چرا داشتن انگیزه در کار و شغل مهم است؟

شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 10:45


انگیزه در کار و شغلی که داریم از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین انگیزه نقش مهمی در موفقیت ما در کار و شغلمان دارد. اگر انگیزه و علاقه ی کافی برای کار و شغل وجود داشته باشد دست یابی به اهداف کاری و کسب موفقیت راحت تر خواهد بود. همچنین هرچقدر که انگیزه ی بیشتری داشته باشیم عملکرد و روند کاری بهتری خواهیم داشت.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موفقیت در تجارت و موفقیت در کار و شغلی که داریم در کنار داشتن مهارت و تجربه نیاز به انگیزه نیز دارد تا وظایف و مسئولیت های خود را با کیفیت بالاتری انجام دهیم و بیشتر تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.

 


زمانی که انگیزه ی کافی در کسب و کار خود داشته باشیم تلاش و پشتکار بیشتری هم خواهیم داشت. انگیزه برای کارمندان و کارفرمایان اهمیت زیادی دارد زمانی که با چالشها و مشکلات کاری مواجه میشویم انگیزه به ما کمک میکند تا موانع را برطرف کنیم و برای مشکلات کاری و چالشها راه کار پیدا کنیم.


داشتن انگیزه و انرژی مثبت تاثیر زیادی روی بهبود عملکرد کاری دارد هرچقدر که یک تیم کاری انگیزه ی بیشتری داشته باشد در نهایت موفقیت بیشتری هم خواهد داشت. بنابراین داشتن انگیزه و علاقه برای کارفرمایان نیز اهمیت دارد کارفرمایان با توجه به توانمندی ها و قابلیت های اعضای تیم کاری و تقدیر و تشکر از آنها در انجام مسئولیت های کاری میتوانند انگیزه ی بیشتری را در تیم کاری ایجاد کنند.


یادگیری مهارتهای جدید یک از عوامل مهم در ایجاد انگیزه است زمانی که بتوانیم مهارتهای جدیدتری یاد بگیریم و با استفاده از آنها در کار و شغلمان پیشرفت کنیم قطعا انگیزه ی ما برای کار و تلاش بیشتر خواهد شد. ارتقا یافتن و فرصت های پیشرفت و توسعه ی کاری نیز از عوامل مهمی است که باعث انگیزه ی بیشتر در کار و شغل خواهد شد.


بنابراین با استفاده از یک برنامه ریزی خوب در کار و شغلی که داریم و با استفاده از فرصت های کاری خوب میتوانیم موفقیت های بیشتری را در کسب و کاری که داریم بدست بیاوریم. انگیزه و علاقه در کار و شغل در کنار یک برنامه ریزی خوب به ما کمک میکند تا بتوانیم به اهداف کاری دست پیدا کنیم.


انگیزه باعث میشود تا بیشتر تلاش کنیم و حتی اگر با شکست هم مواجه شدیم از آن به عنوان یک فرصت برای کسب تجربه و پیشرفت استفاده کنیم بنابراین با داشتن انگیزه ی کافی میتوانیم در کسب و کارمان موفق باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پُرکارترین مناطق کشور کدامند؟
تحصیل در دوره دکترا به دلیل بیکاری! ◄

مطالب مرتبط
بنر