Moto X، فاکتور مجهول گوگل و موتورولا

يكشنبه ، 13 مرداد 1392 ، 10:48

سرانجام دستاورد مشترک دو شرکت گوگل و موتورولا در روز یکم اوت در بازار جهانی عرضه شد و نقدهای متفاوتی را از سایت‌های معتبر مختص به گوشی‌های همراه دریافت کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، این گوشی هوشمند که از سیستم عامل اندروید 4.2.2 بهره می‌برد، قرار بود که در کنار نسخه جدید اندروید عرضه شود، ولی به نظر می‌آید که گوگل نتوانسته اندروید 4.3 را به زمان عرضه Moto X برساند و از همان نسخه قبلی اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده کرده‌است .البته نمی‌توان این مسئله را به عنوان یکی از ضعف‌های این گوشی همراه بسیار قوی عنوان کرد .

 

 

خیلی از منتقدان معتقدند که Moto X آنقدر خاص است که با گوشی‌هایی چون Galaxy S IV که توسط سامسونگ تولید شده و HTC One قابل مقایسه نیست .دوربین Moto X با اینکه ده مگاپیکسل است، ولی در عملکرد حتی از بهترین دوربین‌های سیزده مگاپیکسلی‌ای که روی گوشی‌های هوشمند عرضه شده، قرار دارند، بسیار بی‌نقص عمل می‌کند .کیفیت فیلم برداری این گوشی همراه Full HD است و دوربین دوم (جلویی) آن دو مگاپیکسل است .


یکی از نقاط قوت Moto X در Google Now است .این اپلیکیشن که به تازگی توسط گوگل عرضه شده، یک سیستم سخنگو است که می‌تواند پاسخگوی سوالات شما باشد .با فعال کردن گزینه ای در Google Now، که Touchless Control نام دارد، کاربران این گوشی همراه هوشمند می‌توانند سوالات خود را بدون نگه داشتن دکمه‌ای، در مورد هر آنچه که می‌خواهند، بپرسند و همچنین امکان تغییر در تقویم گوگل، تماس تلفنی گرفتن، فرستادن sms و e-mail هم از این طریق Google Now با استفاده از دستورات گفتاری وجود دارد .

 


منتقدان ذکر کرده‌اند که Moto X بسیار خوش دست است و بسیار خوب و مناسب در دست کاربر جا می‌گیرد .پردازنده Moto X، یک Qualcomm S4 است که در حقیقت از دو هسته اصلی پشتیبانی می‌کند و پردازنده گرافیکی‌اش یک Aderno 320 است .


بزرگترین ضعف Moto X در مسئله حافظه خارجی است که از آن پشتیبانی نمی‌کند و کاربرانش فقط می‌توانند از حافظه داخلی آن برای ذخیره سازی اطلاعات بهره ببرند که به نظر می‌آید که نسخه 16 گیگابایتی برای کاربران از نظر حافظه بسیار ناخوشایند باشد ولی باز می‌توان با نسخه 32 گیگابایتی کنار آمد .

 


در حال حاضر Moto X در دو رنگ مشکی و سفید با دو قیمت 199 (مدل 16 گیگابایتی) و 249 ( مدل 32 گیگابایتی) دلار  عرضه شده اما به زودی چندین رنگ دیگر از این گوشی همراه هوشمند در بازار جهان عرضه خواهد شد .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► قبل از اینکه شریک شوید، این 10 سوال ار از خود بپرسید
دشوارترین سوالاتی که در مصاحبه استخدامی می پرسند ◄

مطالب مرتبط
بنر