ریزش ۱۳۰۶ واحدی شاخص کل بورس

دوشنبه ، 16 بهمن 1402 ، 12:59

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش ۱۳۰۶ واحدی مواجه شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش ۱۳۰۶ واحدی مواجه شده است، در ۵۴ دقیقه‌ای که بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۱,۲۳۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.


در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۰۶۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.


برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۱۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.


ارزش صف‌های خرید ۴۸۷ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۹۳ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۱۶۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۴۲۸ میلیارد تومان قرار دارد.

► آغاز فروش گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه گذاری خاص در بانک سپه
کاهش حملات سفته‌بازانه به بازار ارز با افزایش قدرت مداخله بازارساز/ انتظارات تورمی کاهش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر