اخاذی با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی گوشی تلفن همراه

يكشنبه ، 22 مرداد 1402 ، 12:44

سرپرست پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی غیر مجاز به موبایل شاکی اقدام به تهدید و اخاذی  کرده بود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "حسن ابوالحسینی" در تشریح این خبر گفت: با شکایت خانم جوانی در خصوص تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا مراتب را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم پرونده در یکی از شهرستان‌های استان یزد مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرپرست پلیس فتا استان یزد افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان کرد با روشی خاص گوشی تلفن همراه افراد را هک نموده و اقدام به دریافت اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران می‌کنم و سر فرصت ضمن تهدید به انتشار اطلاعات ؛ اقدام به  اخاذی می‌نمایم.

سرهنگ ابوالحسینی با بیان اینکه کاربران در شبکه های اجتماعی هیچ گونه تصاویر خصوصی را بار گذاری نکنید وبا افراد ناشناس عکسهای خود وخانواده خود را به اشتراک نگذارید، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، هتک حیثیت و یا انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و با مجرمین برابر قوانین جاری برخورد قضائی خواهد شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی  و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در‌ ارتباط باشند.

► قربانی لینک جعلی سهام عدالت به پول خود رسید
کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی در ماه محرم ◄

مطالب مرتبط
بنر