تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۶اسفند و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 17 اسفند 1393 ، 09:00

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه خودرو متاثر از توقف خودرو بعد از شروعی متعادل و مثبت، اکثرا با فشار عرضه ها و معاملاتی منفی بکار خود پایان دادند و کلیت بازار را با فشار عرضه ها و نوسانات منفی مواجه گردانید.

گروه بانکی نیز همچون گروه خودرویی منفی بکار خود پایان دادند. گروه فلزات و معدنی و پتروشیمی نیز همچنان اکثرا کم حجم و منفی دنبال گردیدند. بازگشایی احتمالی گروه پرحاشیه پالایشگاهی و همچنین شروع پذیره نویسی صندوق سپاس از دیگر دلایل منفی شدن بازار امروز علی رغم خوشبینی و امیدواری های پیرامون حصول توافق هسته ای بود.

البته خبرهای مثبتی چون رشد اندک فلزات رنگین بخصوص مس در بازارهای جهانی و ریزش طلا و رشد اندک قیمت نفت بواسطه آمار مناسب و روبه رشد بیکاری امریکا و بهبود وضیعت اتحادیه اروپا و چین نیز در جو منفی مذکور به اصطلاح سوخته شد. در گروه خودرویی شاهد بازگشایی موفق خاور و ادامه صف خرید خکاوه بودیم.

تجهیزاتی ها بخصوص برقی ها از افزایش محسوس تقاضا و معاملات مثبت برخوردار بودند. مپنا خبر افزایش سرمایه 30% را اعلام نمود و شایعاتی از پرداخت مطالبات اکثر شرکت های گروه مذکور شنیده میشود. در گروه ساختمانی نیز بعد از شروع منفی با افزایش تقاضا و معاملات مثبت اکثر آنها مواجه شدیم که بواسطه حرکت شارپ برخی آنها، مورد توجه نوسانگیر ها و کوتاه مدتی ها می باشند.

در هفته اخیر با خبرهای بسیار مهم و تاثیر گذاری مواجه هستیم که امیدواریم بعد از بیش از یکسال ریزش بازار سرمایه، با خبرهای مثبت هسته ای و در پی آن با رشد بازار و اقتصاد کشور کمی از فشار تورم، رکود و ضررهای سنگین فعالین اقتصادی کاسته گردد. برای فردا بازاری متعادل با گرایشی منفی در اکثر گروه ها و البته مثبت در گروه ساختمانی، دارویی و تجهیزاتی پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۶اسفند ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر