برج های دوبی در حال فروریختن (۲)

ارسال شده توسط eco در ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

miratesموسسه تحقیقاتی کولیرز سی آر ئی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت مسکن در دوبی تنها طی شش ماه اخیر بیش از ۴۲ درصد کاهش داشته است .

به گزارش فرانس پرس ، پیش بینی می شود افزایش عرضه و کاهش تقاضای موجب کاهش بیشتر قیمت مسکن در دوبی طی ماههای آینده شود . علی رغم کاهش شدید تولید مسکن در دوبی ، افت چشمگیر تقاضا موجب وجود مازاد عرضه در بازار شده و این مساله نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن داشته است . بر اساس این گزارش ، رکود بخش مسکن دوبی تا پایان سال ۲۰۰۹ ادامه خواهد داشت و بسیار بعید است که بازار مسکن دوبی تا پیش از سه ماه دوم ۲۰۱۰ به ثبات برسد. 

بازار مسکن دوبی از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۰۸ رشد چشمگیری داشت و قیمت مسکن در این منطقه از رشد روزافزونی برخوردار بود ولی تبعات منفی بحران اقتصادی و مالی جهان، بخش مسکن دوبی را نیز فراگرفت و موجب خروج سرمایه گذاران خارجی از بخش مسکن دوبی شد. از اواسط سال ۲۰۰۸ تا کنون تعداد زیادی از فرصتهای شغلی بخش مسکن دوبی از بین رفته است. نرخ اجاره بها نیز در دوبی کاهش داشته و اجاره واحدهای مرکز تجاری دوبی بیش از ۱۵ درصد کاهش داشته است. البته اجاره بها در برخی مناطق نیز مثل نیو دوبی بیش از ۴۵ درصد کاهش داشته است. 

موسسه تحقیقاتی دی تی زد نیز در گزارشی مجزا اعلام کرد، قیمت مسکن و اجاره بها در ابوظبی به شدت کاهش داشته است . این موسسه پیش بینی کرد، قیمت دفاتر اداری و تجاری ابوظبی تا پایان سال ۲۰۱۰ فرا تر از دوبی خواهد رفت و به گران‌ترین قیمت در بین کشورهای عربی خلیج فارس خواهد رسید. 

در همین زمینه بخوانید:

برج های دوبی در حال فروریختن!

 

شیخ اماراتی چینی ها را صاحب خودرو می کند!

ارسال شده توسط eco در ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

18745شرکت  خودرو سازی دایملر آلمان پس از دریافت کمک از شیخ نشینان اماراتی ، برنامه های خود برای برون رفت از بحران اقتصادی را آغاز کرد.

کلوز مایر – مدیر فروش دایملر – طی نشستی در شانگهای از تولید خودروهای جدید در چین خبر داد ، وی خودروهای دو سرنشین دایملر را محصول جدید شرکت متبوعش در چین عنوان کرده و اضافه کرد:” ما این خودرو ها را در ۱۷ شهر چین به زودی به فروش خواهیم رساند ، ما در حدود ۱۰۰۰ سفارش برای این خودرو دریافت کردیم  و پیش بینی می شود ۱٫۲ میلیون نفر در چین ، این خودروی کوچک را خریداری نمایند.

دیتر زچه ، رئیس کمپانی دایملر در مراسم رونمایی از خودروی جدید ، چین را یکی از بهترین و مهمترین بازارهای شرکت اش عنوان کرد و گفت:” سعی ما بر این خواهد بود تا خودرویی مطابق سلیقه ی مشتریانمان در چین تولید کنیم بنابراین این خودروی جدید ، تغییراتی در آینده خواهد داشت .”

گفتنی است ماه مارس یکی از موفقیت آمیز ترین ماه ها طی دو سال گذشته برای شرکت دایملر بود ، این شرکت در طول این ماه موفق شد با صعودی ۵۰ درصدی ، ۵۰۰۰ خودروی خود را در چین به فروش برساند.

کارشناسان معتقدند ، تولید این خودرو ها در چین می تواند شرکت دایملر را تا حدی از تبعات بحران اقتصادی خارج کرده و این شرکت را در مقابل رقبایش پیروز گرداند!

در همین زمینه بخوانید:

حاتم بخشی به سبک شیخ اماراتی!