گردشگری/ جاذبه های گردشگری فلورانس

سه شنبه ، 17 دی 1392 ، 12:28
اگر بخواهيم شهر فلورانس را در دو كلمه خلاصه كنيم، آن كلمات « هنر و زيبايي» است. شهر فلورانس همواره مهد هنرمندان مطرح بوده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، فلورانس بدون تردید یکی از زیباترین شهرهای دنیا و یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای علاقه مندان به سفر به اروپاست..

موقعیت جغرافیایی

این جزیره در شمال شرقی کشور ایتالیا قرار گرفته است

شرایط آب و هوایی

هواي فلورانس در تابستان ها به دليل موقعيت جغرافيايي آن، بسيار گرم و شرجي مي شود به خصوص در ماه هاي مرداد و شهريور.دماي هوا در روزها به طور متوسط به 31 درجه مي رسد. زمستان ها خنك و باراني است با دمايي بين 1 تا 10 درجه و برف به ندرت ديده مي شود. مناسبترين زمان براي مسافرت به فلورانس در ماه هاي فروردين تا شهريور است.

اقتصاد فلورانس

فلورانس نه تنها یک شهر زیبا و پر از هنر ، تاریخ و فرهنگ است بلکه یکی از مهم ترین مراکز کسب و کار در ایتالیا محسوب می شود که در آن بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​، و همچنین شرکت های چند ملیتی بزرگ ، تولید محصولات پیشرفته ، مد و فشن ، صنایع دستی ، ماشین آلات ، فن آوری سطح بالا مشغول به فعالیت می باشند. منطقه فلورانس با نظر به جذب نیروی انسانی ماهر ، تکنولوژی روز ، تسهیلات مالی و منابع کارآفرینی سعی در بهبود اقتصاد خود را دارد. همچنین این منطقه در صنعت توریست فعال بوده و سالانه پذیرای میلیونها توریست از سراسر دنیا می باشد.

دیدنی ها

موزه فلورانس


فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. یکی از موزه‌هایی که دیدنش همیشه توصیه می‌شود، گالری اوفیتسی است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیاست. تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی موزه گیج‌کننده است و ساختمان بسیار زیبایی دارد. موزه‌ی آکادمیا، خانه‌ی مجسمه‌ی معروف داوود، شاهکار میکل‌آنژ است. تندیس مرمری داوود از شاهکارهای هنری عصر رنسانس محسوب می‌شود و آن‌قدر بی‌نظیر است که گردش‌گران زیادی را به گالری آکادمیا می‌کشاند. دو بدل از این مجسمه در دو جای دیگر شهر نیز وجود دارند:...

کلیسای سانتا ماریا

این کلیسا در سال 1626 بنا شده است.برادر پاپ، آنتیو نیو در سال 1631 دستور داد تا جسد های راهبه های کبوشی را از خاک بیرون آورند و به غار(گورستانی) که در زیر این کلیسا قرار دارد، انتقال دهند.آنها استخوان مرده ها را در طول دیوار قرار می دادند و از آن پس راهبه ها مرده های خود و همچنین مرده های فقیر را به آنجا می بردند .در آن زمان این کلیسای کاتولیک ها اجازه داده بود اجساد راهبه ها رادر داخل و زیر کلیسا دفن کنند.این قبرستان (محل نگه داری استخوان مردگان) شامل 4000 اجساد راهبه بین سالهای 1500-1870 می با...

 

مراکز خرید

سوغاتی‌های مربوط به نقاط دیدنی فلورانس همه‌جا پیدا می‌شوند. البته حواستان باشد که مغازه‌های مرکز شهر معمولاً گران‌فروش‌ترند. اگر اجناس چرمی خوب بخواهید، معمولاً در مغازه‌های دور و بر مرکز شهر با کمی چانه زدن می‌توانید خرید خوبی داشته باشید. فروشگاه گلداسمیت در پونته وچیو اجناس با کیفیت و زیبایی را عرضه می‌کند که البته قیمتشان هم بالاست. دست‌فروش‌های زیادی هم در خیابان‌های فلورانس وجود دارند که لوازم تقلبی مارک‌های معروف از قبیل گوچی، رولکس، پرادا و... را به قیمت ارزانی می‌فروشند. مواظب باشید که خرید این اجناس غیرقانونی است و اگر پلیس ببیند، می‌تواند تا یک میلیون و پانصدهزار تومان جریمه‌تان کند.

حمل و نقل عمومی

تاكسي ها را مي توان در ايستگاه هاي مختلف در سطح شهر فلورانس يافت. مبلغ ورودي آنها حدود 2.5 يورو است. اما بهترين راه بازديد از شهر زيباي فلورانس پياده و يا سوار بر اتوبوس هاي شهري است. مناسبترين روش بازديد از پيزا استفاده از قطار است كه رسيدن به آنجا تقريبا 80 دقيقه زمان مي برد.فرودگــاه بيـن المللي كوچك فلــورانس Amerigo Vespucci Airport نام دارد كه در 5 كيلومتري  شهر واقع شده است.اما راه اصلي براي ورود از طريق هوايي به فلورانس، فرودگاه بزرگتر پيزاست. فرودگاه گاليله (Galileo Galilei Airport) شهر پيزا دروازه ي اصلي براي ورود مسافران به فلورانس است كه مي توانيد با استفاده از ايستگاه قطار آنجا به فلورانس برسيد.


► گردشگری/ جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ
گردشگری/ جاذبه های گردشگری شانگهای ◄

مطالب مرتبط
بنر