تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۴اسفند و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 25 اسفند 1393 ، 10:09

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار با اقبال فراوارن دو گروه خودرویی و زیر مجموعه ها (قعطه سازان و لیزینگی ها) و گروه بانکی شروعی مثبت و پر تقاضا را پشت سر گذاشت اما با ادامه عرضه ها بخصوص از سوی حقوقی ها اکثر نمادها به تعادل رسیدند اما دو گروه مذکور همچنان اکثراً با صف خرید به کار خود پایان دادند.

احتمالا شروع دادوستد فردا نیز در این گروه ها پرتقاضا پیگیری شوند اما  در ادامه همچنان متعادل شوند. فروش حقوقی ها می تواند مجدد بازار سرمایه را با مشکل مواجه گرداند و ادامه آن مشکل ساز خواهد بود.

از گروه های متعادل با گرایش مثبت به گروه سیمانی، ساختمانی و فلزی ها و از معدود گروه های منفی به گروه قندی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک و غذایی می توان اشاره نمود که گروه پتروشیمی منفی تر بکار خود پایان دادند، افت اکثر ارزها بخصوص دلار در روزهای اخیر می تواند یکی از علل آن باشد.

البته در گروه پالایشگاهی خبرهایی مبنی بر بازگشایی به گوش می رسد که علی رغم فشار سازمان بورس برای این امر و برگزاری جلساتی برای رفع موانع صورت گرفته اما همچنان با توقف گروه مذکور و البته عدم ارائه صورت های مالی به انتهای سال 93 نزدیک میشویم. در گروه معدنی اکثر نمادها دادوستدهای منفی را تجربه نمودند.در این گروه شاهد عرضه اولیه شرکت کوچکی از آنها با نماد کپرور بودیم. البته قیمت عرضه بالا بوده و نمیتوان به رشد بالای آن امیدوار بود.

در گروه دارویی، نماد تازه وارد (دبالک) همچنان در سایه صف خرید و عرضه قطره چکانی با رشد قیمتی مواجه گردید اما به نظر بزودی متعادل شود. در عرصه مسائل سیاسی آخرین دور نشست هسته ای و مذاکرات فشرده در سال 93 شروع شد، و احتمالا تا اواخر ماه اسفند با خبرهای بسیار مهم و تاثیر گذار مواجه شویم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۴اسفند ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر