قابل ملاحظه ای را از طریق خدمات الکترونیکی در حوزه های مرتبط با سلامت محیط زیست ارائه داده که مورد توجه همگان بوده است.

محمدی اظهار کرد: مجموعه اقدامات بانک شهر در حمایت از مدیریت شهرها باعث شده تا علاوه بر افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان از عملکرد مدیریت شهری، بتوان در راستای برنامه ریزی برای استفاده و بهره مندی بیشتر از خدمات این بانک اقدام کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا ضرورت دارد تا برنامه ها و طرح های مشترکی بین مدیریت شهری کلان شهرها و بانک شهر طراحی و برای اجرایی شدن این برنامه ها و طرح ها براساس معیارهای عملی، علمی و استاندارد، تدابیر لازم در سریع ترین زمان ممکن اندیشیده شود.

► افزایش سطح انتقال کارت به کارت از طریق درگاه‌های بانک سامان
سامانه پرداخت اقساط تسهیلات متمرکز بانک ملت ◄

مطالب مرتبط

سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد


براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.


به گزارش «تابناک»، براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت بانکی و کلیه کارت‌های متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:


آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.


الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.


حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.


بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

بنر