قربانی لینک جعلی سهام عدالت به پول خود رسید

يكشنبه ، 22 مرداد 1402 ، 13:11
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از کشف پرونده‌ 480 میلیون ریالی برداشت با لینک های جعلی با عنوان سهام عدالت خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در تشریح این خبر گفت: این شیوه کلاهبرداری حاوی لینک جعلی تحت عنوان ثبت‌نام جاماندگان یا واریز سود سهام عدالت در فضای مجازی منتشر شده است که پس از فریب مخاطبان، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می‌کنند.

وی بیان داشت: با تلاش به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا حساب های مقصد مسدود و مبلغ 480 میلیون ریال از پول از دست رفته شاکی در حساب مقصد بلوکه و با دستور قضایی به حساب وی عودت داده شد .

وی افزود: سودجویان در قالب فيشينگ اقدام به ارسال پيامي مبني بر دريافت سود سهام عدالت در شبکه های اجتماعي نموده و کاربران پس از ورود به لينک موصوف و نصب نرم افزار جعلي با عنوان سهام من بر روي گوشي تلفن همراه خود، مورد نفوذ و دسترسي غير مجاز کلاهبرداران قرار گرفته و بلافاصله حساب بانکی آنها خالی می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از هر گونه کلیک بر روی لینک های ناشناس تحت عناوین ابلاغیه قضایی سامانه ثنا، قطعی یارانه، واریز سود سهام عدالت و ... خودداری نموده و اخبار و اطلاعات مربوط به واریز سود سهام عدالت را از طریق رسانه های ملی و رسمی کشور پیگیری نمایند و به پیامک های جعلی به هیچ عنوان توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

► آغاز گام‏‏‌های اولیه برای اصلاح نظام بانکی
اخاذی با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی گوشی تلفن همراه ◄

مطالب مرتبط
بنر