گردشگری/ جاذبه های گردشگری بالی

سه شنبه ، 26 آذر 1392 ، 06:05

بالي جزيره اي در اندونزي است که نامش برای ایرانی ها بسیار آشناست.

 

این جزیره يكي از محبوبترين مقاصد گردشگري در جهان مي باشد. اين جزيره سالها به عنوان بهترين جزيره از طرف مجله بين المللي مسافرت انتخاب گرديده است.

موقعیت جغرافیایی

جزیرهٔ بالی جزو یک رشته‌جزایر است که جزیرهٔ جاوه در غرب آن و جزیرهٔ لومبوک در شرق آن قرار گرفته است.

شرایط آب و هوایی

باران‌های سیل‌آسای زمستان‌ها را که نادیده بگیریم، هر وقتی در سال برای سفر به بالی مناسب است. آب‌ و هوای گرمسیری این جزیره با روزهای آفتابی و شب‌های خنک، بالی را شهر چهارفصل توریست‌ها کرده؛ با این‌حال از ژوئن تا سپتامبر، با کم‌شدن رطوبت هوا، تعداد مسافران هم بیشتر می‌شود.

اقتصاد بالی

تا سه دهه پيش اقتصاد بالي بر پايه كشاورزي و ماهيگيري بوده است. بيشتر مردم بومي اين جزيره در گذشته كشاورز و يا ماهيگير بوده اند و در كنار اين مشاغل به صنايع دستي ، طراحي روي پارچه و لباس ، كنده كاري چوبي و سنگي و نقاشهاي هنري مي پرداختند و امروزه نيز اين كارها مرسوم باقي مانده است.
از محصولات كشاورزي اين منطقه برنج ، ميوه و سبزيجات مي باشد و قهوه توليد شده در مناطق كوهستاني كينتاماني به قهوه باليايي معروف است.

امروزه به دليل صنعت گردشگري ، جزيره بالي يكي از ثروتمند ترين مناطق كشور اندونزي محسوب مي شود و 80 درصد اقتصاد اين جزيره از اين صنعت تامين مي گردد.

دیدنی ها

غار Goa Gajah

در سفر به جزیره بالی از یک سفر کوتاه به جنگل های سرسبز در بخش جنوب شرقی جزیره لذت ببرید . شما می توانید در سراسر غار واقعا عرفانی و الهام بخش معروف به Goa Gajah چرخی بزنید .

 

پارک ملی بالی برات


روستای Batubulan


Batubulan یک روستاست که در شمال شرق پایتخت Denpasar واقع شده است . یک قسمت مشهور جهان برای فرهنگ عالی و تاریخ آن ، به ویژه برای رقص Barong هنری است .

 

معبد Tanah Lot

معبد Tanah Lot یکی از مقدس ترین معابد هندو در بالی است که طراحی و معماریش آن را یک مکان منحصر به فرد کرده است . این معبد در بالای یک جزیره کوچک صخره ای در نزدیکی جنوب غربی ساحل بالی واقع شده است.

مراکز خرید

صنايع دستي، نقاشيهاي زيبا، مجسمه بودا و ديگر مجسمه هاي هندو، پارچه هاي تزئيني و زيبا از جمله وسايلي است كه توريست ها را وادار به خريد مي كند.

يكي از بهترين مكانها براي خريد در منطقه كوتا، فروشگاه ديسكاوري در ميدان كرتيكا مي باشد كه انتهاي اين فروشگاه به ساحل ختم مي شود.

درفاصله چند دقيقه اي، مركز خريد ماتاهاري (Matahari) با فروشگاه و رستورانهاي متنوع و شيك قرار دارد.
برخي از مركز خريد در دنپاسار واقع شده اند و يكي از آنها پاسار بادونگ (Pasar Badung) است که مرکزی عظیم در کنار رودخانه ميباشد و این مكان یک مجموعه پر از تکاپو با ساختار چند طبقه از فروشگاه ها و دکه هایی است که هر چیزی از ماهی های تازه ، آب میوه ها و سبزیجات معطر گرفته تا تندیس ها و صنایع دستی اهالی بالی و جاوه در آن به فروش می‌رسد. در ساحل مقابل رودخانه، مجموعه كومباساري(Kumbasari) ، منزل گاه بسیاری از فروشگاه های کوچک است که لباس های طرح دار ارزان قیمت، جواهرات، نقره جات و عتیقه جات مشکوک و ناچیز را به فروش می‌رسانند.

دنپاسار همچنین چندین فروشگاه زنجیره ای مدرن و مجهز به تهویه مطبوع مثل نيو دواتا آيو (New Dewata Ayu) وماتاهاري (Matahari) دارد. خارج از شهر، صنایع دستی گيريا سانگاهارا (Kriya Sanggraha) در شرقی‌ترین حومه توپاتي (Topathi) درهشت کیلومتری مرکز شهر، مجموعه عظیمی از تمام محصولات صنایع دستی بالی را در خود جای داده است، و البته قیمت‌ها همگی ثابت هستند.

حمل و نقل عمومی
پروازها از طريق جاكارتا به اين جزيره انجام مي گردد و طول پرواز از جاكارتا به بالي حدود 2 ساعت مي باشد اما برخي از شركتهاي هواپيمايي پروازهاي مستقيم از تهران به بالي برگزار مي كنند.
فرودگاه بین المللی انگرا ري (Ngurah Rai) بالی در 13 کیلومتری غرب دنپاسار قرار دارد

بمو (Bemo) نوعی مینی‌بوس است كه در مسیرهای ثابت حول شهر و در مسیر جزیره به فعالیت مشغول هستند و بنا به درخواست، در هر مکانی بطور کامل توقف می‌کنند. اکثر خارجی‌ها سیستم را گیج کننده می‌یابند و به ناچار برای کرایه به چانه زنی مشغول می‌شوند.

تاکسی های آبی و زرد شهر می‌توانند در خیابان یا در ایستگاه های متعدد تاکسی و یا بر اساس درخواست هتل یا رستورانی که شما در آن به سر مي برید، تردد کنند. آنها طبق استانداردهای بین المللی ارزان هستند و نسبت به بمو ها بسیار راحت تر هستند. با این حال، خود را برای چانه زدن بر سر کرایه آماده کنید، چرا که تاکسی مترها در طول مسیر حرکت به دلیل تورم از کار انداخته می‌شوند و بسیاری از راننده‌ها قادر هستند کمی انگلیسی صحبت کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو
گردشگری/ جاذبه های گردشگری کرابی ◄

مطالب مرتبط
بنر