بنر
بانک مسکن

 

 

 

 

 

 

 

وبسایت اصلی

بانکداری الکترونیک

مرکز ارتباط با مشتریان

روابط عمومی

خدمات بانک مسکن

شعب بانک مسکن

سامانه مسکن مهر

مدیر عامل:محمد‌هاشم بت‌شکن

Image result for ‫محمدهاشم بت شکن‬‎

تاریخچه و معرفی بانک مسکن

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانکها (مصوب 1358/03/17شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانکهای رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاریهای ساختمانی بانکهای ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن (کوروش، ‌اکباتان، ‌پاسارگاد در تهران و سایر مراکز استانها از جمله ‌همدان، ‌کرمانشاه، ‌مازندران، گرگان، سمنان و آبادان) تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌طیف غالب ترکیب جدیدی که تحت عنوان بانک مسکن فعالیت های بانکی خود را در بخش ساختمان و مسکن آغاز نمود، را از هر حیث بانک رهنی ایران تشکیل می داد.

در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بنگاه اقتصادی معتبر علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن شامل تسهیلات ( مضاربه ، اجاره به شرط تملیک در امر تهیه مطب ، دفترکار ، و خرید تجهیزات پزشکی ) افتتاح حساب جاری ، صدور انواع ضمانتنامه‌ها ، حوالجات، خدمات چک فاکس ، چک مسافرتی، انواع امور ارزی و اعتبار اسنادی و انواع خدمات الکترونیکی
سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) ، تلفنبانک ، مسکن کارت ، pin pad، دستگاه خود دریافت اقساط ، دستگاه خود پرداز ، pos ، محاسبه سود سپرده‌ها ( در محیط وب ) کارت هدیه و پایگاه‌های شبانه‌روزی فعالیت می‌نماید.

چنانچه دو یا چند نفر به طریق هماهنگ شده ای به منظور نیل به اهداف مشترک همکاری و اشتراک مساعی داشته باشند، در این صورت افراد مزبور یک سازمان را به شکل ساده تشکیل داده اند .
بانک مسکن نیز بطور قطع و یقین به منظور نیل به اهداف خود ، از طریق تقسیم امور و فعالیتها به تعیین ساختار سازمانی مبادرت نموده است که شامل واحدهای صف و ستاد می باشد که تا بحال نیز به این شیوه عمل نموده و لیکن تغییرات بسیاری را از زمان تأسیس تا بحال تجربه کرده است.

اصولاً سازمان بانکهای تخصصی نسبت به بانکهای تجاری از تفاوتهایی برخوردار است. بنابراین اجرای عملیات در اینگونه بانکها نیازمند استفاده از ابزار و روشهای حرفه ای و تخصصی ویژه ای می باشد و لذا سازمان بانک مسکن گرچه مشابه بانکهای تجاری است ولی در عمل از تفاوتهایی نیز برخوردار است.

واحدهای اجرایی ( صف ) در بانک شامل شبکه شعب در مناطق و شهرهای مختلف می باشد و عملیات بانکی عموماً توسط شعب انجام می گیرد. واحدهای ستادی شامل ادارات مرکزی است که وظیفه هدایت، تدارکات، مشورت و راهنمایی واحدهای صف را برعهده دارد. همگام با توسعه شعب در بانک و به منظور ساماندهی بیشتر امور و در راستای سیاست تفویض اختیار و عدم تمرکز امور، فعالیت واحدهای سرپرستی در مناطق مختلف بانک طی سال 1369 آغاز گردید که از جمله واحدهای واسطه ای بین ستاد و صف محسوب می گردد. شعب بانک بر مبنای محل عملیات (مناطق جغرافیایی ) و ادارات مرکزی بر مبنای وظیفه ( تخصص) شکل گرفته است. به منظور بررسی وضعیت ساختار سازمانی و شبکه بانک به عملکرد هر یک از واحدهای فوق به ترتیب پرداخته می شود.

شماره تلفن مرکز مشاوره و اطلاع رسانی: 61088-021

فاکس:82932102-021

آدرس پست الکترونیک : آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

وب سایت: www.bank-maskan.ir

آدرس پستی : تهران خ ولیعصر - بعد از میدان ونک -خ عطار - نبش خ تک شمالی - ساختمان بانک مسکن - طبقه اول

کدپستی:1994763811

------------------------------------------------------------------

نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_  بانک مسکن (دهمین بانک محبوب کشور)

پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان بانک مسکن که در سومین جشنواره «بانک محبوب من » شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد :

تعداد کل شرکت کنندگان51162

.

.

-           تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی

زیردیپلم=02/4 %

دیپلم= 68/15 %

لیسانس= 85/51 %

فوق لیسانس= 21/26 %

دکترا و بالاتر= 70/2 %

.

.

-           چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟

نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 53/6 %

نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد= 13/3 %

آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم= 36/6%

نسبت به امنیت خوشبین نیستم=49/9 %

استفاده می کنم= 48/74%

.

.

-           آیا از بانک مسکن در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟

اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 15/12 %

متصدی تا حدودی توضیح داد= 52/15 %

به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 83/1 %

کاملا راضی هستم= 50/70 %

.

.

-           چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟

دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم =64/8 %

اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 20/17 %

عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم= 49/2%

تمایلی به عضویت ندارم=11/25 %

عضو هستم= 56/46 %

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 925 مهمان آنلاین داریم