مقایسه صفحه نمایش QHD با HD 1080p

سه شنبه ، 26 فروردين 1393 ، 12:58


مدت کوتاهی است که نام صفحات نمایش QHD به گوشی می خورد و در مورد کیفیت بی نظیرش صحبت به میان می آید و خیلی از افراد تصور می کنن که چندان هم نمی تواند با صفحات HD 1080p تفاوت داشته باشند. مقایسه ‌ای توسط اندروید آتوریتی بین صفحات نمایش فول اچ دی و QHD صورت گرفته شما می توانید در ادامه مطلب این تفاوت ها را مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که خود امر تصویر برداری از صفحه باعث کاهش کیفیت می شود و در حقیقت کیفیت از آنچه که فکر می کنید بیشتر است.

نمونه تصویر در صفحات نمایش QHD

 


نمایش رنگها، سطح سیاهی، زوایای دید همه و همه در خوب بودن یک صفحه نمایش تاثیر دارند و همچنین چگالی پیکسلی در کنار این موارد حرف اول را می زند. در مقایسه زیر دو هوشمند فوق‌العاده به نام‌های اوپو فایند 7 و اوپو فایند 7a انتخاب شده‌اند. این دو هوشمند از  اوپو، در واقع دو نسخه تقریبا متفاوت هستند.

نمونه تصویر درHD 1080p


فایند 7 مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD ، 3 گیگابایت رم، باتری 3000 میلی آمپری و فایند7a  مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی، 2 گیگابایت رم و باتری 2800 میلی آمپری است. اولی، هوشمندی است که با صفحه نمایشی با بالاترین چگالی پیکسلی (538ppi) ساخته شده و قرار است ماه می با قیمتی که هنوز مشخص نیست روانه بازرا شود، اما نسخه دیگر فعلا به قیمت 499 دلار پیش فروش شده که بابت پرداخت این قیمت یک کاور Easy Style، یک باتری اضافه و یک حافظه داخلی اضافه 32 گیگابایتی هم به کاربر داده می‌شود.


توجه کنید که فایند 7 موجود در این مقایسه نسخه پایانی این دستگاه نیست و ممکن است صفحه نمایش اصلی به گونه دیگری کالیبره شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► روز بیست و نهم آوریل، رویداد بعدی سامسنوگ برگزار خواهد شد
گلکسی اس 5 از اس 4 پیشی خواهد گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر