گردشگری/ جاذبه های گردشگری بیروت

سه شنبه ، 23 مهر 1392 ، 07:25

بیروت را عروس خاورمیانه می نامند. شهر بندری که با قرار گرفتن در ساحل دریای مدیترانه زیبایی هایی منحصر به فرد یافته است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بیروت بزرگترین و مهمترین شهر کشور لبنان است و ساحل بيروت يكي از زيباترين ساحل هاي درياي مديترانه است كه داراي سواحل صخره اي ، شني و سواحل صخره اي-شني در كنار يكديگر است.

موقعیت جغرافیایی

شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌است. این شهر را پاریس خاورمیانه هم می نامند.

شرایط آب و هوایی

بهــــار بیروت از بقیه فصل ها دوست داشتنی تر است؛ روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام. تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود و از پاییز بارندگی ها شروع میشود.زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد.پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.

اقتصاد بیروت

اقتصاد بيروت متنوع بوده و داراي صنايع گوناگوني مانند چاپ ونشر ، بانكداري ، تجارت و توريسم مي باشد.
در اوايل سال 1960 ميلادي با شكوفايي صنعت نفت در منطقه ، اقتصاد بيروت متكي بر بانكداري بوده است بطوريكه در خلال جنگ داخلي از سال 1950 تا 1975 اين شهر مركز خدمات مالي شد.

گردشگري و توريسم نيز صنعتي است كه در اين شهر همواره مورد توجه بوده است و سالانه بسياري از گردشگران از كشهرهاي عربي ، سوريه ، ايران و كشورهاي غربي از اين شهر ديدن مي كنند و بسياري از اين گردشگران آنرا عروس خاور ميانه مي نامند.

دیدنی ها

غار جعيتا

يكي از نقاط گردشگري بيروت كه در ليست بازديد هر خارجي به محض ورودش به بيروت وجود دارد، غار جعيتا است كه در 18كيلومتري شمال اين شهر واقع شده است. اين غار كه در ميان كوه هاي سرسبز و چشم اندازي زيبا قرار گرفته، در سال 1968 كشف و 10سال بعد از آن براي بازديد افتتاح شد. غار جعيتا در دو طبقه با نام غار عليا و غار سفلي يا غار آبي است. براي رفتن به غار عليا بايد سوار تله كابيني شد كه از ميان جنگلي زيبا ميگذرد و عبور رودخانه اي از ميان اين جنگل تله كابين سواري را دل انگيز مي كند.


صخره هاي روشه

اين صخره ها از نمادهاي كشور لبنان هستند و در غربي ترين نقطه بيروت جاي دارند كه به آنها صخره عشاق هم ميگويند . تعدادي از عشاق از بالاي اين صخره ها خودشان را به آب انداختند كه مستقيما منجر به مرگشان شده.

 

ميدان ساعت

اصلي ترين ميدان لبنان به حساب مي آيد . اين ميدان در وسط خياباني پر از كافه و رستوران قرار گرفته است . اين خيابان به پاريس كوچولو معروف است. معمولا در اين خيابان تا نيمه هاي شب غذا به همراه موسيقي زنده سرو مي شود . كليسايي معروف در كنار ميدان ساعت قرار دارد

 

مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزير فقيد لبنان

مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزير فقيد لبنان رفيق حريري از ديگر مكان هاي ديدني بيروت مي باشد . اين مسجد و مزار در منطقه غربي بيروت و نزديك ميدان ساعت قرار دارد . اين مسجد توسط رفيق حريري ساخته شده و مزارش هم در آن قرار دارد .

منطقه گردشگری حریصا، حمام‌های رومی، موزه ملی بیروت، پلیس د مارتیرس، موزه سورساک، غواصی در دریا، مرکز هنری بیروت، پرواز با بالون در آسمان بیروت از دیگر جذابیت های عروس خاورمیانه است.

مراکز خرید

بیروت مركز مد منطقه است، با طراحان لباس نامداری كه با بهترین‌های جهان رقابت می‌كنند.
مركز خريد الحمرا و اشرفيه دو مركز خريد براي تهيه اين لباسها هستند.
از مراكز خريد ديگر مي توان فروشگاه ای بی سی را نام برد كه از لوکس ترین فروشگاه های بیروت می باشد. تمامی اجناس این فروشگاه ارجینال و گرانقیمت هستند.
فروشگاه های دیسکاوری و الدرادو از دیگر فروشگاه های زنجیره ای بیروت می باشد. این فروشگاه ها دارای اجناس ارجینال کمتری هستند اما از قیمت های مناسبی برخوردار می باشند.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه بين المللي رفيق حريري در حومه جنوب اين شهر واقع شده است.

در بیروت سسیتم حمل و نقل عمومی درون شهري بر پايه تاكسي هاي اختصاصي است. در اين شهر تعداد قابل ملاحظه اي تاكسي در تردد است. تاكسي ها به دو دسته تقسيم مي شوند، تاكسي هاي لوكس كه البته بسيار گران هستند، براي يك مسير عادي حدود ۷ دلار مي گيرند. نوع ديگر تاكسي بنزهاي قديمي است كه با قيمتي ارزانتر و البته بسيار اهل چانه بوده و با هر مسافري قيمت را طي مي كنند. خطوط اتوبوسراني شهر بسيار محدود است. چون خيابان هاي باريك شهر اجازه تردد را به اتوبوسها نمي دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری کوش آداسی
گردشگری/ جاذبه های گردشگری اسپارتا ◄

مطالب مرتبط
بنر