گردشگری/ جاذبه های گردشگری کرابی

يكشنبه ، 17 آذر 1392 ، 07:01

کرابی یکی از پرجاذبه ترین مکان های دیدنی در جنوب تایلند است.

به گزارش بانکی دات  آی آر، فاصله این شهر از بانکوک 814 کیلومتر است و در 90 کیلومتری شرق پوکت قرار دارد. در ساحل غربی آن دریای آندامان قرار دارد

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه زيباي كرابي كه در سالهاي اخير به يكي از جذاب ترين سواحل جنوب شرق آسيا تبديل شده است ، در جنوب تايلند و در امتداد ساحل درياي آندامان قرارگرفته ورودخانه كرابي از درون آن مي گذرد و به دريا مي ريزد.

شرایط آب و  هوایی

با اینکه تمامی فصول برای سفر به تایلند و کرابی مناسب است، اما بهترین زمان از نظر کم بودن گرما و رطوبت، بین ماههای نوامبر تا فوریه، یعنی در فصل سرما است که میانگین دما به ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد.

دیدنی ها

پارک ملی «کائو پانوم بنچا»

این پارک ملی از جنگل های فشرده، غارها و آبشارهای زیادی تشکیل شده است و تنها پارک ملی در کرابی است که مناطق آبی را شامل نمی شود. یکی از غارهای قدیمی منطقه که فسیل هم در آن یافت می شود، در سه کیلومتری دفتر پارک قرار دارد. در عین حال، مجموعه کوه هایی هم در این پارک واقع شده که جذابیت زیادی به آن داده است. در کنار زیبایی های همیشگی این پارک ملی باید به خنکی خاص آب های آن در فصل های مختلف سال اشاره کرد. با اجاره چادر می توان مدتی در پارک اقامت کرد.

چشمه های آب گرم «کلونگ توم»

این چشمه های آب گرم در ۷۰ کیلومتری شهر کرابی قرار دارند وتا حدودی به منطقه حفاظت شده «پرا بنگ کرام» نزدیک اند. این چشمه ها از گرمای حفره های آتش فشانی گرم می شوند و خاصیت گرمابخشی و شفابخشی زیادی دارند. دمای آب در این چشمه ها بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است و نمک های معدنی طبیعی در آن وجود دارد و به خصوص خاصیت درمانی آنها برای روماتیسم بسیار شهرت دارد. این چشمه ها در نهایت به یک جویبار خنک می ریزند.

منطقه حفاظت شده «پرا بنگ کرام»

مراکز خرید

MAHARAT SOIS، VOGUE SHOPPING، BIG C، OUTLET VILLAGE،  TESCO LOTUS نام مراکز خرید کرابی هستند.

این منطقه از تایلند همچنین سواحل بسیار زیبایی دارد.

حمل و نقل عمومی

كرابي داراي فرودگاه بين المللي است و سفر هوايي به اين شهر از طريق فرودگاه بانكوك بهترين گزينه سفر مي باشد. سفر با قطار گزينه دوم سفر به كرابي است. از طريق زميني نيز مي توان از بانكوك و يا پوكت به اين شهر زيبا سفر نمود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری بالی
گردشگری/ جاذبه های گردشگری کیپ تاون ◄

مطالب مرتبط
بنر