تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۶بهمن و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 27 بهمن 1393 ، 09:11

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار بازاری متعادل و پر عرضه را مشاهده نمودیم و در لحظاتی فشار فروش ونوسانات منفی هیجانی حاکم بود و در نهایت در اواخر بازار اکثر نمادها با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت همراه گردیدند.

در گروه خودرویی، خبهمن همچنان در سایه حمایت سهامداران عمده با معاملاتی مثبت، جو مثبتی برای کل بازار و هم گروهی ها ایجاد نمود. در گروه سرمایه گذاری معاملات مثبت نمادهای وصندوق، ونفت و سمگا و در گروه بانکی نماد وپست و در گروه ساختمانی نمادهای ثتران، ثنوسا، وثاخت و در گروه بیمه ای نمادهای آسیا و میهن و در گروه لیزینگی نماد ولبهمن منجر به معاملات مثبت در باقی نمادهای همگروه خود شدند.

در گروه لیزینگی شاهد توقف نماد ولساپا احتمالا برای تعدیل مثبت بودیم. در کل صرفا بر حسب نوع دادوستدها احتمالا فردا بازاری مثبت را نظاره گر خواهیم بود که قطعا در صورت عدم رخداد خاصی شروع بازار پرتقاضاتر خواهد بود. در مورد وصندوق شایعاتی مبنی بر جابجایی بلوک رنا و ایران خودرو و شناسایی سود حدود50 ریالی شنیده میشود البته خود شرکت نیز با داشتن NAV بالا در قیمت های حال حاضر ارزنده بوده و صف خرید و معاملات پر حجم چند روز اخیر به نظر تایید موارد مذکور می باشد.

سمگا نیز با صف خرید و عرضه های مکرر صف مواجه گردید و علی رغم ریسک بالای سهم احتمالا با توجه به تعدیل مثبت پیش رو، رشد قیمتی را تجربه نماید. گروه قندی، سیمانی، پتروشیمی، فلزات رنگین وسنگ آهنی ها با معاملات منفی همراه گردیدند که در این بین  گروه قندی از فشار فروش بالاتری برخوردار بودند و اکثرا با صف فروش به کار خود پایان دادند. البته تعدیل منفی حدود10% فولاد مبارکه نیز مزید بر علت گردید.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری صنعت بیمه
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر