گردشگری/ جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

سه شنبه ، 24 دی 1392 ، 12:23

سن پترزبورگ که زمانی پایتخت کشور پهناور روسیه بود، حالا به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور مورد توجه گردشگران است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، سن‌پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه‌های تمدن بشری محسوب می‌شود و به "ونیز شمالی" و همچنین "موزه در فضای باز" معروف است.

موقعیت جغرافیایی

سن پترزبورگ در منتهی‌الیه شمال‌غرب این کشور واقع شده‌است. سنت این شهر در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌است.

شرایط آب و هوایی

سن پترزبورگ داراي آب و هوايي با تابستانهاي گرم و شرجي كه تحت تاثير بادهاي درياي بالتيك كمي خنك تر است و زمستانهاي سرد و طولاني است. تابستانها درجه حرارت به 20-22 درجه ميرسد.

دیدنی ها

کاخ موزه هرمیتاژ


این کاخ که در سواحل رودخانه نوا قرار دارد، محل اقامت امپراطور و کاترین کبیر بوده. در ۳ طبقه این کاخ، طیف گسترده ای از هنر جهان در زمان باستان، آثار قرن بیستم روسیه و اروپا، مجموعه افسانه ای نقاشی های امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم، سقف طلایی، طلا و نقره، جواهرات سلطنتی، چلچراغ های کریستال و موزاییک هایی که استادانه طراحی شده اند دیده میشوند.

کاخ پترهوف


کاخ پترهوف که به آن ورسای روسیه می‌گویند از کاخ‌ها و باغ‌های دیدنی این کشور به شمار می‌رود. این کاخ که در قدیم قصر خصوصی پطر کبیر بوده، به خاطر چشمه‌ها و عظمتش، از شهرتی جهانی برخوردار شده است. مشهورترین این فواره ها، پلکان عظیم یا گرند کاسکید نام دارد که از نمای شمالی کاخ تا کانال مارین امتداد دارد و از ۶۴ فواره مختلف با بیش از ۲۰۰ مجسمه برنزی تشکیل شده است

کلیسای سنت ایزاک


کلیسای سنت ایزاک که به دستور سزار ساخته شد، با گنبد طلایی و ستون های سنگ گرانیت قرمز، موزاییک های نفیس، سقف نقاشی شده، مجسمه ها، نقاشی ها، شیشه های زیبا و رنگ آمیزی شده و ترکیب انواع مختلف سنگ هایش یکی از مکان های بسیار دیدنی سنت پیترزبورگ محسوب میشود. بیش از ۴۰ سال برای ساخت این کلیسا وقت صرف شده است

مراکز خرید

لاروس سيكوندا، نمايشگاه هنرهاي آزاد ايتيندانت، فروشگاه موسكوسكي، پاساژ تريد هاوس، فروشگاه ناروسكي و كارخانه لومونوسوواي چيني از جمله مراکز خرید سن پترزبورگ هستند.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه بين المللي پولكوفو داراي 2 ترمينال براي پروازهاي داخلي و خارجي بوده و در فاصله 17 كليومتري از مركز شهر قرار گرفته است.

رفت و آمد در شهر سنت پترزبورگ با استفاده از حمل و نقل عمومي بسيار ساده و راحت مي باشد. شهر داراي مترو، تراموا، اتوبوس، و ميني بوسهايي بنام ماشروتكا براي جابجايي مسافرين مي باشد. همچنين تاكسي هاي زيادي در شهر در حال تردد مي باشند. پيشنهاد ميشود حتما نرخ كرايه را از قبل با آنها طي كنيد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اطلاعات به روز حوزه گردشگری در سایت بانکی
گردشگری/ جاذبه های گردشگری فلورانس ◄

مطالب مرتبط
بنر