اپلیکیشن‌های بانکی را تنها از سایت‌های معتبر دانلود کنید

چهارشنبه ، 31 خرداد 1402 ، 23:29

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی نسبت به انتشار بدافزارهای جاسوسی و سرقت اطلاعات شهروندان در پوشش اپلیکیشن های بانکی و مالی هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی اکبر قرایی پور رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشريح این خبر بیان داشت : با توجه به اینکه امروزه بسیاری از شهروندان به جای مراجعه به بانک از اپلیکیشن‌های بانکی برای انجام خدمات مالی و انتقال پول استفاده می‌کنند این امر موجب شده است تا مجرمان سایبری با انتشار اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌ها به دنبال سرقت اطلاعات شهروندان باشند.


وی ادامه داد: مجرمان سایبری لینک اپلیکیشن های جعلی را از طریق پیامک و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی برای شهروندان ارسال می‌کنند و یا با انتشار تبلیغات جعلی در فضای مجازی قصد فریب شهروندان را دارند.


وی افزود: نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌تواند بسیار خطر باشد چراکه بواسطه نصب اینگونه بدافزارها مجرم علاوه بر دسترسی به اطلاعات بانکی می‌تواند به سایر اطلاعات موجود بر روی تلفن همراه نظیر تصاویر خصوصی و شبکه‌های اجتماعی فرد نیز دسترسی پیدا کرده و حتی برای مخاطبان تلفن همراه پیامک جعلی ارسال کند.


سرهنگ قرایی پور به کاربران توصیه كرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما اینگونه برنامه‌ها را از سایت رسمی بانک‌ها و یا از اپ استورهای معتبر دانلود کنید. همچنین از یک برنامه امنیتی و آنتی ویروس به روز برای افزایش امنیت تلفن‌ همراه و جلوگیری از نصب بدافزارهای مشابه استفاده کنید.


این مقام انتظامی اضافه كرد: در هنگام استفاده از خدمات بانکی آنلاین حتما از رمزهای عبور قوی نظیر حسگر اثر انگشت و.. استفاده کرده و قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا در صورت آلوده شدن به بدافزار یا سرقت تلفن همراه از افشای اطلاعات بانکی و مالی جلوگیری گردد.


وی خاطر نشان کرد: در صورتی که اطلاعات حساب بانکی فردی به هر دلیل به دست مجرم سایبری افتاده و برداشت غیرمجازی از آن حساب بانکی صورت گرفته باشد ضمن اینکه بایستی فورا نسبت به غیر قابل برداشت کردن کارت بانکی از هر طریق(اینترنت،دستگاه پوز،دستگاه ATM و..) اقدام نمایند همچنین می توانند با شماره 096380 مرکز فوریت های پلیس فتا تماس گرفته تا اقدامات اولیه ضمن اخذ راهنمائی‌های لازم جهت مسدودسازی حساب بانکی مقصد انجام و در ادامه در صورت لزوم برای طرح شکایت قضایی به دادسرا و یا دفاتر قضایی مراجعه نمایند.


شايان ذكر است سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى www.cyberpolice.ir  آماده دريافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامى بوده و همچنين كاربران گرامى مى توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاى سايبرى را از اين سايت دريافت و بهره برداری نمايند.


فریناز مختاری

► «باران» دیجیتال بانک کشاورزی فعال شد
چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر